Home Pojazdy Osobowe Volkswagen Najmocniejszy ID.3 wrócił na polski rynek

Najmocniejszy ID.3 wrócił na polski rynek

Najmocniejszy ID.3 wrócił na polski rynek

Przeczytasz w < 1 min
Przeczytasz w < 1 min

Do polskiej oferty wrócił VW ID.3 Life Pro S 4, model wyposażony w silnik o mocy 150 kW/204 KM i baterię o pojemności 82 (77) kWh. Auto kosztuje od 216 tys. złotych, ale posiadacze Karty Dużej Rodziny (KRD) mogą go kupić już od 188 190 złotych. W tej ofercie jak zauważył elektrowoz.pl jest haczyk: samochód w tej cenie ma tylko dwa miejsca z tyłu, a KDR przysługuje rodzinom z trójką dzieci.

VW ID.3 z większym zasięgiem

Dla tych wszystkich, którzy szukają możliwie małego samochodu z możliwie dużym zasięgiem, VW ID.3 Life Pro S może być rozwiązaniem bliskim ideałowi. Elektryk ma do 557 jednostek WLTP zasięgu, z redakcyjnych testów wynika, że można nim bez żadnych problemów przejechać 460 kilometrów na jednym ładowaniu. Najpoważniejszym minusem jest chyba fakt, że Volkswagen usilnie zniechęca do tego modelu, bo oferuje wersję 5-miejscową tylko na wybranych rynkach – w Polsce aktualnie jej nie ma.

Cena VW ID.3 Life Pro S 4 miejsca startuje od 215 190 złotych, z dopłatą na Kartę Dużej Rodziny za auto zapłacimy 188 190 złotych, ale tym wariantem trzech osób na tylnej kanapie nie przewieziemy. Samochód nie różni się od tańszych wersji, jest tylko nieco bardziej ociężały ze względu na ten sam silnik o mocy 150 kW, który musi sobie radzić ze sporą baterią w podłodze: wariant Life Pro Performance 62 (58) kWh waży 1,81 tony, podczas gdy wersja 82 (77) kWh jest o 123 kilogramy cięższa, waży 1,94 tony.

Bagażnik nie zeszczuplał

Większa bateria nie oznacza uszczuplenia pojemności bagażnika, do dyspozycji mamy te same 385 litrów do półki. Dzięki napędowi na tył i dużemu kątowi skrętu kół przednich autem wygodnie lawiruje się po mieście, a niższa i bardziej zwarta niż w VW ID.4/ID.5 sylwetka przekłada się na mniejsze zużycie energii. Maksymalna deklarowana przez producenta moc ładowania to 135 kW, po instalacji aktualizacji ID. Software 3.0 lub 3.1 ID.3 77 kWh powinien zacząć obsługiwać dwukierunkowy przepływ energii.

Elektryczny kompakt Volkswagena z największą baterią nie posiada wśród opcji haka do przewozu rowerów, w standardzie ma natomiast 19-calowe felgi aluminiowe, indukcyjną ładowarkę do telefonów, kamerę cofania i ładowarkę pokładową o mocy 11 kW.

Źródło: elektrowoz.pl

Narzędzia
i kalkulatory