Kompaktowy rozmiar, ogromne możliwości
TELO MT1 to elektryczny mini pickup, który łączy cechy użytkowe tradycyjnych pickupów z kompaktowymi wymiarami, idealnymi do poruszania się po zatłoczonych miastach. Jego twórcy postawili na maksymalne wykorzystanie przestrzeni, oferując zaskakująco przestronne wnętrze i funkcjonalne rozwiązania.
Za projekt odpowiada Yves Béhar, znany projektant przemysłowym i dyrektor kreatywny TELO. Béhar wraz ze swoim zespołem zadbał o to, aby wnętrze pojazdu było nie tylko estetyczne, ale również funkcjonalne i zrównoważone. W kabinie wykorzystano materiały z odzysku, takie jak biodegradowalny korek, co podkreśla ekologiczny charakter pojazdu – chwali się producent.
Rynek i przeznaczenie
TELO MT1 został stworzony z myślą o szerokim gronie odbiorców, zarówno indywidualnych, jak i flotowych. Kompaktowe wymiary i zwrotność mają sprawić, że idealnie nada się do użytkowania w miastach, gdzie parkowanie i manewrowanie większymi pojazdami może być utrudnione. Jednocześnie, dzięki funkcjonalności i możliwościom przewozowym, MT1 może być też wykorzystywany podczas weekendowych wypadów za miasto czy w roli samochodu roboczego dla małych firm.
Wymiary i właściwości
MT1 legitymuje się kompaktowymi wymiarami, które porównywalne są z MINI Cooperem, przy jednoczesnym zachowaniu przestrzeni użytkowej Toyoty Tacomy. Długość pojazdu wynosi 152 cali (386 cm), szerokość 73 cale (185 cm), a wysokość 66 cali (168 cm).

Mimo niewielkich gabarytów, MT1 oferuje imponujące możliwości przewozowe. Standardowa długość paki wynosi 60 cali (152 cm), ale dzięki konstrukcji z przesuwaną przegrodą (tzw. midgate), można ją powiększyć, uzyskując przestrzeń wystarczającą do przewozu płyt o wymiarach 4×8 stóp (122×244 cm) przy zamkniętej tylnej klapie. Dodatkowo, pod paką znajduje się schowek, który może pełnić funkcję podnóżka dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń, zwiększając liczbę miejsc do ośmiu – wylicza producent.
Podstawowa wersja wyposażona jest w napęd na tylne koła i silnik o mocy 300 KM, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 60 mph (96 km/h) w 4,5 sekundy. Dostępna jest również opcjonalna wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 500 KM. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi 260 mil (418 km) w wersji standardowej i 350 mil (563 km) z opcjonalnym, większym akumulatorem trakcyjnym. Ładowanie od 20 do 80 proc. zajmuje zaledwie 20 minut.
Porównanie z innymi modelami na rynku
MT1 wyróżnia się na tle innych elektrycznych pickupów przede wszystkim swoimi kompaktowymi wymiarami. Większość dostępnych na rynku amerykańskim modeli, takich jak Rivian R1T czy Ford F-150 Lightning, to pojazdy o znacznie większych gabarytach, co utrudnia ich użytkowanie w miastach. Auto łączy zalety półciężarówek, takie jak możliwość przewozu ładunków i osób, z łatwością manewrowania i parkowania, charakterystyczną dla mniejszych samochodów.

Ceny i dostępność
Cennik MT1, z napędem na tylne koła i silnikiem o mocy 300 KM, zaczyna się od 41 250 USD. Opcjonalny, większy akumulator, zwiększający zasięg do 350 mil (563 km), kosztuje dodatkowo 3 980 USD, a wersja z dwoma silnikami o łącznej mocy 500 KM – 4 769 USD.
Firma TELO Trucks zebrała już ponad 5000 przedpremierowych zamówień na model MT1, co przekłada się na potencjalną sprzedaż o wartości ponad 250 milionów USD. Planowana data rozpoczęcia produkcji i dostaw nie jest jeszcze znana, ale firma dąży do uzyskania homologacji do następnej zimy – czytamy w materiałach prasowych.
OW