Home Technologia Baterie Monceau Automobiles, czyli klasyczne Mercedesy z elektrycznym sercem

Konwersja klasyków

Monceau Automobiles, czyli klasyczne Mercedesy z elektrycznym sercem

Konwersja klasyków

Monceau Automobiles, czyli klasyczne Mercedesy z elektrycznym sercem

Samochody opuszczające warsztat Monceau są – jak twierdzi producent – „potężne i szybkie”, zdolne do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund
Fot. Monceau Automobiles
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Konwersje napędów spalinowych na elektryczne są coraz bardziej popularne. Belgijski startup Monceau Automobiles łączy urok dawnych lat z nowoczesnością, przekształcając kultowe modele Mercedes-Benz w pełni elektryczne wersje. Osiągi? Takie jak we współczesnych elektrykach.

Portfolio

Monceau Automobiles specjalizuje się w konwersji najważniejszych modeli niemieckiej marki z lat 60-tych, 70-tych oraz 80-tych XX wieku. W portfolio belgijskiej marki znajdziemy zatem kultowe serie W107 w wersjach eSL/eSLC oraz W111 w wersjach eSE coupe i kabriolet. Celem firmy jest zachowanie oryginalnego charakteru pojazdów przy jednoczesnym unowocześnieniu układu napędowego przyjaznego dla środowiska – czytaj konwersja na napęd w pełni elektryczny. Dzięki temu te klasyki mogą wkroczyć w przyszłość, nie zapominając o swojej przeszłości – czytamy na stronie producenta.

Roel Pollen, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Monceau Automobiles – w wywiadzie dla portalu sustainabilitymag.com przekonuje, że firma specjalizuje się w konwersji klasycznych Mercedesów na w 100 proc. elektryczne samochody. Dodaje również, że ich wysoce wykwalifikowani specjaliści umożliwiają im realizację kompleksowego procesu renowacji we własnym zakresie.

Przekształcenie zabytkowego samochodu w model elektryczny to rzecz jasna złożony proces. Toteż Monceau Automobiles integruje zaawansowane narzędzia projektowe i inżynieryjne, w tym CATIA i ENOVIA na platformie Dassault Systèmes 3DEXPERIENCE.

Fot. Monceau Automobiles

Nicolas Ollivier, inżynier CAD w Monceau Automobiles, wyjaśnia, że proces konwersji rozpoczyna się od pełnego skanu 3D. Następnie integrowane są wszystkie komponenty elektroniczne, które trafią do napędu. Cały proces realizowany jest za pomocą dedykowanego oprogramowania, co pozwala na bezpośrednie korekty, zanim projekt zostanie wdrożony. Przedstawiciele belgijskiej manufaktury zapewniają także, że każdy komponent użyty w konwersjach jest nowy i wysokiej klasy, pochodzący od najlepszych dostawców ze Szwajcarii, Niemiec, Belgii, Niderlandów i USA.

Efekty

Samochody opuszczające warsztat Monceau są – jak twierdzi producent – „potężne i szybkie”, zdolne do przyspieszenia od 0 do 100 km/h w mniej niż 7 sekund i z zasięgiem blisko 300 km. Ich kolejny atut to harmonia – połączenie klasycznej estetyki i nowoczesnych osiągów. Te cechy sprawiają, że pojazdy są idealne dla entuzjastów, którzy pragną zabytkowego wyglądu bez tradycyjnego wpływu na środowisko (pojazdów spalinowych – przyp. red.) lub bieżących kosztów utrzymania związanych z konwencjonalnymi klasycznymi wersjami napędowymi.

Fot. Monceau Automobiles

Tom Van de Cruys, współzałożyciel Monceau Automobiles i były dyrektor generalny dostawcy zielonej energii w firmie Lampiris, zauważa – w rozmowie z sustainabilitymag.com – że popyt na takie pojazdy rośnie. Wyjaśnia, że ich klienci chcą jeździć w sposób świadomy ekologicznie, bez emisji szkodliwych dla środowiska substancji, a jednocześnie cenią urok i wrażenia z jazdy klasycznym samochodem.

Ta argumentacja ma sens. Tym bardziej, że wraz z coraz powszechniejszymi regulacjami środowiskowymi i strefami niskiej emisji na całym świecie (w Polsce – strefami czystego transportu), takie samochody mogą być rozwiązaniem dla entuzjastów klasycznych samochodów chcących poruszać się w sposób bezemisyjny po centrach miast.

Specyfikacja techniczna R107 (eSL):

  • Standardowa bateria:

52,3 kWh, chłodzona cieczą litowo-jonowa

  • Moc:

147 kW / 200 BHP

  • Moment obrotowy:

600 Nm

  • Przekładnia:

Bezpośredni napęd RWD

Szybko ładowanie AC do 22 kW / DC 80 kW CCS

  • Bateria ulepszona (opcjonalnie):

56 kWh, chłodzona cieczą litowo-jonowa

  • Waga:

1.595 kg

  • Przyspieszenie:

0-100 km/h: 7,5 sek.

  • Prędkość maksymalna:

170 km/h

280 – 320 km

OW

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory