Nowy rozdział
– Kia rozpoczyna nowy rozdział w historii firmy i z właściwym dla marki rozmachem wjeżdża do segmentu samochodów użytkowych. Auta wykorzystywane do pracy muszą być szczególnie ekonomiczne, wszechstronne oraz niezawodne. I tak zostały zaprojektowane pojazdy typu PBV marki Kia. Pierwszy z nich – PV5 – wyznacza nowy punkt odniesienia w segmencie elektrycznych samochodów użytkowych. To pierwsze auto użytkowe na rynku, które od początku było projektowane wyłącznie jako elektryczne, co przełoży się na całkowicie odmienną przestronność wnętrza niż w przypadku samochodów zaadoptowanych na elektryczne – powiedział cytowany w komunikacie Leszek Sukiennik, dyrektor zarządzający Kia Polska.

Jak w osobówce
Dwa ekrany cyfrowych wskaźników (o przekątnej 7,5 cala oraz 12,8-calowy dotykowy systemu multimedialnego), bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, cyfrowy klucz Digital Key 2.0, systemy asystujące (aktywny tempomat, utrzymywania auta na środku pasa ruchu, monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach zewnętrznych z korektą toru jazdy i wyświetlaniem obrazu z kamer na cyfrowych wskaźnikach.
Kierowca ma też możliwość monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania w razie wykrycia ryzyka kolizji) oraz czujniki parkowania z przodu, z boku i z tyłu, a także kamery monitorujące otoczenie wokół auta – wszystkie elementy wyposażenia znane użytkownikom osobowych samochodów marki Kia są oferowane również w użytkowym PV5 – podkreśla producent.

Trzy warianty do wyboru
PV5 w dostawczej odmianie będzie oferować klientom szeroki wybór wersji nadwozia dzięki trzem wariantom do wyboru – o standardowej długości nadwozia (L1), przedłużonej (L2) i z wysokim dachem (H2). Ta ostatnia będzie również dostępna w wersji z przejściem z kabiny do części ładunkowej. Maksymalnie przestrzeń ładunkowa może liczyć 5,2 m³ i mieści dwie europalety.
Wersje o standardowej i przedłużonej długości nadwozia zostały zaprojektowane z typowym układem dwóch miejsc i z opcjonalnym dla trzech osób. Odmiana z wysokim dachem seryjnie jest wyposażona w dodatkową konsolę dachową.
W układzie dwumiejscowym jest dostępna unikalna specyfikacja z wygodnym przejściem z kabiny do części ładunkowej, która obejmuje chowany w podłodze fotel pasażera i przegrodę z przesuwanymi drzwiami, zapewniające łatwiejszy dostęp do przestrzeni ładunkowej.
Opcjonalny system montażu L-track można zamontować w całej przestrzeni ładunkowej, z dwoma rzędami szyn po jej każdej stronie i wzdłuż podsufitki oraz jednym rzędzie szyn na ściance działowej. Szyny obejmują przesuwane pierścienie mocujące, które można umieścić w różnych miejscach, aby skutecznie zabezpieczyć ładunek.
Przedział ładunkowy może być wyposażony w gniazdo 230 V funkcji V2L (Vehicle-to-Load), które zapewnia wygodny dostęp do zasilania urządzeń zewnętrznych.
Osobowa konfiguracja
Osobowe PV5 ma dwurzędową lub trzyrzędową konfigurację siedzeń, które można dowolnie konfigurować w zależności od liczby pasażerów i ich bagażu lub na potrzeby kempingowe. Tę wersję opracowano z myślą o użyciu auta w transporcie osobowym.

Wnętrze auta w odmianie osobowej ma dwa lub trzy rzędy siedzeń i oferuje liczne możliwości konfiguracji układu foteli np. klasyczne 2 fotele przednie oraz 3 miejsca w drugim rzędzie (2-3-0), wariant 7 osobowy z dwoma miejscami w drugim rzędzie oraz trzema miejscami w trzecim rzędzie (2-2-3).
Ponadto oferowane będą warianty bardziej dedykowane konkretnym zadaniom transportowym jak np. przewóz osób niepełnosprawnych gdzie osoba na wózku może podróżować w środkowej części pojazdu, czy wariant przeznaczony do przewozu osób z miejscem na bagaże obok kierowcy (1-2-3)
Akumulatory i napędy
- Dostawcze i osobowe PV5 jest oferowane z akumulatorem wysokonapięciowym, który może zgromadzić 51,5 kWh lub 71,2 kWh energii elektrycznej
- Maksymalny zasięg Kia PV5 wynosi do 400 km
- Ładowanie akumulatora od 10 do 80 procent trwa niespełna 30 minut
Akumulatory, które gromadzą 51,5 kWh lub 71,2 kWh energii elektrycznej są typu NCM. Zestaw akumulatorów „cell-to-pack” w PV5 eliminuje potrzebę montowania ich w moduły. Bezpośrednia integracja ogniw z akumulatorem przekłada się na lepszą efektywność energetyczną. Szybkie ładowanie akumulatora od 10% do 80% zajmuje poniżej 30 minut.
Do napędu PV5 służy silnik o mocy, do wyboru, 122 KM lub 163 KM, który znajduje się z przodu i napędza przednie koła. Niezależnie od mocy silnika, maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny od rozpoczęcia jazdy.
Kia PV5 – specyfikacja techniczna
Wersja | Osobowa (2-3-0) | Dostawcza (L2) |
Długość | 4 695 mm | 4 695 mm |
Szerokość | 1 895 mm | 1 895 mm |
Wysokość | 1 923 mm z anteną 1 899 mm bez anteny | 1 923 mm z anteną 1 899 mm bez anteny |
Rozstaw osi | 2 995 mm | 2 995 mm |
Akumulator | 71,2 kWh / 51,5 kWh | 71,2 kWh / 51,5 kWh |
Maks. moc / maks. moment obrotowy | 163 KM / 250 Nm lub 122KM / 250Nm | 163 KM / 250 Nm lub 122 KM / 250Nm |
Szybkie ładowanie (10-80%) | < 30 min | < 30 min |
Zasięg | do 400 km | do 400 km |