Home Pojazdy Osobowe Model ET7 – limuzyna warta (długodystansowego) grzechu?

Test: NIO

Model ET7 – limuzyna warta (długodystansowego) grzechu?

Test: NIO

Model ET7 – limuzyna warta (długodystansowego) grzechu?

Fot. Łukasz Lewandowski, EV Klub Polska
Zasięg najlepiej przetestować na długiej trasie. Duża bateria może dać złudne przekonanie, że pokonamy dystans deklarowany przez producenta
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

W elektromobilnym świecie jest wiele samochodów, które można uznać za „długodystansowce”. W końcu posiadając baterię o pojemności 90 kWh netto oraz nadwozie typu sedan z niskim współczynnikiem Cx, zasięg powinien być naprawdę wysoki. Jednak czy NIO ET7 charakteryzuje się właśnie takimi parametrami? Sprawdziliśmy to na ponad tysiąckilometrowej trasie.

Wybór samochodu elektrycznego nie należy do najprostszych. W końcu oferta rynkowa liczy już ponad 130 modeli, a wśród nich są zarówno małe, jak też duże SUVy. Jednak co wybrać, jeżeli będziemy chcieli pojechać w dłuższą podróż? Na jakie parametry zwrócić uwagę? By się o tym przekonać postanowiliśmy przetestować NIO ET7, czyli chińskiego odpowiednika takich modeli jak Mercedes-Benz EQE, BMW i5, Porsche Taycana czy Audi e-tron GT. 

Jednak czy samochód o długości 5101 mm, szerokości 1987 mm, wysokości 1509 mm oraz gigantycznym rozstawem osi 3060 mm, sprawdzi się na trasie? Czy bateria o pojemności 90 kWh netto (100 kWh brutto) i napędem generującym 653 KM, będzie w stanie zrekompensować niską, szczytową moc ładowania wynoszącą jedynie 127 kW? Zobaczcie materiał wideo z testu na dystansie ponad tysiąca kilometrów.

Maciej Gis

Narzędzia
i kalkulatory

Partnerzy kampanii Elektromobilni.pl

Partnerzy strategiczni
Partnerzy branżowi
Organizator