Ambitne cele flotowe
Zgodnie z wyznaczonymi celami do 2026 roku Grupa Enginnering (firma zatrudnia ponad 15 tys. osób w 80 lokalizacjach), chce dysponować niskoemisyjną flotą, która będzie się składać wyłącznie z aut elektrycznych lub hybrydowych o emisji dwutlenku węgla na poziomie poniżej 60g CO2 na 1 km. Częścią planu dekarbonizacji jest włączenie do parku aut 50 egzemplarzy Toyoty bZ4X.
Elektryczny SUV zaprojektowany od podstaw
Toyota bZ4X to zaprojektowany od podstaw SUV z bateryjnym napędem elektrycznym na platformie e-TNGA. Model występuje w wersji z napędem na przednią oś (204 KM) lub w wersji z napędem na wszystkie koła XMODE (218 KM). W odmianie FWD auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. bZ4X z napędem XMODE przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Auto wyposażono w baterię o pojemności 71,4 kWh brutto (64 kWh netto), którą można naładować do 80% w około 30 minut. Zasięg? Do 514 km w cyklu mieszanym WLTP. Bateria objęta jest gwarancją fabryczną na 8 lat lub na 160 000 kilometrów przebiegu.