– W samym sercu Europy prezentujemy najnowocześniejsze systemy bateryjne, które od wielu lat wykorzystują najwięksi producenci autobusów na świecie tacy jak Solaris Bus&Coach czy ADL. Doświadczenie zdobyte w trakcie wieloletniej współpracy z liderami rynku, tysiące dostarczonych systemów bateryjnych i BMS-ów jest czynnikiem, który wyróżnia nas na tle konkurencji i pozwala wyznaczać nowe trendy na rynku – powiedział Ireneusz Kazimierski, prezes Zarządu Impact Clean Power Technology S.A.
Projekt w oparciu o wymogi partnerów
Zespół inżynierów firmy projektuje baterie w oparciu o konkretne wymogi partnerów stosując nowoczesne technologie ogniw zgodnie z ich oczekiwaniami. Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES są budowane w oparciu o ogniwa NMC, LTO i LFP. Te pierwsze charakteryzują się bardzo dużą gęstością energii oraz konkurencyjną ceną w porównaniu do innych baterii tego typu. Wymagają dłuższego czasu ładowania, który w zamian zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych. Z kolei moduły pracujące w oparciu o technologię LTO mogą być ładowane bardzo szybko i często, na przykład w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 – 15 minut, co powoduje, że tego typu pojazdy mogą być wykorzystywane praktycznie 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Baterie LTO mogą mieć mniejsze pojemności i zajmować mniej miejsca w pojeździe. Baterie oparte na technologiach LFP są natomiast są rozwiązaniem wszędzie tam, gdzie wymagana jest dostawa systemów bezkobaltowych.
GigafactoryX ruszyła
Baterie Impacu znajdują także zastosowanie w autobusach wodorowych. Firma pracuje nad własnymi technologiami ogniw paliwowych opartych o wodór w porozumieniu z ITOCHU Plantech Inc. i Toshiba Energy Systems and Solutions Corp. Systemy będą charakteryzować się dwukrotnie dłuższą żywotnością niż jakiekolwiek inne rozwiązanie na rynku.
– Od końca września 2023 roku cała produkcja Impactu odbywa się już w nowej GigafactoryX. Powstanie zaawansowanego technologicznie zakładu będzie silnym impulsem do rozwoju branży elektromobilności oraz OZE w Polsce i na świecie. GigafactoryX to także kolejny krok w obszarze produkcji energii oraz transformacji transportu publicznego i przemysłu, który pozwoli konsekwentnie redukować emisje CO2. Do tej pory autobusy elektryczne napędzane bateriami z Impactu przejechały już ponad 150 mln km – dodał Kazimierski.
Impact Clean Power Technology jest na rynku od 2007 r. Swoje systemy bateryjne sprzedaje w Europie, Nowej Zelandii i Stanach Zjednoczonych. Firma dostarczyła na rynek ponad 20 tysięcy systemów bateryjnych. Pojazdy z bateriami Impactu przejechały ponad 100 mln km na całym świecie. Spółka zatrudnia ponad 290 pracowników, w tym ponad 100 inżynierów różnych specjalności.