Home Pojazdy Osobowe Volvo Miejski elektryczny SUV ze sportowym zacięciem

Volvo liczy na sukces EX30

Miejski elektryczny SUV ze sportowym zacięciem

Volvo liczy na sukces EX30

Miejski elektryczny SUV ze sportowym zacięciem

Rynek czeka na niewielkie miejskie samochody elektryczne w atrakcyjnej cenie
Fot. Volvo
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Volvo w całości odsłoniło najnowszy model elektryczny, czyli Volvo EX30. Ceny bazowej wersji Core z baterią o pojemności 51 kWh i silnikiem o mocy 272 KM napędzającym tylną oś zaczynają się od 169 900 złotych. Zasięg? 344 km w procedurze WLTP. Wersja Plus o zasięgu 480 km i baterii 69 kWh kosztuje 209 900 zł. Topowa odmiana małego SUV- a o nazwie Ultra została wyceniona przez producenta na 239 900 zł i na jednym ładowaniu ma pokonać 460 km. Moc 428 KM generowana z dwóch silników (wersja AWD) ma rozpędzić to niewielkie autko do setki w 3,9 sek. Moc ładowarki prądem stałym wynosi 150 kW dla wszystkich wersji.

 

Europejscy klienci za podstawowy model muszą zapłacić 36 000 euro. Na naszym rynku (samochód można już zamawiać) auto zbudowane na platformie SEA wyceniono na niemal 170 tys. zł w podstawowej wersji. Producent podkreśla, że za taką cenę kierowcy otrzymują w pełni elektrycznego SUV-a klasy premium za cenę zbliżoną do jego odpowiedników z silnikiem spalinowym. Firma liczy, że EX30 będzie jednym z najlepiej sprzedających się modeli Volvo w najbliższych latach. Nie muszą to być oczekiwania na wyrost. Za Renault Zoe trzeba dziś w naszym kraju zapłacić więcej, a za odświeżoną wersję ID.3, więcej o kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Wiemy, że cena i koszt posiadania są nadal jednym z największych wyzwań, gdy ludzie rozważają przejście na samochód elektryczny. Naszym celem jest udostępnienie wysokiej jakości, w pełni elektrycznej mobilności znacznie szerszemu gronu odbiorców, pomagając przyspieszyć przejście na pełną elektryfikację, której potrzebuje nasza branża i społeczeństwo – powiedział Jim Rowan, prezes Volvo Cars.

Podstawowe dane EX30:

Wersje: Core (RWD), Plus (RWD), Ultra (AWD)

Zasięgi: 344 km (bateria 51 kWh), 480 km (bateria 69 kWh, napęd na tylną oś), 460 km (wersja AWD, bateria 69 kWh).

Wymiary: długość – 4233 mm, szerokość – 2032 mm,  wysokości – 1549 mm

Według nieoficjalnych informacji model może pojawić się w Polsce na przełomie roku.

Źródło: Volvo, własne
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory