Home Pojazdy Osobowe Mercedes Mercedes rośnie elektrycznie

Segment premium

Mercedes rośnie elektrycznie

Segment premium

Mercedes rośnie elektrycznie

Producent uplasował na naszym rynku prawie 2400 modeli gamy EQ
Fot. Mercedes-Benz
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Mercedes-Benz koncentruje się na rozwoju luksusowych linii modelowych i submarek, a jednocześnie intensyfikuje transformację w kierunku przejścia na napędy całkowicie elektryczne Od stycznia do grudnia ub.r. zarejestrowano w Polsce blisko 20,6 tys. nowych osobowych Mercedesów – to o 5% więcej niż rok wcześniej. Wśród nich było 2374 modeli zelektryfikowanych – pełnych elektryków BEV i hybryd plug-in PHEV.

W ramach swojej globalnej strategii do 2030 r. Mercedes-Benz zamierza przejść na napędy wyłącznie elektryczne jak nieustannie podkreśla wszędzie tam, gdzie pozwolą na to warunki rynkowe. Producent spod znaku trójramiennej gwiazdy dysponuje już kompleksową ofertą hybryd plug-in i poszerza gamę aut w 100% zasilanych prądem. Udział w całkowitej ubiegłorocznej sprzedaży Mercedes-Benz w Polsce zelektryfikowanych modeli (xEV) wyniósł 11,5%. Od stycznia do grudnia zarejestrowano w naszym kraju 1517 hybryd plug-in oraz 857 w pełni elektrycznych Mercedesów. Ich skumulowany wynik jest o 13% wyższy niż w 2021 r. Tym samym, jak chwali się producent w 2022 r. Mercedes-Benz dostarczył najwięcej zelektryfikowanych pojazdów wśród wszystkich marek samochodów osobowych w Polsce.

Listę najpopularniejszych elektrycznych modeli z gamy Mercedes-EQ otwiera kompaktowy SUV EQA (254 szt.), Za nim uplasował się nieco większy model EQB (157 szt.), a trzecim najchętniej wybieranym modelem okazała się biznesowa limuzyna EQE (144 szt.).

2022 rok przyniósł wzmocnienie pozycji Mercedes-Benz w Polsce: w strategicznych dla marki segmentach submarek luksusowych oraz niezwykle ważnych pojazdów bateryjnych. Pomimo utrzymujących się ograniczeń w dostępności aut wynikłej ze złożonej sytuacji na rynku półprzewodników i przerwanych łańcuchów udało nam się zakończyć rok 2022 z 5% wzrostem. Wyniki Mercedes-Benz w Polsce to nie tylko zwiększenie sumarycznej sprzedaży – wzrośliśmy w ważnych i symbolicznych dla nas odmianach modelowych – tu znamienny jest choćby przykład ponad 17%  wzrostu sprzedaży Klasy S czy bardzo dobry rok  dla naszej gamy elektrycznej. Z końcem 2022 roku dysponujemy już pełnym pokryciem pojazdami typu BEV w głównych segmentach samochodów osobowych, w których obecna jest nasza marka a to nie koniec propozycji modelowych w gamie pojazdów bateryjnych od Mercedesa – powiedział Marcin Kwoka, dyrektor zarządzający Mercedes-Benz Polska samochody osobowe.

Mercedes zapewnia, że 2023 rok zapowiada się nie mniej dynamicznie i ekscytująco. Niedawno ruszyła sprzedaż nowego elektrycznego SUV-a z gwiazdą, modelu EQE SUV. W ciągu roku producent zaprezentuje między innymi zupełnie nowe wcielenie Klasy E, a także pierwszy model Mercedes-Maybach w 100% na prąd – EQS SUV.

Miniony rok daje Mercedesowi w Polsce liczne powody do zadowolenia: jesteśmy kluczowym rynkiem w regionie, siódmym co do wielkości w Europie i czternastym na świecie. Choć zakłócenia w dostępności komponentów w 2022 roku ograniczyły nasz potencjał, to wzrośliśmy w segmentach, na których się koncentrujemy czyli w samochodach luksusowych oraz elektrycznych(….). W przyszłość patrzymy jednak z optymizmem, a w 2023 roku już zapowiadamy kolejne fascynujące nowości Mercedesa, AMG i pierwszego elektrycznego Maybacha – powiedział  Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny klastra Mercedes-Benz na Europę Środkowo-Wschodnią.

Źródło: Mercedes-Benz

Narzędzia
i kalkulatory