Rekordowy zasięg

Mercedes EQS:1205 km na jednym ładowaniu. Z dużym zapasem

Auto przybył do Malmö z zapasem 137 km
Źródło zdjęcia: Mercedes-Benz

– Mercedes-Benz nieustannie testuje technologię akumulatorów półprzewodnikowych
– Model EQS pokonał właśnie trasę ze Stuttgartu do Malmö w Szwecji
– Auto pokonało 1,205 km bez ładowania. Pozostały zasięg? 137 km
– Bateria półprzewodnikowa ze stałymi ogniwami opracowana została przez Factorial Energy  
– Silniki do EQS opracował Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP)

Mercedes: Lekka modyfikacja

Do testu wykorzystano lekko zmodyfikowany pojazd testowy EQS. Model został wyposażony w baterię półprzewodnikową. Pod koniec sierpnia pojazd zakończył 1205-kilometrową podróż bez ładowania ze Stuttgartu w Niemczech do Malmö w Szwecji. Tym samym  EQS pobił poprzedni rekord ustanowiony przez Vision EQXX na trasie Stuttgart – Silverstone o trzy kilometry.

Auto przybył do Malmö z zasięgiem 137 km. Ta kombinacja dalekiego zasięgu, wydajności i dojrzałości technologicznej stanowi kamień milowy w rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych i podkreśla jego potencjał dla przyszłych pojazdów produkcyjnych – czytamy w komunikacie firmy.

Walidacja w świecie rzeczywistym

Po ogłoszeniu testów drogowych w lutym br., jazda ze Stuttgartu w do szwedzkiego Malmö była częścią kompleksowego programu walidacji technologii akumulatorów półprzewodnikowych w Mercedes-Benz. Oprócz symulacji cyfrowych i testów w obiektach w Stuttgart-Unterterheim i Sindelfingen, pojazd i akumulator są testowane w rzeczywistych warunkach na drogach publicznych. Celem jest ocena ogólnej osiągów pojazdów w różnych strefach klimatycznych i profilach tras oraz przyspieszenie drogi do produkcji seryjnej – podkreśla producent.

KNM 2025: Katowice tegoroczną stolicą elektromobilności. Nowości, trendy, wyzwania. Przyszłość jest bezemisyjna – zobacz! 

Trasa podążała autostradami A7 i E20 przez Niemcy i Danię do Szwecji. Optymalną trasę bez użycia promów obliczono uwzględniając topografię, ruch, temperaturę otoczenia i zapotrzebowanie na energię w zakresie ogrzewania i chłodzenia.

Półprzewodnikowy gamechanger

Akumulator półprzewodnikowy jest prawdziwym gamechangerem dla mobilności elektrycznej. Dzięki udanemu napędowi na duże odległości EQS pokazujemy, że ta technologia dostarcza nie tylko w laboratorium, ale także w drodze. Naszym celem jest wprowadzenie takich innowacji w produkcję seryjną do końca dekady i zaoferowanie naszym klientom nowego poziomu zasięgu i komfortu – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Dyrektor ds. Technologii, Dział Rozwoju i Zamówień.

Technologie z F1

System akumulatorów półprzewodnikowych został opracowany we współpracy z Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), centrum technologicznym Formuły 1 w grupie Mercedes-Benz w Brixworth w Wielkiej Brytanii. Ogniwa litowo-metalowe zastosowane w pojeździe pochodzą od amerykańskiego producenta Factorial Energy i są oparte na technologii FEST (Factorial Electroly System Technology).

Użyteczna zawartość baterii została zwiększona o 25%, a waga i rozmiar baterii pozostają porównywalne ze standardową baterią EQS. Dodatkowa waga i efektywność energetyczna uzyskują się poprzez pasywne chłodzenie przepływu powietrza.

REKLAMA