Mercedes: Lekka modyfikacja
Do testu wykorzystano lekko zmodyfikowany pojazd testowy EQS. Model został wyposażony w baterię półprzewodnikową. Pod koniec sierpnia pojazd zakończył 1205-kilometrową podróż bez ładowania ze Stuttgartu w Niemczech do Malmö w Szwecji. Tym samym EQS pobił poprzedni rekord ustanowiony przez Vision EQXX na trasie Stuttgart – Silverstone o trzy kilometry.
Auto przybył do Malmö z zasięgiem 137 km. Ta kombinacja dalekiego zasięgu, wydajności i dojrzałości technologicznej stanowi kamień milowy w rozwoju akumulatorów półprzewodnikowych i podkreśla jego potencjał dla przyszłych pojazdów produkcyjnych – czytamy w komunikacie firmy.

Walidacja w świecie rzeczywistym
Po ogłoszeniu testów drogowych w lutym br., jazda ze Stuttgartu w do szwedzkiego Malmö była częścią kompleksowego programu walidacji technologii akumulatorów półprzewodnikowych w Mercedes-Benz. Oprócz symulacji cyfrowych i testów w obiektach w Stuttgart-Unterterheim i Sindelfingen, pojazd i akumulator są testowane w rzeczywistych warunkach na drogach publicznych. Celem jest ocena ogólnej osiągów pojazdów w różnych strefach klimatycznych i profilach tras oraz przyspieszenie drogi do produkcji seryjnej – podkreśla producent.
Trasa podążała autostradami A7 i E20 przez Niemcy i Danię do Szwecji. Optymalną trasę bez użycia promów obliczono uwzględniając topografię, ruch, temperaturę otoczenia i zapotrzebowanie na energię w zakresie ogrzewania i chłodzenia.
Półprzewodnikowy gamechanger
– Akumulator półprzewodnikowy jest prawdziwym gamechangerem dla mobilności elektrycznej. Dzięki udanemu napędowi na duże odległości EQS pokazujemy, że ta technologia dostarcza nie tylko w laboratorium, ale także w drodze. Naszym celem jest wprowadzenie takich innowacji w produkcję seryjną do końca dekady i zaoferowanie naszym klientom nowego poziomu zasięgu i komfortu – powiedział Markus Schäfer, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, Dyrektor ds. Technologii, Dział Rozwoju i Zamówień.

Technologie z F1
System akumulatorów półprzewodnikowych został opracowany we współpracy z Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP), centrum technologicznym Formuły 1 w grupie Mercedes-Benz w Brixworth w Wielkiej Brytanii. Ogniwa litowo-metalowe zastosowane w pojeździe pochodzą od amerykańskiego producenta Factorial Energy i są oparte na technologii FEST (Factorial Electroly System Technology).
Użyteczna zawartość baterii została zwiększona o 25%, a waga i rozmiar baterii pozostają porównywalne ze standardową baterią EQS. Dodatkowa waga i efektywność energetyczna uzyskują się poprzez pasywne chłodzenie przepływu powietrza.


