Cel porozumienia jest dość oczywisty. Firma chce w sposób bardziej zrównoważony transportować do aptek leki ratujące życie.
– Jesteśmy dumni, że możemy dostarczać innowacyjne rozwiązania w nurcie nowej mobilności, które przyczyniają się do rozwoju branży farmaceutycznej – powiedział Jan Zachel, National Key Account Manager, Mercedes-Benz Vans Polska.
Pierwszy krok
To pierwszy krok na drodze do elektryfikacji floty Polskiej Grupy Farmaceutycznej. Umowa została podpisana na 4 lata. W wyniku współpracy, Mercedes-Benz Polska dostarczy 26 dostawczych samochodów elektrycznych eSprinter, wyposażonych w zabudowy izotermiczne, agregaty i specjalistyczne lodówki, spełniające rygorystyczne warunki przechowywania i przewożenia leków ratujących życie.
Bezpieczne leki
– Nasz kontrakt z Mercedes-Benz Polska stanowi dowód na zobowiązanie PGF do modernizacji swojej floty oraz zaangażowanie w elektromobilność. (…). Zrobiliśmy także krok w kierunku jeszcze wydajniejszej i bardziej ekologicznej dostawy leków do aptek, a także większego komfortu naszych kierowców. Nowoczesne pojazdy elektryczne dają nam pewność, że leki i wyroby medyczne przechowywane są w idealnych warunkach – powiedział Dawid Stasiecki, Koordynator ds. floty w Polskiej Grupie Farmaceutycznej.
Elektryczny Sprinter Furgon to pojazd z przestrzenią ładunkową wynoszącą 11 m³, ładowność eSprintera to 848 kg przy pojemności powiększonej. Istotnym atutem jest fakt, że napęd elektryczny w żaden sposób nie ogranicza dostępnej przestrzeni.
Z uprawnieniami łatwiej
Warto też dodać, że w miejskich warunkach wybór elektrycznego samochodu jest strzałem w przysłowiową „dziesiątkę”. Taki pojazd ma możliwość poruszania się buspasami i wjeżdżania do stref czystego transportu, a przy tym jest zawsze gotowy do pracy – nawet w ujemnych, zimowych temperaturach. Dodatkowym benefitem jest także bezpłatne parkowanie w miejskich strefach płatnego parkowania.