Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem Toyoty i Idemitsu ruszy za cztery lata

Toyota i Idemitsu ogłosiły zawarcie strategicznej umowy o współpracy w zakresie rozwoju masowej technologii i produkcji baterii ze stałym elektrolitem. Obie firmy chcą w krótkim czasie poprawić wydajność tej technologii oraz ustanowić efektywne łańcuchy dostaw, które umożliwią masową produkcję akumulatorów do różnych typów pojazdów elektrycznych.

Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem Toyoty i Idemitsu ruszy za cztery lata - solid state battery 20231012 01 02 en

Innowacyjny budulec

Toyota podkreśla, że inicjatywa firm stanowi znaczący krok w kierunku osiągnięcia neutralności węglowej, a akumulatory nowej generacji są kluczowe dla wielkoseryjnej produkcji bezemisyjnych samochodów. Partnerzy pracują nad baterią ze stałych elektrolitów siarczkowych, które uważane są za przełomowy materiał w kontekście przyszłości aut elektrycznych.  Innowacyjny budulec charakteryzuje się elastycznością. Tym samym jest odporny na uszkodzenia powstające w wyniku wielokrotnego ładowania i rozładowywania się akumulatora. Ponadto akumulatory siarczkowe są mniejsze, a zarazem wydajniejsze, co zwiększa liczbę możliwych zastosowań w pojazdach różnego typu – od samochodów sportowych, w których ważna jest jak największa moc, po auta dostawcze i użytkowe, w których liczy się częste i szybkie ładowanie.

Podział ról

W ramach strategicznej współpracy Toyota i Idemitsu przewidują trzy kluczowe etapy. Pierwsza faza obejmie rozwój stałych elektrolitów siarczkowych oraz przygotowaniach do stworzenia instalacji pilotażowej. W fazie drugiej, Idemitsu przygotuje się do produkcji stałych elektrolitów siarczkowych, a Toyota skoncentruje się na przystosowaniu baterii do samochodów elektrycznych oraz rozpocznie ich wprowadzanie na rynek w latach 2027-2028. Ostatecznym celem jest masowa produkcja i komercjalizacja tej technologii.

Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem Toyoty i Idemitsu ruszy za cztery lata - Idemitsu Small Scale Pilot Plant of Solid Electrolyte 20231012 01 04

Nowy rozdział w historii

Idemitsu będzie wspierać Toyotę w komercjalizacji półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem pozwoli nam stworzyć naprawdę innowacyjne samochody. Jesteśmy pewni, że ta technologia wkrótce otworzy nowy rozdział w historii mobilności. Naszym celem jest komercjalizacja nowych akumulatorów w latach 2027 – 2028 – powiedział Koji Sato, Prezes i Dyrektor Generalny Toyota Motor Corporation.

REKLAMA