eHDV
W ramach sektorowego projektu „eHDV Infrastructure Lab” ma w Polsce powstać pierwszy hub ładowania dedykowany transportowi ciężkiemu. W jednym miejscu zlokalizowanych zostanie kilka ładowarek, o mocy nawet 1 MW. O roli i perspektywach rozwoju sektora zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych rozmawiamy z Aleksandrem Rajchem, Dyrektorem relacji zewnętrznych PSPA i Piotrem Ziółkowskim, Koordynatorem projektu eHDV.
Elektryczne jednoślady

Rozmowa z Michałem Dubielem, ekspertem rynku zeroemisyjnych jednośladów, pełnomocnikiem zarządu ds. organizacji i inwestycji Karbon 2, dystrybutora marek Super Soco (Vmoto) oraz Zero Motorcycles w Polsce.

Car Audio

Z pozoru wszystko wydaje się proste. Współczesne samochody elektryczne są już tak ciche, że stworzenie dobrego nagłośnienia powinno być łatwiejsze niż w samochodzie z silnikiem benzynowym czy Diesla. Okazuje się jednak, że napęd elektryczny zmienił tak wiele, że konstruktorzy systemów audio wcale nie mają łatwego życia.

Ambasador marki

Troska o jakość powietrza to misja dla każdego z nas, bez wyjątku. Najlepszym tego przykładem jest Anna Dereszowska, popularna aktorka i ambasadorka marki Renault, która na co dzień korzysta z elektrycznego Megane E-Tech. Z Panią Anią rozmawiamy na tematy bliskie jej sercu. Podpytujemy również o jej wrażenia z zeroemisyjnych podróży.

Sektor bateryjny

Surowce ziem rzadkich są jednymi z bardziej pożądanych na świecie. Koncerny motoryzacyjne rozwijające elektromobilność prześcigają się w pozyskiwaniu kontrahentów posiadających tego typu surowce. Lit jest jednym z nich. O jego pochodzeniu, wydobyciu oraz perspektywach w niedalekiej przyszłości rozmawiamy z Łukaszem Bednarskim, autorem książki „Lithium. The Global Race for Battery Dominance and the New Energy Revolution”, głównym analitykiem IHS Markit.

Test i opinie użytkowników EV Klub Polska

Rozwój rynku samochodów elektrycznych to wyzwanie dla całej branży motoryzacyjnej. Koncerny wystartowały z czystą kartą. Dotyczyło to napędu, ale także, a może przede wszystkim, wyglądu elektromobilnej gamy. Wiele firm postanowiło dać wolną rękę stylistom, którzy stworzyli designerskie pojazdy. Efekt? W wielu przypadkach nie trafiają one w gusta klientów. Inną drogą poszła Škoda.