Enyaq Coupe z dużą baterią i jednym silnikiem łączy solidne elektrowalory z elegancką sylwetką, a w testowanej wersji Laurin & Klement dokłada do tego jeszcze luksusowe wyposażenie. Za taką Skodą, w takim kolorze, oglądają się nawet elektrosceptycy wśród kierowców i przechodniów. I nawet nie mówimy tu o wersji po liftingu.
Irlandia, znana z malowniczych krajobrazów i wyjątkowego klimatu, wkracza w erę elektromobilności. Wraz z rosnącą liczbą pojazdów bateryjnych, kraj zbliża się do celu, jakim jest niemal milion elektryków BEV i PHEV na drogach do 2030 roku i w pełni zrównoważony transport. Z jakimi wyzwaniami muszą zmierzyć się mieszkańcy i przedsiębiorcy?
Model Forda, którego nazwa kojarzy się fanom motoryzacji z prawdziwą legendą, w elektrycznej, topowej odmianie ma 340 koni mechanicznych i baterię o pojemności 79 kWh netto. Cennik wersji podstawowej (już po przecenie!) zaczyna się od niecałych 180 tys. zł. Czy to wystarczy, aby żółte jak kurczak z kreskówki Capri przekonało do siebie klientów? Sprawdziłem to podczas pierwszych, krajowych jazd.
Grupa ORLEN ogłosiła plan inwestycyjny, nazwany „Energia jutra zaczyna się dziś”. Strategia zakłada rozwój w obszarach takich jak bezpieczeństwo energetyczne, dekarbonizacja, modernizacja infrastruktury oraz rozwój nowoczesnych rozwiązań dla konsumentów. Przewidywane nakłady inwestycyjne w latach 2025-2035 wyniosą od 350 do 380 miliardów złotych, co czyni ten program najbardziej ambitnym przedsięwzięciem w historii polskiej energetyki.