Świadoma elektromobilność
Dziennie pokonujesz najwyżej 40 km? Po co zatem zasięg na jednym ładowaniu rzędu 400 i więcej kilometrów? Na co należy zwrócić uwagę, kupując samochód elektryczny? Czy auto tego typu na pewno będzie dla mnie odpowiednie? Jak uniknąć problemów i jak prezentuje się oferta rynkowa zarówno w przypadku osób szukających auta do miasta, jak i na autostradę? Wyjaśniamy.
Test elektromobilnych

Enyaq Coupe z dużą baterią i jednym silnikiem łączy solidne elektrowalory z elegancką sylwetką, a w testowanej wersji Laurin & Klement dokłada do tego jeszcze luksusowe wyposażenie. Za taką Skodą, w takim kolorze, oglądają się nawet elektrosceptycy wśród kierowców i przechodniów. I nawet nie mówimy tu o wersji po liftingu.

Elektromobilna Europa

Irlandia, znana z malowniczych krajobrazów i wyjątkowego klimatu, wkracza w erę elektromobilności. Wraz z rosnącą liczbą pojazdów bateryjnych, kraj zbliża się do celu, jakim jest niemal milion elektryków BEV i PHEV na drogach do 2030 roku i w pełni zrównoważony transport. Z jakimi wyzwaniami muszą zmierzyć się mieszkańcy i przedsiębiorcy?

Capri: Pierwsza jazda

Model Forda, którego nazwa kojarzy się fanom motoryzacji z prawdziwą legendą, w elektrycznej, topowej odmianie ma 340 koni mechanicznych i baterię o pojemności 79 kWh netto. Cennik wersji podstawowej (już po przecenie!) zaczyna się od niecałych 180 tys. zł. Czy to wystarczy, aby żółte jak kurczak z kreskówki Capri przekonało do siebie klientów? Sprawdziłem to podczas pierwszych, krajowych jazd.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Grupa ORLEN ogłosiła plan inwestycyjny, nazwany „Energia jutra zaczyna się dziś”. Strategia zakłada rozwój w obszarach takich jak bezpieczeństwo energetyczne, dekarbonizacja, modernizacja infrastruktury oraz rozwój nowoczesnych rozwiązań dla konsumentów. Przewidywane nakłady inwestycyjne w latach 2025-2035 wyniosą od 350 do 380 miliardów złotych, co czyni ten program najbardziej ambitnym przedsięwzięciem w historii polskiej energetyki.