Bezemisyjne nowości 2023
Tempo rozwoju elektromobilnego rynku znajduje odzwierciedlenie w liczbie premier nowych modeli. W tym roku, i to tylko na polskim rynku będzie ich przeszło 30. Lista najnowszych” elektryków” obejmuje praktycznie każdy segment rynku. Nie zabraknie zatem aut miejskich, kompaktów, hatchbacków, limuzyn, crossoverów, suv-ów oraz vanów.
EBA Academy Polska

Branża motoryzacyjna obrała kierunek na elektromobilność. By jednak zaspokoić potrzeby rynku niezbędna jest wykwalifikowana kadra mechaników, inżynierów oraz menadżerów. W tym celu tworzone są narzędzia edukacyjne, które pomogą wyszkolić personel na potrzeby nowej ery mobilności. Jednym z nich jest EBA Academy Polska. Utrzymanie silnej pozycji Polski w sektorze e-mobility wymaga wykwalifikowanej kadry. Brak odpowiedniego przygotowania poprzez dedykowane kursy, może spowodować, że stracimy pozycję lidera w sektorze bateryjnym, którą odzyskać będzie trudno.

Anna Moskwa o regulacjach UE

Za 13 lat nie zarejestrujemy już nowego samochodu spalinowego. Przepisy zostały przyjęte na poziomie unijnym, ale polski rząd jest przeciw. „Termin nierealny” – mówi ministra klimatu Anna Moskwa.

TCO pod lupą

Firma LeasePlan opublikowała doroczną, kompleksową analizę całkowitych kosztów zakupu i posiadania samochodu (TCO) w Europie. Jak wypadły modele elektryczne? Jazda na prąd się opłaca… choć nie wszędzie tak samo.

Teslą do Hiszpanii

Renata i Paweł – klubowicze EV Klub Polska wybrali się w grudniu 2022 r. do Hiszpanii. Ot, taki świąteczny szybki wypad na dystansie 3 tys. km zaplanowany zaledwie
w październiku. Wybór środka lokomocji padł na Teslę Y. Dlaczego to auto i ten właśnie model i jakie były wrażenia z podróży „na żywioł”, dowiemy się z poniższej relacji. Określenie „na żywioł” nie oznacza bynajmniej, że wyprawa doszła do skutku kompletnie bez przygotowania. Nie uprzedzajmy jednak faktów.

EV w kinie

Spróbujcie wpisać w przeglądarkę internetową hasło: samochody elektryczne w kinie. Jako pierwsza pokaże się informacja o rekordzie liczby elektryków zgromadzonych w kinie samochodowym w Norwegii, potem kino domowe w elektryku i pojedyncze informacje dotyczące roli samochodów (najczęściej spalinowych) w kinematografii światowej. Czy to oznacza, że samochody elektryczne nie mają swojego miejsca na wielkim ekranie? Nic bardziej mylnego. Były, są i będą, a zaczęło się … dawno, dawno temu w odległej galaktyce.