Wywiad: Powerdot
Powerdot, to jeden z najmłodszych na naszym rynku operatorów stacji ładowania, ale też jeden z najdynamiczniej się rozwijających. Zapytaliśmy Grigoriya Grigorieva, dyrektora generalnego Powerdot w Polsce o plany rozwojowe, inwestycje, pieniądze, moce, huby ładowania i ekspansję na nowe rynki. Nasz rozmówca chwali szybkość rozwoju naszej infrastruktury ładowania, ale też wymienia szereg barier, które hamują jej rozwój. Zapraszamy, będzie ciekawie!
Rusza Drive to Zero Implementation Hub Poland

Global Drive to ZeroTM Implementation Hub, wspierany przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), został oficjalnie uruchomiony w Warszawie. Celem centrum jest przyspieszenie transformacji lokalnych flot ciężarówek i autobusów z silnikami wysokoprężnymi na zaawansowane technologicznie pojazdy bezemisyjne. W ramach Globalnego protokołu ustaleń w sprawie bezemisyjnych pojazdów o średniej i dużej ładowności (Global MOU) najpóźniej do roku 2040 sprzedaż nowych bezemisyjnych pojazdów o średniej i dużej ładowności powinna wynieść 100%.

Infrastruktura ładowania

Tempo rozwoju elektromobilności jasno wskazuje, że stacje ładowania są oddawane do użytku znacznie wolniej niż klienci zakupują nowe pojazdy elektryczne. Choć w tym momencie nie ma problemu z nadmiernymi kolejkami przy ładowarkach, tak bez zmian ta sytuacja może dynamicznie się zmienić.

Indukcja przyszłości

Technologia elektromobilności postępuje z roku na rok i to co do niedawna wydawało się niemożliwe, teraz już istnieje. System bezprzewodowego ładowania EV, to dopiero raczkująca technologia, w dodatku horrendalnie droga w produkcji, co nie zmienia faktu, że wiele firm na świecie wzięło się za to na poważnie. Sprawdźmy, na czym ona polega i na jakim etapie rozwoju się znajduje.

Pod lupą NIK

Niestety w zasadzie bez echa przeszedł raport Najwyższej Izby Kontroli (NIK), która skontrolowała urzędy siedmiu miast, gdzie występowały najwyższe stężenia NO2. Wnioski niestety nie napawają optymizmem. Co prawda w każdym z tych miast odnotowano obniżenie emisji komunikacyjnej, to jednak w trzech z nich (Warszawie, Krakowie i Wrocławiu) poziom stężeń dwutlenków azotu (NO2) wciąż przekraczał granice dopuszczalne normami krajowymi i europejskimi – zauważa NIK. Izba rekomenduje władzom miast m.in. zapewnienie spójnej polityki transportowej, podejmowanie szerokich konsultacji społecznych w kwestii Stref Czystego Transportu oraz możliwość wjazdu pojazdów do Stref pojazdów nie na podstawie ich wieku, a jedynie w odniesieniu do emitowanych przez nie zanieczyszczeń. Dlaczego przypominamy raport kontrolerów Izby? Bo to istotny temat, a to, czym oddychamy ma fundamentalne znaczenie dla naszego zdrowia.