Mach-E rządzi w segmencie BEV

Mach-E rządzi w segmencie BEV

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Ford pochwalił się wynikami sprzedażowymi w lipcu br.. Producent poinformował, że Mustang Mach-E był najlepiej sprzedającym się samochodem w pełni elektrycznym (BEV) w Polsce. Nowego elektrycznego SUV-a odebrało w siódmym miesiącu roku 97 klientów. Od początku 2022 roku do nabywców – klientów indywidualnych, biznesowych oraz firm najmu długoterminowego trafiło łącznie 438 sztuk tego modelu.

Napęd x4 preferowany

Blisko 60% sprzedanych w br. w Polsce egzemplarzy Forda Mustanga Mach-E stanowiły auta z napędem na cztery koła. Podobna liczba klientów zdecydowała się na samochody z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh. Łącząc rodzaj napędu i pojemność baterii, najpopularniejszą wersją tego w pełni elektrycznego SUV-a na polskim rynku jest odmiana z baterią o dużej pojemności i napędem AWD (ponad 44%). Na drugim miejscu uplasowała się wersja z napędem na tylną oś oraz standardową baterią o pojemności 75kWh (31%). Co dwudziesty Mustang Mach-E wyjeżdżający w 2022 roku na polskie drogi to najmocniejsza wersja GT, z napędem na wszystkie koła i z powiększoną baterią. Najczęściej Mustanga Mach-E można spotkać na ulicach Warszawy, Wrocławia i Poznania.

Udział w rynku rośnie

Mustang Mach-E, jak podkreśla producent jest jednym z najciekawszych przedstawicieli rosnącego segmentu samochodów w pełni elektrycznych. Udział pojazdów BEV w rynku motoryzacyjnym stale rośnie, tendencję tę można zaobserwować zarówno w Europie, jak i w Ameryce Północnej. W Europie już blisko co 10 nowy samochód zarejestrowany w bieżącym roku to model całkowicie elektryczny. W USA sprzedaż samochodów całkowicie elektrycznych wzrosła w pierwszym kwartale br. o 60%, przy spadku całego rynku motoryzacyjnego o 18%.

Również na przykładzie Polski wyraźnie widać wzrost sprzedaży w porównaniu do ubiegłego roku. W lipcu 2021 do klientów trafiło 355 sztuk BEV, a w bieżącym roku już 798 pojazdów całkowicie elektrycznych (co oznacza wzrost o blisko 125%). Patrząc na statystki za pierwszych siedem miesięcy 2022 roku, dynamika sprzedaży jest równie imponująca – w bieżącym roku do klientów trafiło 5 605 egzemplarzy BEV, podczas gdy w ubiegłym roku było to 2 773 sztuk (czyli wzrost wynosi ponad 100%).

Przemyślane ikony

Mustang Mach-E odzwierciedla strategiczne podejście Forda do idei elektromobilności. Polega ono na tym, by oferować klientom niezwykle dopracowane i przemyślane modele będące ikonami w swoich segmentach. Tak postąpiliśmy nie tylko z Mustangiem, ale także z Transitem będącym synonimem auta dostawczego w Europie oraz kultowym amerykańskim pick-upem F-150. Dzięki temu pozwalamy klientom dokonać realnego wyboru i zdecydować się na pojazd całkowicie elektryczny bez konieczności rezygnacji z osiągów, jakości prowadzenia, komfortu i bezpieczeństwa. Dodatkowo innowacyjne bezprzewodowe aktualizacje sprawiają, że nasze modele BEV stają się coraz lepsze mimo upływu czasu, mogą także w przyszłości oferować funkcje niedostępne w momencie sprzedaży samochodu, co szczególnie zyskuje uznanie użytkowników tych aut – powiedział Atilla Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o.

Źródło: na podstawie Ford, fot. Dominik Kalamus

Narzędzia
i kalkulatory