Tekst partnerski
ORLEN znów zaskakuje kierowców! W odpowiedzi na dynamiczny rozwój elektromobilności w Polsce, lider rynku paliwowego i energetycznego nie tylko rozwija swoją sieć ładowarek, ale również wprowadza po raz kolejny promocję na ładowanie. Od 30 kwietnia aż do 30 maja ładowanie samochodu elektrycznego będzie można realizować o 35 proc. taniej względem standardowych stawek.
Co to oznacza? W przypadku standardu AC (do 22 kW) stawka za kilowatogodzinę zostaje obniżona z 1,95 zł do 1,27 zł. W efekcie według Rankingu Cen Energii przygotowywanym przez EV Klub Polska oraz elektromobilni.pl, będzie to jedna z najniższych kwot za kilowatogodzinę na stacjach ładowania w Polsce.
Dla szybszego ładowania wiele zależy od mocy stacji, na której dokonujemy ładowania. Korzystając z punktów do 50 kW mocy, cena zmieni się z 2,69 zł na 1,75 zł. Dla przedziału 50-125 kW, będzie to zmiana z 2,89 zł na 1,88 zł. Dla najmocniejszego wariantu (DC > 125 kW) cena energii zmniejszy się z 3,19 zł na 2,07 zł.
Złącze | Cena standardowa | Cena po zniżce -35 proc. |
AC | 1,95 PLN/kWh | 1,27 PLN/kWh |
DC ≤ 50 kW | 2,69 PLN/kWh | 1,75 PLN/kWh |
DC 50 kW < x ≤ 125 kW | 2,89 PLN/kWh | 1,88 PLN/kWh |
DC > 125 kW | 3,19 PLN/kWh | 2,07 PLN/kWh |
– Możliwość szybkiego, niezawodnego ładowania pojazdów elektrycznych w przystępnej cenie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Już dziś możemy zaoferować naszym klientom infrastrukturę do ładowania w ponad tysiącu punktach w całym kraju, w tym pierwszą ultraszybką stację w Warszawie. Nasza nowa promocja to nie tylko okazja do tańszego ładowania, ale także zachęta dla nowych użytkowników do poznania możliwości, jakie oferuje nasza sieć stacji ładowania ORLEN Charge – mówi Krzysztof Kaczyński, Dyrektor Wykonawczy ds. Elektromobilności ORLEN.
Należy również dodać, że wraz z obniżką cen pojawi się również dodatkowa promocja. Korzystający po raz pierwszy ze stacji ładowania będą mogli otrzymać dodatkowych 1000 punktów w programie VITAY na start. Aby tak się jednak stało trzeba zawczasu dodać kartę klubową do aplikacji.
Gdzie znajdziesz ładowarki ORLEN Charge?
Na mapie Polski jest coraz więcej punktów ładowania. Zgodnie z PEVO Index, na koniec marca 2025 r. funkcjonowały 9 342 (+44 proc. r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 6345 AC (+36 proc. r/r) oraz 2 997 DC (+66 proc. r/r). Wzdłuż sieci TEN-T były dostępne 933 punkty ładowania, czyli o 37 proc. więcej niż w marcu 2024 r.

Wśród pierwszej dwójki największych operatorów w kraju, znajduje się Grupa ORLEN, oferująca dostęp do ponad 1000 punktów ładowania i odpowiadająca za ok. 17 proc. rynku ogólnodostępnej infrastruktury ładowania. To jednak dopiero początek! Warto w tym miejscu wspomnieć o warszawskiej ładowarce przy ul. Bielańskiej 12 działa już pierwsza w Polsce innowacyjna ultraszybka stacja DC, która umożliwia ładowanie z mocą do 360 kW.
Uzupełnieniem w tej lokalizacji jest dodatkowa stacja ładowania AC o mocy 22 kW. Co ważne, większość ładowarek znajduje się przy stacjach paliw ORLEN, co daje pełen komfort – naładujesz auto i jednocześnie skorzystasz z oferty sklepu, odpoczniesz czy napijesz się świeżo parzonej kawy.
ORLEN Charge rośnie w siłę!
Obecnie ORLEN rozwija swoją sieć z zawrotną prędkością. Do końca 2025 roku planowane jest zakończenie budowy ponad 100 nowych punktów ładowania. A do 2035 roku ORLEN Charge zamierza obsługiwać aż 33 proc. rynku energii dla samochodów elektrycznych w Polsce w sieci ogólnodostępnego ładowania – przy założeniu 6 tysięcy punktów ładowania.
Osiągnięcie tego celu jest bez wątpienia ambitne. Trzeba jednak podkreślić, że realizacja tego celu nie będzie odbywać się wyłącznie poprzez pojedyncze stacje ładowania. Firma planuje powiększyć sieć ładowania samochodów elektrycznych ORLEN Charge o 13 hubów ładowania już w 2025 roku. Każdy z nich będzie dysponował co najmniej 8 punktami ładowania o mocy minimum 150 kW.
– Huby ładowania będą zlokalizowane głównie na naszych stacjach paliw, dzięki czemu klient będzie mógł skorzystać też z ich oferty. Spróbujemy również konceptu greenfieldowego, czyli w lokalizacjach, które są zbyt małe na zbudowanie stacji paliw, a idealnie wpasują się pod budowę stacji ładowania – powiedział Hubert Zdrojewski, Dyrektor biura rozwoju produktów i technologii elektromobilności ORLEN. – Do 2027 r. takich hubów powstanie ponad 50 w całej Polsce, głównie przy autostradach i trasach szybkiego ruchu – dodał.
W efekcie mówimy dokładnie o 53 hubach, które Orlen planuje otworzyć do końca roku 2027. Kiedy można spodziewać się pierwszych z nich? Do października 2025 r. – czyli w ciągu roku – będziemy mogli ładować się już w 13 takich kompleksach.
Nie znamy jeszcze ich dokładnych lokalizacji, wiemy jednak, że w ramach umowy z NFOŚiGW, stacje (mowa nie tylko o hubach) mają zostać zbudowane do końca grudnia 2027 roku w 33 miejscowościach: Krakowie, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Piasecznie, Dreglinie, Nowym Dworze Gdańskim, Wieszowej, Kostomłotach, Zgorzelcu, Kołbaskowie, Lgotcie, Garwolinie, Nowogardzie, Legnicy, Świebodzinie, Myślenicach, Gorzowie Wielkopolskim, Piotrkowie Trybunalskim, Łączynie, Giemzówie, Górze Św. Anny, Wysokiej, Baranowie, Łosicach, Pawlikach, Drwęcku, Kleszczewkowie Ulkowym, Wieniecu, Otłoczynie i Starym Mieście. Niektóre z tych miejsc są więc lokalizacjami hubów.
Ponadto, jak podaje ORLEN, w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, punkty ładowania powstawać będą także na pozostałych rynkach, na których operator jest obecny, czyli w Niemczech, Austrii, Czechach, na Słowacji, Węgrzech i Litwie.