SCC55
Sionic Energy, we współpracy z Group14 Technologies, opracowała baterię opartą na krzemowo-węglowym kompozycie o nazwie SCC55. Kluczowym elementem tej technologii jest zastosowanie anody krzemowej, która oferuje o 50% większą gęstość energii niż tradycyjne anody grafitowe. Dzięki temu baterie mogą magazynować więcej energii przy zachowaniu tych samych rozmiarów, a jednocześnie umożliwiają błyskawiczne ładowanie w rekordowym czasie.
Produkcja tej innowacyjnej technologii również ma ogromny potencjał. Firma Sionic planuje wyprodukować wystarczającą ilość kompozytów krzemowo-węglowych, by wyposażyć około 200 tysięcy samochodów elektrycznych rocznie. Z kolei Group14 Technologies w 2025 roku otworzy zakład produkcyjny, który ma wytwarzać 4 tysiące ton SCC55 rocznie, co pozwoli na masową produkcję nowych baterii – donosi naukowy portal www.techno-science.net.
Integracja
Kolejną zaletą nowej technologii jest jej elastyczność. Bateria Sionic może być zintegrowana z istniejącymi procesami produkcji akumulatorów litowo-jonowych, co ułatwia jej masowe wprowadzenie na rynek. Platforma Sionic jest kompatybilna z różnymi formatami ogniw, co dodatkowo przyspieszy adopcję tego rozwiązania w przemyśle – deklaruje producent.
Ta Innowacja ma mieć zastosowanie nie tylko w motoryzacji. Sionic bada możliwości wykorzystania swoich baterii w innych obszarach, takich jak elektronika czy lotnictwo. Firma prowadzi już testy w projektach elektrycznych pojazdów powietrznych, takich jak eVTOL – latające taksówki przyszłości.
Imponująca trwałość
Nowe akumulatory imponują również swoją trwałością. Zostały zaprojektowane, by wytrzymać do 1,200 cykli ładowania, co znacząco przewyższa standardowe baterie, których żywotność waha się między 500 a 1,000 cykli. Przy tym oferują one gęstość energii na poziomie 330 Wh/kg i 842 Wh/L. W testach baterie w formacie 20 Ah osiągnęły jeszcze lepsze wyniki: 370 Wh/kg i 1,000 Wh/L – informuje www.techno-science.net.
Kluczowym elementem sukcesu jest kompozyt SCC55, który łączy wysoką pojemność magazynowania energii z kontrolowaną ekspansją podczas ładowania, zapewniając stabilność i trwałość w trakcie wielu cykli.
Celem Sionic Energy jest osiągnięcie niezrównanej wydajności, która przewyższy tradycyjne baterie litowo-jonowe. Ta technologia może nie tylko zrewolucjonizować sektor akumulatorów, ale także przyspieszyć globalną elektryfikację transportu, oferując szybsze i bardziej efektywne rozwiązania. To znaczący krok – jak pisze naukowy portal – w stronę masowego wykorzystania pojazdów elektrycznych i ekologicznego transportu przyszłości.
OW