Ambitne plany
Ekoenergetyka – producent infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych, rozszerza współpracę z ORLEN Centrum Serwisowe, dostawcą usług serwisowych dla sektora energetycznego. Wspólna realizacja projektów ma na celu rozwój infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych w Polsce i za granicą. Już teraz na stacjach ORLEN w Polsce działa blisko 130 stacji szybkiego ładowania wyprodukowanych i dostarczonych przez Ekoenergetykę, co stanowi ponad 80% udziału w całej sieci ładowania grupy ORLEN. W Niemczech polska spółka technologiczna dostarczyła już 55 stacji. ORLEN wytycza ambitne cele na polu elektromobilności, a projektów stale przybywa. Koncern planuje wdrożyć międzynarodową strategię elektromobilności, nie tylko w Polsce i w Czechach, ale także w Niemczech i innych europejskich krajach. Realizacja strategii obejmie stworzenie międzynarodowej sieci HUB-ów ładowania wzdłuż tras TEN-T, co oznacza budowę 10 tysięcy punktów ładowania do 2030 roku.
Ultraszybkie ładowarki
Ekoenergetyka dostarczyła już pierwszą, ultraszybką stację ładowania, z której można korzystać przy autostradzie A1 na stacji MOP Machnacz Południe. Stacja ładująca, o mocy 175 kW, stanowi przełom w dostępie do ładowania dla pojazdów elektrycznych. Dzięki niej kierowcy mogą naładować baterię swojego pojazdu – o pojemności powyżej 70 kWh – od 10 do 80 procent w 20 minut.
– Ta współpraca to znakomity przykład synergii między dwoma liderami branży. Dzięki wspólnym projektom będziemy w stanie dostarczyć jeszcze więcej stacji ładowania dla klientów stacji ORLEN w Polsce, Czechach i Słowacji. To ogromny krok w stronę rozwoju niskoemisyjnych środków transportu w naszym kraju – powiedział Krzysztof Sitko, Dyrektor Operacyjny Ekoenergetyka Serwis.
Pod okiem monitoringu
Stacje ładowania, dostarczane przez Ekoenergetykę podłączone są do sieci. Dzięki całodobowemu wsparciu z zaawansowanego centrum zdalnego monitoringu Ekoenergetyki-Service, blisko 60% zgłoszeń dotyczących nieprzewidzianych zdarzeń, obsługiwanych jest z centrum serwisowego w sposób zdalny. Przełomowe dla branży zaawansowane technologie są kluczowym elementem nowoczesnego podejścia serwisowego. Pozwalają na zdalne wykrywanie błędów, co nie tylko znacząco skraca czas reakcji na zgłoszenie, ale także wpływa korzystnie na efektywność działań serwisowych i co istotne na zadowolenie klientów.
– Rozwijająca się współpraca to krok naprzód w naszych usługach serwisowych. Połączenie naszych doświadczeń i ekspertyzy dostarczanej przez Ekoenergetykę otwiera nowe możliwości w obszarze elektromobilności, co jest zgodne z naszą strategią rozwoju i z wartościami firmy – dodał Sławomir Batko, Prezes Zarządu ORLEN Centrum Serwisowe.