Home Technologia Baterie Koreański producent dostarczy 590 tys. baterii LFP dla Renault

LG Energy Solution

Koreański producent dostarczy 590 tys. baterii LFP dla Renault

LG Energy Solution

Koreański producent dostarczy 590 tys. baterii LFP dla Renault

To pierwsza duża umowa LG na dostawę baterii EV typu LFP.
Fot. LG Energy Solution
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Podwrocławska fabryka LG Energy Solution będzie dostarczać litowo-żelazofosforanowe (LFP) baterie typu pouch dla Ampere (Grupa Renault). Podpisana właśnie umowa będzie obowiązywała przez pięć lat, począwszy od 2025 roku. Łączna pojemność wyniesie około 39 GWh. Kontrakt obejmie dostarczenie akumulatorów do 590 tys. pojazdów. Umowa wzmacnia pozycję Polski jako największego producenta baterii do aut elektrycznych w Europie.

Baterie produkowane przez LG Energy Solution i zasilą najnowsze modele EV Ampere. Przypomnijmy, że końca dekady Ampere (Grupa Renault) chce mieć w ofercie 6 aut elektrycznych m. in.: dwa modele w segmencie B (Renault 4, Renault 5) i cztery modele w segmencie C (Renault Megane, Renault Scenic i dwa kolejne). Firma zakłada, że do 2030 roku uda się jej zabezpieczyć 80 GWh ogniw do wykorzystania w autach (LG pokryje, więc blisko 50 % tego zapotrzebowania).

Wzmocniona pozycji

Pracowaliśmy ręka w rękę z LG Energy Solution, aby stworzyć zintegrowany łańcuch wartości w Europie. Nasze długoterminowe relacje umożliwiły nam budowę tego unikalnego pod względem technologii i konkurencyjności rozwiązania – powiedział François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group.

To pierwsza duża umowa na dostawę baterii EV typu LFP, których produkcję dotychczas zdominowali producenci spoza Korei. Ma ona istotne znaczenie w Europie, jednym z trzech największych rynków dla EV (obok Chin i USA). Baterie LFP wykorzystują żelazo i fosforan, tańsze materiały niż te stosowane w bateriach NCM, oraz stabilną strukturę chemiczną, co zapewnia konkurencyjność pod względem kosztów i bezpieczeństwa. Rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo pojazdy EV podnosi popyt na baterie LFP. Polska jest największym na Starym kontynencie i drugim na świecie producentem baterii do aut elektrycznych. Umowa LG nie tylko wzmacnia naszą pozycję na rynku, ale i urozmaica ofertę.

Większa konkurencyjność i bezpieczeństwo

Także LG Energy Solution zwiększa swoją konkurencyjność cenową poprzez zastosowanie rozwiązań CTP (Cell To Pack) w procesie produkcji. Technologia CTP polega na eliminacji modułu, co pozwala na natychmiastowe zamienienie komórki na strukturę pudełkową. W porównaniu do ogólnych struktur baterii, korzyści z braku modułu to redukcja kosztów i masy oraz optymalizacja wykorzystania przestrzeni.

Baterie typu pouch LG Energy Solution z zastosowaniem rozwiązania CTP mają o około 5 procent wyższą gęstość energetyczną na masę w porównaniu do baterii z technologią CTP, oferując tym samym wyższą efektywność energetyczną dla EV. LG Energy Solution zwiększy również bezpieczeństwo baterii poprzez zwiększenie wytrzymałości opakowania baterii i stosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania przewodnictwu ciepła.

Mocne portfolio baterii typu pouch

Dzięki najnowszej umowie dostawczej LG Energy Solution poszerza swoje portfolio produktowe w zakresie baterii typu pouch, obejmujące różne chemie takie jak NCMA wysokoniklowe, NCM średnionapięciowe i LFP. Taki szeroki zakres produktów może zaspokoić różne potrzeby konsumentów, od premium EV po pojazdy w segmencie wejściowym bardziej dostępne cenowo.

Od lewej: Gilles Le Borgne, Dyrektor Technologii w Renault Group, Seungdon Choi, Wiceprezes Advanced Automotive Battery Development Center w LG Energy Solution, François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group, Wonjoon Suh, Wiceprezes Advanced Automotive Battery Division w LG Energy Solution, Philippe Brunet, Wiceprezes ds. Powertrain i Inżynierii EV w Ampere i
Josep Maria Recasens, Dyrektor Strategiczny w Renault Group i Dyrektor Operacyjny w Ampere

Poprzez tę współpracę z Ampere nasza silna konkurencyjność produktowa i zróżnicowana wartość dla klienta zostały ponownie docenione. Rozpoczynając od rynku europejskiego, będziemy konsekwentnie zwiększać nasze dostawy baterii LFP dla motoryzacji – powiedział David Kim, CEO LG Energy Solution.

Oprac. RaWa

Źródło: lgensol.pl, własne
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory