Baterie produkowane przez LG Energy Solution i zasilą najnowsze modele EV Ampere. Przypomnijmy, że końca dekady Ampere (Grupa Renault) chce mieć w ofercie 6 aut elektrycznych m. in.: dwa modele w segmencie B (Renault 4, Renault 5) i cztery modele w segmencie C (Renault Megane, Renault Scenic i dwa kolejne). Firma zakłada, że do 2030 roku uda się jej zabezpieczyć 80 GWh ogniw do wykorzystania w autach (LG pokryje, więc blisko 50 % tego zapotrzebowania).
Wzmocniona pozycji
– Pracowaliśmy ręka w rękę z LG Energy Solution, aby stworzyć zintegrowany łańcuch wartości w Europie. Nasze długoterminowe relacje umożliwiły nam budowę tego unikalnego pod względem technologii i konkurencyjności rozwiązania – powiedział François Provost, Dyrektor ds. Zakupów, Partnerstw i Spraw Publicznych w Renault Group.
To pierwsza duża umowa na dostawę baterii EV typu LFP, których produkcję dotychczas zdominowali producenci spoza Korei. Ma ona istotne znaczenie w Europie, jednym z trzech największych rynków dla EV (obok Chin i USA). Baterie LFP wykorzystują żelazo i fosforan, tańsze materiały niż te stosowane w bateriach NCM, oraz stabilną strukturę chemiczną, co zapewnia konkurencyjność pod względem kosztów i bezpieczeństwa. Rosnące zapotrzebowanie na przystępne cenowo pojazdy EV podnosi popyt na baterie LFP. Polska jest największym na Starym kontynencie i drugim na świecie producentem baterii do aut elektrycznych. Umowa LG nie tylko wzmacnia naszą pozycję na rynku, ale i urozmaica ofertę.
Większa konkurencyjność i bezpieczeństwo
Także LG Energy Solution zwiększa swoją konkurencyjność cenową poprzez zastosowanie rozwiązań CTP (Cell To Pack) w procesie produkcji. Technologia CTP polega na eliminacji modułu, co pozwala na natychmiastowe zamienienie komórki na strukturę pudełkową. W porównaniu do ogólnych struktur baterii, korzyści z braku modułu to redukcja kosztów i masy oraz optymalizacja wykorzystania przestrzeni.
Baterie typu pouch LG Energy Solution z zastosowaniem rozwiązania CTP mają o około 5 procent wyższą gęstość energetyczną na masę w porównaniu do baterii z technologią CTP, oferując tym samym wyższą efektywność energetyczną dla EV. LG Energy Solution zwiększy również bezpieczeństwo baterii poprzez zwiększenie wytrzymałości opakowania baterii i stosowanie sprawdzonej technologii zapobiegania przewodnictwu ciepła.
Mocne portfolio baterii typu pouch
Dzięki najnowszej umowie dostawczej LG Energy Solution poszerza swoje portfolio produktowe w zakresie baterii typu pouch, obejmujące różne chemie takie jak NCMA wysokoniklowe, NCM średnionapięciowe i LFP. Taki szeroki zakres produktów może zaspokoić różne potrzeby konsumentów, od premium EV po pojazdy w segmencie wejściowym bardziej dostępne cenowo.
– Poprzez tę współpracę z Ampere nasza silna konkurencyjność produktowa i zróżnicowana wartość dla klienta zostały ponownie docenione. Rozpoczynając od rynku europejskiego, będziemy konsekwentnie zwiększać nasze dostawy baterii LFP dla motoryzacji – powiedział David Kim, CEO LG Energy Solution.
Oprac. RaWa