Pierwsza edycja Konkursu wyraźnie pokazała olbrzymie zainteresowanie mediów elektromobilnością. W tym roku, w związku z wojną w Ukrainie i kryzysem paliwowym oczy wszystkich skierowały się na odnawialne źródła energii, zeroemisyjne technologie i zrównoważony transport. Temat powrócił ze zdwojoną siłą w kontekście uzależnienia gospodarek od paliw kopalnych i potężnego kryzysu na rynku energetycznym. Obecna sytuacja wyraźnie uwypukliła wagę rzetelnej informacji, a także rolę mediów, dziennikarzy i brandów w edukowaniu rynku w kwestii alternatywnych źródeł energii oraz elektromobilności.
To właśnie głównie dla tych trzech grup dedykowany jest konkurs e-Mobility Media Awards 2022. Oprócz dziennikarzy, w ramach konkursu wyróżnione zostaną także brandy i wydarzenia, które prowadzą najskuteczniejsze działania na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce.
Organizatorami Konkursu są Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Zgłoszenia do e-Mobility Media Awards będą przyjmowane łącznie w 16 kategoriach, ale w stosunku do ubiegłego roku w Konkursie odnotowano kilka znaczących zmian.
– Sytuacja geopolityczna oraz proekologiczne decyzje unijne, wpłynęły na przyspieszenie transformacji sektora transportu w kierunku zeroemisyjności. Ten trend obserwujemy od kilku lat wśród producentów pojazdów, którzy stali się trendsetterami ekologicznych zmian – mówi MaciejGis, Kierownik Biura Komunikacji Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA). Istotnym elementem zmian jest również budowanie narracji oraz edukacja w przestrzeni medialnej, dlatego w tegorocznej edycji e-Mobility Awards, która ma za zadanie krzewienie praktycznej i obiektywnej wiedzy, postanowiliśmy wyróżnić dziennikarzy oraz media w kilku kategoriach, w tym „Dziennikarz Roku”, „Dziennikarz Specjalny Roku”, „Medium Roku”, „Artykuł Roku” czy „Wideo Roku”. Nie pominęliśmy również firm, które zostaną nagrodzone w kategoriach m.in.: „Marka Roku”, „Grupa Motoryzacyjna Roku”, „Kampania Roku” czy „Najlepsza Współpraca Roku”. Zwieńczeniem będzie wyróżnienie od EV Klub Polska – dodaje Maciej Gis.
Zwycięzcy kategorii: Dziennikarz Roku, Medium Roku, Medium Branżowe Roku, Medium Lokalne Roku, Samochód Elektryczny Roku, Marka Roku – motoryzacja, Marka Roku – infrastruktura, Grupa Motoryzacyjna Roku, zostaną wskazani na podstawie badania mediów przeprowadzonego przez firmę PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Analiza obejmie ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.
Liderzy kolejnych ośmiu kategorii zostaną wyłonieni przez Kapitułę Konkursu, w skład której wejdą przedstawiciele PSPA, PSMM i partnerów kampanii elektromobilni.pl, na podstawie zgłoszeń przedstawicieli marek, osób zainteresowanych elektromobilnością oraz w drodze głosowania dziennikarzy i mediów. Ta częśc konkursu dotyczy nagród dla Artykułu Roku, Video Roku, Dziennikarza Specjalistycznego Roku – zeroemisyjne floty, Dziennikarza Specjalistycznego Roku – zeroemisyjny transport ciężki, Kampanii Roku, Wydarzenia Medialnego Roku, Najlepszej Współpracy z Mediami. W konkursie zostanie przyznana także Nagroda specjalna EV Klub Polska.
– Analizując media wyraźnie widać, jak obecna trudna sytuacja w Europie z jednej strony wzbudza powszechny niepokój, a z drugiej otwiera drzwi do potężnej merytorycznej dyskusji dotyczącej uniezależnienia się od energetycznego monopolisty oraz współpracy państw UE w podejmowaniu decyzji o inwestowaniu w alternatywne źródła energii – komentuje MarcinSzczupak, Dyrektor Badań i Rozwoju Biznesu PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Obserwujemy w związku z tym w Polsce także ogromną pozytywną zmianę w narracji dotyczącej elektromobilności i transformacji transportu w kierunku zeroemisyjnym – dodaje Szczupak.
Zgłoszenia są przyjmowane za pośrednictwem strony internetowej: eMobility Media Awards