Home Pojazdy Osobowe Toyota Klimat i transformacja kluczowe

Modele EV napędzają sprzedaż Toyoty w Europie

Klimat i transformacja kluczowe

Modele EV napędzają sprzedaż Toyoty w Europie

Klimat i transformacja kluczowe

Toyoty po transformacji stanie się dostawcą usług
Fot. Toyota
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Toyota Motor Europe (TME) przewiduje, że w 2022 roku sprzedaż zelektryfikowanych modeli wyniesie około 1,1 mln pojazdów. Oznacza to niewielki wzrost (+0,9 punktów procentowych rok do roku) w porównaniu do poprzedniego roku przy spadku całego rynku nowych samochodów osobowych w Europie o -12%. Według prognoz firmy jej udział w europejskim rynku osiągnie 7,3%. Firma podkreśla, że dynamika to efekt atrakcyjności zróżnicowanej gamy zelektryfikowanych modeli Toyoty i Lexusa, które stanowią łącznie około 66% całkowitej europejskiej sprzedaży.

Siła łącznia

Globalna strategia Toyoty polega na dostosowywaniu oferty do potrzeb europejskich klientów dzięki odpowiednio dobranej gamie modeli elektrycznych na baterię i na ogniwa paliwowe oraz samochodów hybrydowych i hybryd plug-in. Nasze podejście nazywamy siłą łączenia, ponieważ rzadko zdarza się, aby jeden format pasował do wszystkich, zwłaszcza gdy weźmie się pod uwagę różnorodność potrzeb klientów i różny poziom infrastruktury w poszczególnych krajachpowiedziała Kylie Jimenez, wiceprezydent ds. HR, technologii i ładu korporacyjnego Toyota Motor Europe.

Neutralność do 2040

Przedstawiciele japońskiego koncernu motoryzacyjnego, podczas corocznej konferencji prasowej w Brukseli ogłosili, że TME osiągnie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie najpóźniej do 2040 roku.

Najważniejsze dla nas są dwa kluczowe obszary. Pierwszy to neutralność klimatyczna i sposób, w jaki planujemy ją osiągnąć w każdym aspekcie naszej działalności. Drugie zagadnienie, którym się zajmujemy, to transformacja Toyoty z producenta i dystrybutora samochodów w dostawcę usług i rozwiązań zapewniających wszystkim jak największą mobilność – podsumował Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Marvin Cooke, wiceprezydent ds. produkcji Toyota Motor Europe, omówił cel dojścia do zerowej emisji dwutlenku węgla we wszystkich europejskich fabrykach Toyoty do 2030 roku. Firma opiera swoją strategię na wielu różnych podejściach i metodach, minimalizując zużycie energii tam, gdzie to możliwe, przechodząc na zieloną energię i wdrażając liczne innowacje kaizen, które przyczynią się do redukcji emisji CO2 lub w pewnym obszarze całkowicie ją wyeliminują.

Bezemisyjna produkcja za trzy lata

W fabryce silników w Deeside w Wielkiej Brytanii zainstalowaliśmy panele fotowoltaiczne o powierzchni 10 boisk piłkarskich, które zapewniają nam bezemisyjną energię. Jednocześnie współpracujemy z lokalnym przedsiębiorstwem w przetwarzaniu ponad 90% odpadów na biogaz. Używamy go do produkcji zielonej energii i biometanu. To podejście się sprawdza, dlatego spodziewamy się, że już w 2025 roku nasza produkcja stanie się bezemisyjna. Do 2040 roku chcemy osiągnąć neutralność klimatyczną w procesach, które są poza bezpośrednią kontrolą Toyota Motor Europe, takich jak zaopatrzenie i logistyka. Realizujemy ten cel w ścisłej współpracy z naszymi partnerami i dostawcami – powiedział Marvin Cooke.

Źródło: Toyota

Narzędzia
i kalkulatory