Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Infrastruktura › Efektywne ładowanie EV w biurowcach 
  • Na jednym kablu może zostać zainstalowane do 10 punktów ładowania
  • Fot. Inbalance Grid

Inbalance Grid: Dynamiczne zarządzanie receptą na niedobór infrastruktury

Efektywne ładowanie EV w biurowcach 

Inbalance Grid: Dynamiczne zarządzanie receptą na niedobór infrastruktury

Efektywne ładowanie EV w biurowcach 

Na jednym kablu może zostać zainstalowane do 10 punktów ładowania
Fot. Inbalance Grid
  • 07/12/2022
Przeczytasz w 2 min
  • 07/12/2022
Przeczytasz w 2 min

Do 10 samochodów elektrycznych jednocześnie można ładować na jednym przyłączu za pomocą ładowarek oferowanych przez markę Inbalance Grid. Dzięki konfiguracji klastrowej oraz technologii dynamicznego zarządzania mocą (DMZ) urządzenia litewskiej firmy przystosowano do instalacji w biurowcach dysponujących stosunkowo niewielkim potencjałem w zakresie mocy umownej.


Firma Inbalance, która produkuje ładowarki do samochodów elektrycznych pod marką Inbalance Grid, pojawiła się na polskim rynku w marcu 2022 r. Marka koncentruje się na sprzedaży stacji ładowania biurowcom w dużych miastach w Polsce, jednak montaż tych urządzeń jest możliwy również w budynkach mieszkalnych oraz na prywatnych posesjach. 25 listopada 2022 r. litewskiej firmie udało się uzyskać pozytywną opinię Urzędu Dozoru Technicznego w zakresie dokumentacji i certyfikatu zgodności oferowanych ładowarek.

Konfiguracja klastrowa

Instalacja urządzeń Inbalance Grid opiera się na tzw. konfiguracji klastrowej.  Pojedynczy klaster obejmuje do 5 stacji ładowania z 2 gniazdami każda. W konsekwencji na jednym kablu może zostać zainstalowane do 10 punktów ładowania.  Z uwagi na fakt, że jednocześnie podłączone do stacji samochody elektryczne zazwyczaj nie dysponują taką samą, maksymalną mocą ładowania, a aktualny poziom energii w ich akumulatorach się różni, klaster w optymalny sposób rozdziela dostępną moc pomiędzy poszczególne gniazda.

– W przypadku standardowych rozwiązań dostępnych na rynku do każdej stacji doprowadzony jest oddzielny obwód zasilający. W rezultacie funkcjonowanie 10 punktów ładowania mocą 22 kW wymaga dostępu do dodatkowych ok. 220 kW mocy. W przypadku znacznej części budynków w Polsce spełnienie takiego warunku może nie być możliwe. „Klastrowa” budowa stacji ładowania Inbalance „na jednym kablu” przy inteligentnym zarządzaniu mocą pozwala zaoszczędzić na kosztach samej instalacji oraz w pełni wykorzystać dostępną moc umowną obiektu, umożliwiając jednoczesne ładowanie nawet 10 pojazdów elektrycznych bez konieczności wnioskowania o zwiększenie mocy umownej lub przyłączeniowej – mówi Artur Trojanowski, Senior Electrical Cost Manager,  GoodRoom Sp. z o.o.

Dynamiczne zarządzanie mocą

Ładowarki Inbalance pozwalają na wykorzystanie w pełni mocy umownej budynku bez potrzeby modernizowania przyłącza energetycznego. Wszystko dzięki funkcji dynamicznego zarządzania mocą (DZM). Umożliwia ona komunikację z BMS (Building Management System) biurowca i ustalanie na bieżąco, ile mocy w danej chwili pobiera budynek. Dostępna nadwyżka jest wykorzystywana do ładowania samochodów elektrycznych.

– Nasze rozwiązanie koresponduje z potrzebami wielu polskich biurowców, w których standardowa moc wynikająca z umowy z dostawcą energii elektrycznej oscyluje w granicach 800-900 kW i może być za niska pod kątem montażu większej liczby konwencjonalnych stacji ładowania. DZM pozwala w pełni wykorzystać nadwyżkę mocy umownej zamiast inwestowania czasu i pieniędzy w modernizację przyłącza już na etapie instalacji ładowarki – podkreśla Robert Zdunek,Członek Zarządu, GoodRoom Sp. z o.o.

Procedura zwiększenia przyłącza energetycznego zazwyczaj trwa co najmniej kilka miesięcy. Funkcja DZM znacznie przyspiesza proces dostarczenia usług ładowania kierowcom „elektryków” ładującym samochody w biurach, co ma szczególne znaczenie w kontekście bardzo dynamicznego rozwoju zelektryfikowanej floty w Polsce. Na podstawie prowadzonego przez PSPA i PZPM „Licznika Elektromobilności”, przez pierwsze trzy kwartały 2022 r. liczba nowo zarejestrowanych, osobowych pojazdów z napędem elektrycznym wzrosła o 41% r/r. Jak wynika z badań EV Klub Polska, ponad 85% kierowców samochodów elektrycznych chciałoby mieć możliwość ładowania swoich pojazdów w domu lub w właśnie w miejscu pracy.


Jedno urządzenie wewnątrz i na zewnątrz

Zaletą stacji Inbalance Grid jest również możliwość zainstalowania ich zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków bez dodatkowych zabezpieczeń – IP54, zabezpieczenia różnicowoprądowe i nadprądowe oraz mierniki energii elektrycznej zostały wbudowane w ładowarce. Proces instalacji ładowarek Inbalance Grid w budynkach biurowych, prywatnych i usługowych jest przeprowadzany przez oficjalnego przedstawiciela tej marki w Polsce – firmę GoodRoom Sp z o.o. Jest to generalny wykonawca usług fit-out, projektów remontowych i aranżacyjno-wykonawczych w dużych miastach w całej Polsce. Montaż stacji ładowania samochodów elektrycznych stanowi usługę komplementarną do instalacji elektrycznych, teletechnicznych i budowlanych oferowanych przez firmę.

Źródło: Inbalance Grid
  • Tagi: Inbalance Grid, stacje ładowania
REKLAMA

Więcej z kategorii

Infrastruktura, Technologia

Magazyn, Technologia, Wodór

Technologia wodorowa

Perspektywiczny krok w stronę zeroemisyjności. Na razie mały.

08/12/2023
Magazyn, Technologia

Raport elektromobilnych

Serwisowanie i naprawy samochodów elektrycznych

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

Ekoenergetyka

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
E.ON

E.ON Polska

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Raporty, Technologia

Raport T&E

Europejscy producenci samochodów zabezpieczyli mniej niż jedną piątą kluczowych metali akumulatorowych

04/12/2023
Baterie, Magazyn, Technologia

Bateryjny żywot

Stopień degradacji akumulatora zależy od technologii, ale też od techniki użytkowania samochodu elektrycznego  

01/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

Ekoenergetyka

ORLEN Deutschland zamówił ładowarki Axon Easy 400

01/12/2023
Magazyn, Technologia, Wodór

Perspektywiczny krok w stronę zeroemisyjności. Na razie mały.

08/12/2023
Magazyn, Technologia

Serwisowanie i naprawy samochodów elektrycznych

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023
Infrastruktura, Osobowe, Pojazdy, Stellantis

Stacje ładowania samochodów elektrycznych powstaną u wybranych dealerów pod szyldem Free2move Charge

05/12/2023
Raporty, Technologia

Europejscy producenci samochodów zabezpieczyli mniej niż jedną piątą kluczowych metali akumulatorowych

04/12/2023

Wybór Redakcji

Osobowe, Stellantis

Pilotażowy program wymiany akumulatorów samochodów elektrycznych ruszy w przyszłym roku

08/12/2023
elektromobilni

Warszawska Strefa Czystego Transportu ruszy w od lipca 2024 r. W teorii.

08/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

AXON Easy osiągnęła standard Tesli

08/12/2023
Biznes, Finansowanie

Arval złożył wnioski o dofinansowanie ponad 2,5 tys. elektrycznych aut

07/12/2023
Jednoślady, Pojazdy

Elektryczne hulajnogi opuściły polskie miasta

07/12/2023
E.ON

Zarządcy nieruchomości ważnym ogniwem elektryfikacji transportu

07/12/2023
Autobusy, Floty, Solaris

Elektryczne autobusy Urbino 18 zasilą warszawską flotę MZA

07/12/2023
KIA, Osobowe, Pojazdy

Test na pięć gwiazdek w Euro NCAP

06/12/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła