Home Infrastruktura Operatorzy E.ON Kaufland wybuduje 1000 punktów ładowania do 2026 roku

Sieć ładowania przy sklepach

Kaufland wybuduje 1000 punktów ładowania do 2026 roku

Sieć ładowania przy sklepach

Kaufland wybuduje 1000 punktów ładowania do 2026 roku

Kaufland dołączył do wyścigu tworzenia publicznej sieci ładowania. W Czechach powstanie docelowo 1000 punktów ładowania w 140 lokalizacjach.
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

W Czechach powstanie sieć stacji ładowania przy sieci Kaufland. Docelowo powstanie 1000 punktów w 140 lokalizacjach, które wybuduje E.ON. Koszt inwestycji to niebagatelna jak na czeskie warunki kwota 2 mld koron (370 mln zł). Huby będą wyposażone m. in. w ultraszybkie ładowarki. W Polsce, stacje ładowania przy sieci swoich skalpów posiada już Lidl a podobny projekt w rozpoczęła wdrażać m. in. Biedronka i Selgros.

Współpraca E.ON i Kaufland ułatwi przejście na e-mobilność zarówno klientom, jak i samej sieci detalicznej. W nadchodzących latach E.ON zbuduje sieć stacji ładowania we wszystkich istniejących sklepach Kaufland. Współpraca przyniosła już pierwsze widoczne efekty w postaci nowo funkcjonujących ładowarek przy sklepach Kaufland w Kolínie i Jablonecu czy obecnie na Hloubětínie w Pradze.

Projekt budowy sieci stacji ładowania w sklepach Kaufland podzielono na dwa etapy. W pierwszym, który już się rozpoczął, E.ON wybuduje do 2026 roku ponad 400 punktów ładowania w 41 lokalizacjach. W kolejnej fazie „zelektryfikowane” zostaną pozostałe domy towarowe. Po zakończeniu drugiej fali do dyspozycji klientów będzie ponad 1000 punktów w około 140 lokalizacjach.

Całkowita inwestycja w ładowarki publiczne w sklepach Kaufland przekracza kwotę 2 miliardów koron, co jest ewenementem pod względem inwestycji w elektromobilność w Czechach. Cieszę się, że Kaufland wybrał nas na partnera w zakresie elektromobilności, ponieważ publiczna infrastruktura ładowania w domach towarowych jest jednym z ważnych elementów całej sieci publicznej i jest jednym z najczęściej wykorzystywanych, o czym świadczy nasza współpraca z innymi sieciami handlowymi w Czechach. Dodatkowo uzgodniliśmy z Kauflandem budowę całych hubów ładowania, co traktujemy jako standard, który będzie potrzebny w nadchodzących latach podczas przejścia na elektromobilność – podkreśla Martin Klíma, dyrektor generalny E.ON Drive Infrastructure, która w ramach E.ON odpowiada za budowę i zarządzanie publiczną siecią ładowania.

Już w tym roku E.ON rozpocznie prace budowlane m.in. w sklepach w Czeskich Budziejowicach, Karlowych Warach, Kladnie, Pilźnie, Zlinie, Vrchlabí, Znojmie i oczywiście kolejnych lokalizacjach w Pradze.

Wszystkie miejsca będą wyposażone w technologię modułową, a w przypadku wzrostu zapotrzebowania na publiczne ładowanie, E.ON po prostu zwiększy moc bez konieczności rozbudowy. Stacje ładowania powyżej 150 kW zostaną wyposażone dodatkowo w klasyczny terminal płatniczy, umożliwiający wygodną płatność kartą lub telefonem nawet dla niezarejestrowanych klientów.

E.ON obecnie obsługuje ponad 4000 publicznych punktów ładowania w 7 krajach Europy: Szwecji, Danii, Niemczech, Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach i Norwegii.  Grupa Schwarz, właściciel sieci handlowych Kaufland i Lidl, jeszcze w ubiegłym roku ogłosił, że zamierza rozszerzyć swoją sieć ładowania aut elektrycznych w całej Europie. Będą to ogólnodostępne stacje ładowania samochodów elektrycznych o mocy nie mniejszej niż 50 kW i mniejszej niż 150 kW.

W Polsce, stacje ładowania przy sieci swoich sklepów posiada już Lidl a podobny projekt w rozpoczęła wdrażać Biedronka i Selgros. Duże sieci i galerie handlowe będą musiały włączyć się w zieloną i bezemisyjną transformację transportu. Zgodnie z unijnym prawem, już od 2025 r. będą musiały wybudować nawet tysiące punktów ładowania przy swoich obiektach w całej Polsce.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory