Producent przedstawił pierwszą fazę swojej ofensywy produktowej, której celem jest osiągnięcie pozycji światowego lidera w elektryfikacji SUV-ów. Do 2025 roku marka wprowadzi na rynki w Ameryce Północnej i w Europie cztery nowe samochody o zerowej emisji spalin. Do 2030 roku 50% sprzedaży w USA i 100% sprzedaży w Europie będą stanowić pojazdy o napędzie w pełni elektrycznym (BEV).
Plan zakłada wprowadzenie w Ameryce Północnej i w Europie czterech w pełni elektrycznych SUV-ów do końca 2025 roku. W ramach realizowanego, kompleksowego planu produktowego do 2030 roku 50% sprzedaży marki Jeep w USA będą stanowiły pojazdy o napędzie elektrycznym, natomiast w Europie do tego czasu samochody w pełni elektryczne będą stanowiły 100% sprzedaży. Plan w pełni wspiera cele dotyczące zerowej emisji dwutlenku węgla netto, wyznaczone przez Stellantis w ramach realizacji długoterminowego planu strategicznego Dare Forward 2030.
– Dzięki sukcesowi naszej zelektryfikowanej gamy 4xe w Ameryce Północnej i Europie, projektujemy i rozwijamy najbardziej zrównoważone SUV-y marki Jeep o najlepszych dotąd zdolnościach terenowych, zmierzając do zdobycia pozycji lidera wśród marek SUV-ów o zerowej emisji. To wybiegająca w przyszłość strategia, która pomoże milionom pasjonatów i fanów marki Jeep na całym świecie zadbać o naszą planetę i dalej z niej korzystać, odkrywać ją i chronić. Elektryfikacja to wspaniała możliwość dla naszej marki, ponieważ nasze modele oferują jeszcze lepsze zdolności terenowe i zapewniają ekscytującą, zrównoważoną jazdę, z której można czerpać maksymalną przyjemność – powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep.
Marka Jeep pokazała pierwsze zdjęcia dwóch w pełni elektrycznych SUV-ów: całkiem nowego Jeepa Recon i całkiem nowego Wagoneera o nazwie kodowej Wagoneer S, które pojawią się w Ameryce Północnej i innych regionach świata. Potwierdziła jednocześnie, że całkiem nowy i w pełni elektryczny Jeep Avenger pojawi się w Europie na początku przyszłego roku.
Zelektryfikowana gama w Ameryce Północnej
– Dzięki ciągłemu rozszerzaniu technologii 4xe na całą naszą gamę, na nowo definiujemy pojęcie wolności i przygody tak, jak tylko marka Jeep potrafi. Do końca 2025 roku cała nasza gama będzie zelektryfikowana, a dodatkowo pojawią się cztery całkiem nowe elektryczne modele konkurujące na rynku – powiedział Jim Morrison, dyrektor marki Jeep w Ameryce Północnej.
W ramach planu elektryfikacji rozszerzona zostanie również gama Wagoneera. W segmencie średniej wielkości SUV-ów premium, marka Jeep wprowadzi do sprzedaży całkiem nowego, w pełni elektrycznego Wagoneera, natomiast w segmencie dużych SUV-ów modele Wagoneera zapewnią układy napędowe oferujące około 500 mil szacowanego łącznego zasięgu.
Do 2030 roku, marka Jeep zaoferuje kompletną gamę nowych pojazdów z napędem w pełni elektrycznym (BEV), stając się liderem w branży SUV-ów pod względem liczby modeli, udziału w segmencie i wielkości sprzedaży. W efekcie, 50% sprzedaży marki w USA stanowić będą samochody całkowicie elektryczne.
Jeep Recon pokona Rubicon
Jednym z pierwszych całkiem nowych elektrycznych SUV-ów, które pojawią się w Ameryce Północnej, jest Jeep Recon, który został zaprojektowany od podstaw i jest w 100% Jeepem 4×4 oraz jest w 100% bezemisyjny. Ten SUV będzie oferowany wyłącznie w wersji BEV.
– Całkiem nowy, w pełni elektryczny Jeep Recon jest w stanie pokonać legendarny Rubicon Trail, jeden z najtrudniejszych szlaków off-roadowych w USA, i dotrzeć do końca szlaku z zasięgiem wystarczającym jeszcze, aby wrócić do miasta i naładować akumulator – powiedział Christian Meunier. SUV zostanie zaprezentowany w przyszłym roku, a produkcja rozpocznie się w 2024 roku w Ameryce Północnej.
Wagoneer – premium w amerykańskim wydaniu
Również rodzina samochodów Wagoneer powiększy się o całkowicie nowego SUV-a. Ten w pełni elektryczny samochód występujący pod nazwą kodową Wagoneer S będzie nadal ugruntowywał obecność marki w segmencie SUV-ów premium, oferując w standardzie elegancką, aerodynamiczną stylistykę oraz możliwości 4×4, z systemem terenowym, zaawansowaną technologią właściwą dla marki Jeep i imponującymi osiągami. SUV będzie oferowany wyłącznie w wersji BEV z zasięgiem 400 mil na jednym ładowaniu, mocą 600 KM i przyspieszeniem od 0 do 60 mph wynoszącym około 3,5 sekundy. Model zostanie zaprezentowany publicznie również w przyszłym roku, a jego produkcja rozpocznie się w 2024 roku w Ameryce Północnej.
Avenger z Polski
W Europie marka Jeep dokonała już sporej zmiany, oferując wyłącznie zelektryfikowane SUV-y w krajach takich, jak Niemcy i Francja. Do końca tego roku 100% gamy SUV-ów Jeepa będzie zelektryfikowana na niemal wszystkich rynkach europejskich. Do 2025 roku marka wprowadzi w Europie cztery samochody z zerową emisją spalin, oferując je w głównych segmentach. W wyniku tej ofensywy produktów, do roku 2030 wszystkie samochody marki Jeep dostępne w sprzedaży w tym regionie będą w 100% elektryczne.
Pierwszym modelem tej ofensywy produktowej jest całkowicie nowy, w pełni elektryczny Jeep Avenger, kompaktowy SUV, który został pokazany na początku tego roku podczas prezentacji długoterminowego planu strategicznego Stellantis Dare Forward.
Całkowicie nowy Jeep Avenger o zasięgu 400 kilometrów, który zostanie wprowadzony w Europie i na innych rynkach, takich jak Japonia i Korea Południowa, będzie pozycjonowany poniżej Jeepa Renegade’a i będzie produkowany w Polsce, w zakładzie w Tychach.
– Avenger będzie oferował możliwości marki Jeep, które są dostosowane do rynku europejskiego. Ten nowoczesny, fajny i wzbudzający emocje SUV spodoba się rosnącej grupie klientów, którzy szukają wydajnej, kompaktowej, nowoczesnej i całkowicie elektrycznej alternatywy dla aktualnej oferty – powiedziała Antonella Bruno, dyrektor marki Jeep na Europę.
Avenger zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w dniu 17 października br. Do salonów sprzedaży model trafi na początku 2023 roku.
Źródło: na podstawie Stellantis