Home Pojazdy Osobowe Hyundai Ioniq 6: Potencjał na sprzedażowy hit

Wariant N ma być usportowioną wersją "szóstki"

Ioniq 6: Potencjał na sprzedażowy hit

Wariant N ma być usportowioną wersją "szóstki"

Ioniq 6: Potencjał na sprzedażowy hit

W wariancie pokazowym bagażnik był niedostępny
Fot. EV Klub Polska
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Klubowicze EV Klub Polska, Fabian oraz Mateusz mieli okazję zobaczyć i podzielić się z pierwszą relacją ze spotkania z Ioniq 6. Nowy model, z zeroemisyjnej gamy zaprezentowany w Niderlandach to według nich przyszły hit sprzedaży. Wyróżnia się innowacyjnym designem, który tym razem zdecydowanie mniej nawiązuje do aut typu SUV.

Spotkanie z Ioniq 6 to dla elektromobilnych fanów nie lada wydarzenie. Klubowicze EV Klub Polska z niecierpliwością czekali na ten moment. Ich pierwsze wrażenia z  premiery w Niderlandach są bardzo pozytywne, ale nie wszystko przypadło im do gustu.

Wśród największych zalet Ioniqa 6 jest niewątpliwie design. Kontynuuje on styl zaproponowany wraz z Ioniq 5. Model wyróżniają tylne światła LEDowe, ciągnące się przez całą długość auta. Nie można też pominąć sylwetki, która została stworzona z myślą o aerodynamice. Efekt? Współczynnik oporu powietrza Cx to zaledwie 0,21. Fabian oraz Mateusz stwierdzili, że mocną stroną Ioniqa 6 jest też przestrzeń na tylnej kanapie. Nie brakuje miejsca na nogi, jak też nad głowami.

To co nie przypadło im do gustu to mało prestiżowo wyglądająca tablica rozdzielcza oraz brak otwartej przestrzeni. Znacząco ogranicza ją tunel środkowy, który jest masywny i wysoko poprowadzony. Nie mogli natomiast ocenić bagażnika, gdyż był w wariancie pokazowym niedostępny.

To co należy dodać o nowym Ioniq 6 to fakt, że inżynierowie poza wyglądem postawili na optymalizację napędu. Klienci do dyspozycji będą mieli trzy wersje dysponujące mocą od 170 do 325 KM i dwie wielkości akumulatora trakcyjnego (58 kWh oraz 77,4 kWh). W topowej odmianie przyspieszenie do 100 km/h ma wynosić 5,1 sekundy. Co ciekawe w warunkach miejskich auto ma mieć zasięg nawet do 600-kilometrów przy wersji z większym akumulatorem o pojemności 77,4 kWh. Nieoficjalnie wiadomo, że planach jest też sportowy wariant N, który dołączy do gamy później.

We wnętrzu elementem wyróżniającym jest 12-calowy system inforozrywki. Uwagę zwraca też ambientowe oświetlenie z możliwością zmiany kolorystyki. Ciekawym dodatkiem są także opcjonalne fotele Relaxation Comfort z automatycznym dostosowaniem pozycji podczas przerwy. Oczywiście jak przystało na auto elektryczne, materiały we wnętrzu w większości pochodzą z recyklingu.

Hyundai Ioniq 6
PlatformaE-GMP
Długość/szerokość/wysokość4855/1880/1495 mm
Rozstaw osi2950 mm
Masa własna2100 kg
WersjaRWD Standard RangeRWD Long RangeAWD Long Range
Akumulator58 kWh77,4 kWh77,4 kWh
Moc maksymalna170 KM228 KM325 KM
Maksymalny moment obrotowy350 Nm350 Nm605 Nm
Zasięgdo 360 kmdo 485 kmdo 470 km
Przyspieszenie 0-100 km/h8,0 s7,0 s5,1 s
Prędkość maksymlana190 km/h190 km/h190 km/h
Instalacja elektryczna800V800V800V
Maksymalna moc ładowania (DC)175 kW233 kW233 kW
Maksymalna moc ładowania (AC)11 kW11 kW11 kW
Szacowana cena detaliczna dla Niemiec wg. ev-database45 tys. euro50 tys. euro62 tys. euro

EV Klub Polska

Źródło: EV Klub Polska

Narzędzia
i kalkulatory