ID.4 wyjeżdża już z Chattanooga

ID.4 wyjeżdża już z Chattanooga

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Volkswagen rozpoczął produkcję w pełni elektrycznego modelu ID.4 w zakładzie w Chattanooga w stanie Tennessee. To pierwszy samochód z takim napędem, który będzie zjeżdżać z taśmy fabryki Volkswagena w Stanach Zjednoczonych. Na razie będzie to 7000 aut miesięcznie, ale moce produkcyjne mają zostać zwiększone w 2023 roku. W ciągu najbliższych pięciu lat niemiecki koncern zainwestuje w zakłady w Ameryce Północnej 7,1 mld dolarów.

Sprzedażowa lokomotywa

Od debiutu w 2021 roku do klientów na całym świecie dostarczono ponad 190 tysięcy egzemplarzy ID.4, co czyni model najpopularniejszym autem elektrycznym Volkswagena. W tym roku z taśmy w fabryce w Chattanooga ma zjeżdżać do 7000 aut miesięcznie, a w przyszłym roku moce produkcyjne będą zwiększone. Pierwsze wyprodukowane w USA egzemplarze ID.4 trafią do klientów na początku października. Początkowo w Chattanooga będzie produkowana wersja z napędem na tylną oś lub 4×4 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh. Jeszcze w tym roku dołączy do niej odmiana z mniejszym akumulatorem – o pojemności 58 kWh.

Ambitna strategia elektryfikacji

Właśnie zaczęliśmy pisać nowy rozdział w historii Volkswagena w Ameryce i ta historia jest bardzo amerykańska. Gdy obiecaliśmy, że elektryczne Volkswageny będą dostępne dla milionów, braliśmy pod uwagę także klientów w USA. Jesteśmy dumni widząc, że ta wizja została właśnie zrealizowana, gdy nasz bestsellerowy model ID.4 zjeżdża z linii produkcyjnej. Jest to kolejny krok w ambitnej strategii elektryfikacji Volkswagena na rynku amerykańskim i globalnym – powiedział Thomas Schäfer, prezes marki Volkswagen.

Sześć elektrycznych fabryk

Początek produkcji modelu ID.4 w USA był możliwy dzięki inwestycjom, sięgającym 800 mln dolarów. Dzięki nim można było przeprowadzić elektryfikację zakładu w Chattanooga. W ten sposób liczba fabryk, w których produkowane są elektryczne Volkswageny zwiększyła się do sześciu na świecie.

Produkowany w Chattanooga ID.4 będzie składał się głównie z części od lokalnych dostawców, głównie z USA. Stal będzie pochodzić z hut w Alabamie i Ohio, elementy wnętrza z Indiany i Południowej Karoliny, komponenty elektroniczne z Kentucky i Północnej Karoliny. Akumulatory dostarczy firma SK z Georgii. W ramach przygotowań do uruchomienia produkcji podzespołów do ID.4 kooperanci z Ameryki Północnej zainwestowali 2,7 mld dolarów.

Miliardowe inwestycje

Volkswagen zainwestuje w ciągu najbliższych pięciu lat 7,1 mld dolarów w zakłady w Ameryce Północnej. Te nakłady pozwolą poszerzyć portfolio produktów, rozwinąć badania i rozwój, a także zwiększyć moce produkcyjne. Marka poszerzy gamę oferowanych na tamtejszym roku aut elektrycznych do 2030 roku o limuzynę, mikrobus ID. Buzz, a także SUVy (od 2026 roku). Niemiecki producent chce, by do 2030 roku samochody z napędem elektrycznym stanowiły 55% ogólnej sprzedaży w USA.

Źródło: na podstawie Volkswagen

Narzędzia
i kalkulatory