Home Pojazdy Osobowe Hyundai Hyundai wprowadza baterię ze stałym elektrolitem

Hyundai: Produkcja baterii

Hyundai wprowadza baterię ze stałym elektrolitem

Hyundai: Produkcja baterii

Hyundai wprowadza baterię ze stałym elektrolitem

Koreański producent rozpoczyna proces produkcyjny baterii w technologii Solid-state
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

W nowym centrum badawczym w Uiwang Hyundai przygotowuje się do pokazania przełomowej technologii baterii all‐solid‐state. Nowa linia akumulatorów trakcyjnych stanowi kluczowy element strategii firmy, która dąży do zwiększenia autonomii produkcyjnej i podniesienia efektywności pojazdów elektrycznych.

Hyundai przygotowuje się do ważnego kroku w rozwoju technologii baterii do pojazdów elektrycznych. W marcu planowane jest publiczne otwarcie nowej linii produkcyjnej (na razie pilotażowej), dedykowanej produkcji baterii all‐solid‐state, które potocznie określane są mianem „Dream”. Nowa technologia ma potencjał zapewnienia większego zasięgu, szybszego ładowania oraz wyższej gęstości energii, w tym samym paku bateryjnym lub nawet mniejszym.

W sierpniu 2022 r. pisaliśmy (na portalu elektromobilni.pl), że Hyundai zapowiedział swoją długoterminową strategię na rozwój baterii trakcyjnych oraz przeznaczenie na ten cel 9 miliardów dolarów. Po ponad 2 latach możliwe, że doczekaliśmy się efektów. Już niedługo ma zostać otwarta pilotażowa linia produkcyjna w nowo wybudowanym centrum badawczym w Uiwang w Korei Południowej, dla trzech rodzajów baterii: opartymi na litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP), ogniwach NCM (nikiel-kobalt-mangan) oraz nowoczesnymi rozwiązaniami all‐solid‐state.

Produkcja w Korei

Oficjalna ceremonia otwarcia, która ma się odbyć w marcu, zgromadzi przedstawicieli branży, w tym także partnerów strategicznych, takich jak np. General Motors. W trakcie wydarzenia Hyundai przedstawi swoje rozwiązania, które mimo obecnych wyzwań technologicznych, stanowią krok milowy w kierunku samodzielnej produkcji baterii.

Pierwsze, pełnoskalowe uruchomienie linii planowane jest już na marzec br., a prototyp z zastosowaniem nowej technologii ma zostać pokazany do końca 2025 r. Mimo że baterie all‐solid‐state napotykają na problemy związane ze stabilnością i kwestiami produkcyjnymi, Hyundai zamierza rozpocząć masową produkcję tego typu rozwiązań około 2030 r. Pierwsze pojazdy wyposażone w nowe baterie miałyby pojawić się wkrótce po rozpoczęciu produkcji na skalę masową.

Rozwiązania LG Solution

Decyzja o rozwoju własnej technologii baterii trakcyjnych ma strategiczne znaczenie dla Hyundaia. Dotychczas firma korzystała z rozwiązań dostarczanych przez zewnętrznych partnerów, takich jak np. CATL, SK On czy LG Energy Solution. Posiadanie własnej produkcji może przyczynić się do obniżenia kosztów i zwiększenia efektywności produkcyjnej, co jest szczególnie istotne w kontekście dynamicznie rozwijającego się rynku pojazdów elektrycznych. Warto również zauważyć, że równolegle do działań Hyundaia, konkurencyjne firmy, na przykład Honda, podejmują próby wdrożenia własnych rozwiązań opartych na technologii all‐solid‐state.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory