Cyfrowe lampy
Siedem lub sześć miejsc, duże nadwozie (5,06 m długości), platforma E-GMP, architektura 800V, szybkie ładowanie i zasięg przekraczający 600 km – oto Hyundai Ioniq 9 w skrócie. Samochód zwraca na siebie uwagę nie tylko pokaźnymi wymiarami, ale i stylistyką z „cyfrowymi” lampami i charakterystyczną sylwetką tylnej części nadwozia.

Hyundai Ioniq 9 – ceny
Auto zostało wycenione w Polsce. Obowiązują na nie promocje, uwzględnione w tabeli poniżej.
Cennik (od 1 lipca 2025 r., ceny brutto)
| Wersja wyposażenia | Moc (KM) | Napęd | Zasięg WLTP | Cena regularna | Cena promocyjna |
| TECHIQ | 218 | RWD | 620 km | 309 900 zł | 299 900 zł |
| UNIQ | 313 | AWD | 606 km | 359 900 zł | 349 900 zł |
| Calligraphy | 313 | AWD | 606 km | 379 900 zł | 369 900 zł |
| Calligraphy | 435 | AWD Performance | 600 km | 389 900 zł | 379 900 zł |
Wynajem długoterminowy (30 000 zł netto wpłaty / 36 mies. / 15 000 km rocznie)
| Wersja | Moc (KM) | Napęd | Zasięg WLTP | Wynajem dla firm (netto) | Wynajem dla osób prywatnych (brutto) |
| TECHIQ | 218 | RWD | 620 km | 2 990 zł | 3 678 zł |
| UNIQ | 313 | AWD | 606 km | 3 656 zł | 4 491 zł |
| Calligraphy | 313 | AWD | 606 km | Szczegóły u dealera | Szczegóły u dealera |
| Calligraphy | 435 | AWD Performance | 600 km | Szczegóły u dealera | Szczegóły u dealera |
Oto parametry dotyczące wersji napędowych Hyundai Ioniq 9.
| Wersja napędu | Moc / Moment obrotowy | Akumulator netto | Napęd | 0–100 km/h | V-max | Zużycie energii (WLTP) | Zasięg (WLTP) |
| RWD | 218 KM / 350 Nm | 110 kWh | Tylna oś | 9,4 s | 190 km/h | 19,4 kWh/100 km | do 620 km |
| AWD | 313 KM / 605 Nm | 110 kWh | AWD | 6,7 s | 200 km/h | 20,4 kWh/100 km | do 606 km |
| AWD Performance | 435 KM / 700 Nm | 110 kWh | AWD | 5,2 s | 200 km/h | 20,6 kWh/100 km | do 600 km |
Hyundai wyposażenie
Techniq (od 299 900 zł) oferuje m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację trzystrefową, komplet poduszek powietrznych (w tym kolanowa i centralna), systemy bezpieczeństwa takie jak asystent unikania kolizji, utrzymania pasa ruchu, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, asystent jazdy autostradowej, kamera monitorująca uwagę kierowcy, reflektory i światła LED, podgrzewane fotele przednie i kierownicę, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, system multimedialny z ekranem 12,3″, nawigacją, Apple CarPlay i Android Auto, ładowarkę indukcyjną, porty USB-C w każdym rzędzie, gniazdo 230V, system audio z 8 głośnikami, bezkluczykowy dostęp, klapę bagażnika z czujnikiem ruchu, pompę ciepła i podgrzewanie akumulatora.

Uniq (od 349 900 zł) zawiera wyposażenie wersji Techniq, a dodatkowo 20-calowe felgi, matrycowe reflektory LED, kamery 360°, wyświetlacz martwego pola, cyfrowy kluczyk 2.0, aktywną redukcję hałasu, asystenta zdalnego parkowania, skórzaną tapicerkę, fotele Premium Relax z wentylacją i pamięcią ustawień, oświetlenie nastrojowe wnętrza, system audio BOSE z 14 głośnikami, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz Head-Up na szybie i gniazdo V2L na zewnątrz.

Wersja Calligraphy (od 369 900 zł) dodaje do wersji Uniq 21-calowe felgi, panoramiczny dach elektryczny, dwukolorową skórzaną kierownicę, podsufitkę i osłony przeciwsłoneczne wykończone zamszem, tapicerkę ze skóry Nappa oraz lampę UV-C do dezynfekcji wnętrza.
Bez dopłat
Tak opracowany cennik oznacza, że samochód nie „łapie się” do dopłat z programu NaszEauto – tam w grę wchodzą bowiem auta o cenie do 225 000 zł netto, co oznacza 276 500 zł brutto. Nawet promocyjna cena za Ioniqa 9 jest wyższa.

Z jednej strony, można się zastanawiać, dlaczego koreański producent nie zdecydował się na obniżenie jej do „dopłatowego” poziomu. Z drugiej, cena Ioniqa 9 wciąż jest atrakcyjna na tle konkurentów, zwłaszcza jeśli uznamy, że rywalizuje głównie z pojazdami z segmentu premium.
Konkurenci Ioniqa 9 to z jednej strony Kia EV9 (323 900 zł), a z drugiej: Volvo EX90 (od 399 900 zł) czy Mercedes EQS i BMW iX. Ioniq 9 może być jednak samochodem siedmioosobowym, czego np. w BMW się nie uzyska. Rywalizacja rozegra się głównie między Hyundaiem a Kią i Volvo. Ioniq 9 z pewnością ma mocne argumenty – również cenowe.
PMA
Fot. Hyundai

