Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Technologia › Grupa komercjalizuje technologię litowo-siarkowych akumulatorów do elektrycznych aut
  • Elektrycznego Jeepa Avengera (Grupa Stellantis), produkuje fabryka w Gliwicach
  • Fot. Stellantis

Stellantis zainwestował w Lyten

Grupa komercjalizuje technologię litowo-siarkowych akumulatorów do elektrycznych aut

Stellantis zainwestował w Lyten

Grupa komercjalizuje technologię litowo-siarkowych akumulatorów do elektrycznych aut

Elektrycznego Jeepa Avengera (Grupa Stellantis), produkuje fabryka w Gliwicach
Fot. Stellantis
  • 26/05/2023
Przeczytasz w 2 min
  • 26/05/2023
Przeczytasz w 2 min

Stellantis i Lyten opracują aplikacje dla zaawansowanych akumulatorów litowo-siarkowych do pojazdów elektrycznych. Baterie litowo-siarkowe mogą potencjalnie dostarczać ponad dwukrotnie większą gęstość energii niż litowo-jonowe i stanowią alternatywne rozwiązanie katodowe bez niklu, manganu i kobaltu. Stellantis Ventures, fundusz należący do Stellantis, zainwestował w innowacyjne materiały i aplikacje firmy Lyten. Gigant motoryzacyjny chce w ten sposób przyspieszyć komercjalizację aplikacji Lyten 3D Graphene dla branży mobilnej, w tym litowo-siarkowej baterii EV LytCell.

Lyten wykorzystuje zastrzeżoną technologię, która wyewoluowała z przemysłu półprzewodnikowego w celu przekształcania metanu w węgiel i wodór. Dzięki niej węgiel jest trwale sekwestrowany w postać trójwymiarowego grafenu, co eliminuje emisję, CO2. Dzięki trójwymiarowości Lyten jest w stanie dostroić się do wielu właściwości dzięki jednemu komponentowi, jakim jest Lyten 3D Graphene. Pierwsze trzy zastosowania, do których Lyten pozycjonuje się komercyjnie, to baterie, kompozyty i czujniki.

Niższy ślad węglowy

Akumulatory litowo-siarkowe firmy Lyten nie zawierają niklu, kobaltu ani manganu, co daje szacunkowo o 60% niższy ślad węglowy niż dzisiejsze najlepsze w swojej klasie akumulatory i drogę do osiągnięcia najniższej emisji akumulatorów EV na światowym rynku. Surowce do akumulatorów litowo-siarkowych mogą być pozyskiwane i produkowane lokalnie, w Ameryce Północnej lub Europie, co zwiększa regionalną niezależność w zakresie dostaw. Technologia ta zaspokoi potrzeby branż poszukujących lekkich i wydajnych energetycznie akumulatorów, które są wolne od zakłóceń w łańcuchu dostaw.

Akumulatory litowo-siarkowe przekształcanych przez Lyten 3D Graphene, mogą dostarczać ponad dwukrotnie większą gęstość energii niż litowo-jonowe, czy kompozyty do lekkich pojazdów poprawiające ładowność.

Dan Cook, prezes i dyrektor generalny Lyten podkreślił, że w przeciwieństwie do dwuwymiarowych form grafenu, produkcja Lyten 3D Graphene została niezależnie zweryfikowana pod kątem neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla na dużą skalę. – Przekształcamy gazy cieplarniane w nową klasę wysokowydajnych, wartościowych materiałów węglowych i włączamy te dostrojone materiały do ​​zastosowań, które spowodują dekarbonizację sektorów, które są najtrudniejsze do obniżenia na naszej planecie – dodał.

Baterie litowo-siarkowe Lyten, kompozyty i technologie czujników są obecnie produkowane w kampusie Lyten w Dolinie Krzemowej. Oprócz produkcji akumulatorów EV, Lyten prowadzi już testy, aby w 2023 roku rozpocząć dostarczanie akumulatorów litowo-siarkowych i kompozytów z grafenem 3D na rynki specjalistyczne.

W 2022 roku Stellantis uruchomił Stellantis Ventures jako fundusz venture capital, którego celem jest inwestowanie w start-upy na wczesnym i późniejszym etapie rozwoju, opracowujące innowacyjne i zrównoważone technologie w sektorach motoryzacyjnym i mobilności. Stellantis Ventures, zasilany początkowym finansowaniem w wysokości 300 milionów euro.

Lyten jest pionierem z Doliny Krzemowej w dziedzinie przestrajalnego trójwymiarowego grafenu, który wykazał znaczną redukcję emisji gazów cieplarnianych i przyspieszy przejście na zrównoważoną mobilność.

Źródło: stellantis.com
  • Tagi: baterie, Stellantis
REKLAMA

Więcej z kategorii

Technologia

Baterie, Magazyn, Technologia

Bateryjny żywot

Stopień degradacji akumulatora zależy od technologii, ale też od techniki użytkowania samochodu elektrycznego  

01/12/2023
Infrastruktura, Technologia

Green Cell

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Ennovation Technology

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

Toyota

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Rynek bateryjny

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Northvolt

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023
Baterie, Technologia

LG Energy Solution

Koreański producent dostarczy baterie do nowych elektrycznych modeli Toyoty produkowanych w USA

16/11/2023
elektromobilni, Magazyn, Technologia

Technologia 

Postęp wydłuży zasięg, żywotność oraz obniży wagę baterii do samochodów elektrycznych   

10/11/2023
Baterie, Magazyn, Technologia

Stopień degradacji akumulatora zależy od technologii, ale też od techniki użytkowania samochodu elektrycznego  

01/12/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023
Technologia

Od samochodu zwiadowczego, po kopalnianego łazika, czyli konwersja samochodów spalinowych na elektryczne

29/11/2023
Baterie, Technologia

„Battery 3R” – plan na pełen cykl życia baterii z aut elektrycznych  

27/11/2023
Baterie

Counterpoint: Chiny i Korea kontra Europa i USA

23/11/2023
Baterie, Technologia

Nowe baterie sodowo-jonowe zaspokoją potrzeby magazynowe

21/11/2023

Wybór Redakcji

Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Magazyn, Testy

Jak daleko dojedziesz samochodem na wodór?

01/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

ORLEN Deutschland zamówił ładowarki Axon Easy 400

01/12/2023
Biznes, Finansowanie

Elektryczne Gitary zachęcą do jazdy elektrykami w najnowszej kampanii TV  

01/12/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła