„Gemini to architektura zaprojektowana tak, aby podwoić zasięg pojazdów elektrycznych bez uszczerbku dla bezpieczeństwa. Wykorzystuje ona dwa ogniwa: ogniwo litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) do codziennej jazdy i bezanodowe na dłuższe podróże. Konwerter DC-DC bezproblemowo przenosi energię między nimi, podczas gdy nasza opatentowana architektura ogniwa znacznie zmniejsza ryzyko ucieczki termicznej” – czytamy na stronie producenta.
Bateria, której powstanie zapowiedziano już w 2021 roku zmontowana jest z dwóch różnych typów ogniw połączonych przetwornicami DC-DC. Całość wykonana została w technologii CTP (ogniwa-szkieletem-pakietu). Podstawa to ogniwa LFP. Chemia litowo-żelazowo-fosforanowa jest tańsza, ale ma niższą gęstość energii, pozwala na pokonanie do 240 jednostek w WLTP na jednostek ładowaniu.
Drugi typ ogniw jest nowatorski, to bezanodowe ogniwa Li-metal z katodami opartymi na manganie. Gwarantują wysoką gęstość energii (1,007 kWh/l) i duży zasięg (720 jedn. WLTP), ale są znacząco droższe. Razem to ponad 970 jednostek WLTP. Jak wyliczył portal elektrowoz.pl daje to w sumie około 836 kilometrów realnego zasięgu w trybie mieszanym, około 590 kilometrów na autostradzie przy szybkości 120 km/h.
Pierwsza część zasila samochód, druga pełni rolę zapasowego magazynu energii, który ładuje podstawowy pakiet, gdy zachodzi taka potrzeba. Całość wypełnia przestrzeń o objętości 300-400 litrów, która znajduje się pod podłogą typowego elektryka.
– Pojazdy elektryczne osiągną masową adopcję, gdy zaoferują wystarczająco dużo zasięgu, że ludzie będą czuć się komfortowo, mając EV jako jedyny pojazd – powiedział Mujeeb Ijaz, dyrektor generalny i założyciel ONE.
– Ponad 600 mil zasięgu osiągniętych przez BMW iX wyposażonych w Gemini jest imponującą demonstracją – powiedział J. Hildinger, kierownik działu wysokiego napięcia BMW Group. W ubiegłym roku ONE podpisało umowę z BMW Group na włączenie technologii akumulatorów Gemini do BMW iX
Z danych przedstawionych na stronie firmy wynika, że jest w stanie osiągnąć wolumetryczną gęstość energii wynoszącą 0,45 kWh/l i 0,26 kWh/kg „na poziomie systemowym”, czyli baterii wraz z obudową. To bardzo dobry wynik, dzięki niemu Our Next Energy może zmieścić pod podłogą ponad 185 kWh energii.