Fiat na Wyspach stawia na „elektryki”

Fiat na Wyspach stawia na „elektryki”

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Włoski producent zapowiedział wycofanie wszystkich niezelektryfikowanych pojazdów ze sprzedaży w Wielkiej Brytanii. Deklaracja wejdzie w życie 1 lipca 2022 r. Od tego dnia cała gama Fiata będzie dostępna w formie zelektryfikowanej, od hybryd po w pełni elektryczne. Kluczowym produktem w tej strategii ma być nowy w pełni elektryczny Fiat 500. To odpowiedź koncernu na wzrost zainteresowania tymi pojazdami przez miejscowych klientów. W 2021 r. odnotowano olbrzymi roczny wzrost rejestracji pojazdów elektrycznych w Wielkiej Brytanii.

W 2021 roku ponad 60% gamy Fiata zostało zelektryfikowanych, oferując klientom w Wielkiej Brytanii przynajmniej jedną niskoemisyjną wersję każdego modelu. W tym roku włoski producent idzie o krok dalej, deklarując, że 100% asortymentu będzie zelektryfikowany od lipca 2022 roku. Kluczowym produktem w tej strategii ma być nowy w pełni elektryczny Fiat 500.

Włoska marka elektryfikację swoich produktów rozpoczęła się od modeli 500 Hybrid i Panda Hybrid. Następna była pełni elektryczna nowa 500, a potem nowa 500X i Tipo Hybrid.

Walka z Teslą o prymat

Firma w ubiegłym roku odnotowała rekordowy roczny wzrost liczby rejestracji pojazdów elektrycznych: 88,3% wzrost BEV, 43% wzrost HEV i 18,5% . Fiat chwali się także, że w pełni elektryczny nowy 500 jest najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem miejskim w jedenastu krajach i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w dowolnym segmencie w Europie, ustępując jedynie Tesli. We Włoszech i Francji jest najlepiej sprzedającym się modelem elektrycznym w historii. Co więcej zajmuje drugie miejsce w Niemczech, największym rynku samochodów elektrycznych w Europie. Firma zachęcona tymi wynikami w tym roku rozpoczyna ekspansję na rynki Brazylii i Japonii.

Kluczowa elektryczna pięćsetka

Ta deklaracja jest ewenementem w historii Fiata i stanowi kluczowy punkt w naszym zaangażowaniu w dostarczanie niedrogich i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności dla wszystkich naszych klientów. To idealna strategia dla naszych pojazdów, które są przystosowane do obszarów miejskich, na czele z popularną nową 500 – powiedział Greg Taylor, dyrektor zarządzający Fiata i Abarth UK.

Nowy Fiat 500, to pierwszy w pełni elektryczny Fiat zaprojektowany od podstaw. Samochód zapewnia szereg najlepszych w swojej klasie funkcji, takich jak technologie autonomicznej jazdy na poziomie 2, różne opcje akumulatorów (24 kWh lub 42 kWh) oraz znaczny zasięg do 199 mil/ok. 320 km (WLTP) — najdłuższy zasięg spośród wszystkich elektrycznych miejski samochód na rynku.

Brytyjski test, potem Europa i świat

Oferta koncernu obejmuje również hybrydowe wersje 500 drugiej generacji i Pandy. W obu przypadkach ich podstawowe 1,2-litrowe silniki zastąpiono całkowicie nową, zelektryfikowaną jednostką 1,0-litrową. Silnik to wolnossący trzycylindrowy silnik, który jest połączony z 12-woltowym generatorem z rozrusznikiem zintegrowanym z paskiem i akumulatorem 11 Ah.

W lutym 2022 roku Fiat ogłosił pojawienie się nowych 500X i Tipo Hybrid, kończąc elektryfikację swojej gamy. Koncern Stellantis, do którego należy marka wskazał to w lutym, że Fiat będzie w pełni elektryczny w Europie do 2027 r. Wczesny krok w Wielkiej Brytanii będzie więc swoistym testem. W zeszłym roku Fiat ogłosił również plany przejścia na modele w pełni elektryczne na całym świecie do 2030 roku.

Źródło: na podstawie stellantis.com, własne

Narzędzia
i kalkulatory