Fabryki pracują już dla ID. Buzza

Fabryki pracują już dla ID. Buzza

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Zakłady Volkswagena rozpoczęły produkcję kluczowych komponentów technologicznych dla nowego modelu – ID. Buzz. Zakłady w Brunszwiku, Kassel, Salzgitter i Hanowerze dostarczają obecnie systemy akumulatorów, elementy napędu i podwozia. Volkswagen Group Components zainwestuje 2,3 mld euro w elektryfikację swoich zakładów w Niemczech do 2026 roku.

Jeden z pionierów transformacji

Jesteśmy jednym z pionierów transformacji w kierunku elektromobilności. Volkswagen Group Components opracowuje i produkuje kluczowe komponenty do praktycznie wszystkich modeli aut elektrycznych, produkowanych przez Grupę – od Cupry Born po Volkswagena ID. Buzz. W ślad za niemieckimi zakładami pójdą także fabryki w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych. Naszym celem jest osiągnięcie pozycji czołowego dostawcy systemów dla elektromobilności na świecie – powiedział Thomas Schmall, członek zarządu Volkswagena, odpowiedzialny za technologię oraz prezes zarządu Volkswagen Group Components.

Akumulatory z Hanoweru

Spółka Volkswagen Group Components jest odpowiedzialna za montaż przedniej i tylnej osi pojazdów ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. W ramach przygotowań do uruchomienia produkcji w Barsinghausen uruchomiono nową linię montażową osi: około 200 pracowników z pobliskiej fabryki podzespołów w Hanowerze będzie w przyszłości montować tam osie do ID. Buzz. W tym samym czasie w Hanowerze rozpocznie się produkcja komponentów do platformy MEB. W 2024 r. rozpocznie się produkcja systemów akumulatorów dla ID. Buzza. Dziś są one dostarczane przez fabrykę komponentów w Brunszwiku. W Hanowerze produkowane są również stacje szybkiego ładowania, które są niezbędne do stworzenia mobilnej infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych.

Kassel odpowiedzialna za „mózg”

Fabryka komponentów w Kassel już specjalizuje się w napędach elektrycznych. Produkowane są tam podzespoły wykorzystywane w platformie MEB. Ponadto zakład ten będzie projektował i produkował przetwornice do nowej, modułowej platformy do aut elektrycznych Grupy Volkswagen. W ten sposób przejmie odpowiedzialność za „mózg” elektrycznego układu napędowego. Rozwój i produkcja systemów akumulatorów odbywa się w zakładzie w Brunszwiku. Fabryka w Salzgitter będzie produkować silniki do platformy MEB. Zakład ten zostanie również przekształcony w europejskie centrum akumulatorów Grupy Volkswagen. W 2025 r. właśnie w Salzgitter rozpocznie produkcję pierwsza gigafabryka ogniw akumulatorowych Grupy.

Źródło: na podstawie Volkswagen

Narzędzia
i kalkulatory