Home Rynek Europa Europa na prądzie i e-paliwie

Rada „klepnęła” emisyjny cel

Europa na prądzie i e-paliwie

Rada „klepnęła” emisyjny cel

Europa na prądzie i e-paliwie

Decyzja Rady przyspieszy rozwój zeroemisyjnego transportu
Fot. Pixabay
Przeczytasz w < 1 min
Przeczytasz w < 1 min

Rada, która jest najważniejszym organem decyzyjnym w Unii Europejskiej przyjęła dziś (28.03. 2023 r.), regulacje wprowadzające cel redukcji emisji CO2 nowych aut osobowych i dostawczych o 100% od 2035 r. Od głosu wstrzymały się Bułgaria, Rumunia i Włochy. Przeciwko głosowała Polska. Pozostałe 23 państwa unijne poparły nowe przepisy, które w praktyce oznaczają zakaz rejestracji nowych aut spalinowych po wspomnianym 2035 r. w UE.

Przyjęte we wtorek przepisy określają cele emisji CO2: redukcję o 55% dla nowych samochodów osobowych i o 50% dla nowych samochodów dostawczych w latach 2030-2034 w porównaniu z poziomami z 2021 r. oraz 100% redukcji emisji CO2 zarówno dla nowych samochodów osobowych, jak i dostawczych od 2035 r.

Cieszę się, że UE wywiązuje się ze swoich obietnic z pakietu Fit for 55. Nowe przepisy stworzą możliwości dla najnowocześniejszych technologii i impuls dla przemysłu do inwestowania w przyszłość wolną od paliw kopalnych – skomentowała Romina Pourmokhtari, szwedzka minister klimatu i środowiska.

„Rzutem na taśmę” (wskutek nacisków ze strony Niemiec) podjęto wczoraj (27 marca) na forum unijnym decyzję, że po 2035 roku będzie można w Europie nabywać nowe samochody zasilane paliwami syntetycznymi (tzw. e-paliwami), jednak zdaniem specjalistów będzie to nisza, która nie powinna przekroczyć kilku procent rynku.   

Źródło: własne, eu.
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory