Nowe elektryki w perspektywie
Producent zamierza zwiększyć globalną sprzedaż o 1 milion pojazdów rocznie, z czego prawie jedna trzecia (300 000 szt.) ma przypadać na region AMIEO. Na 16 nowych modeli elektrycznych oraz 14 modeli spalinowych przewidzianych do wprowadzenia globalnie pięć nowości elektrycznych oraz sześć spalinowych będzie miało swoje premiery w regionie AMIEO. Będą wśród nich także najpopularniejsze wśród klientów modele Nissana, w tym nowy LEAF.
– Przystępujemy do wzmocnienia oferty produktowej w regionie, wdrażania nowych rozwiązań w zakresie elektryfikacji i technologii oraz zamierzamy wykorzystać potencjał naszych strategicznych partnerstw, aby dynamicznie wkroczyć w nową erę. W kompleksowym planie stawiamy na konkurencyjność i wzrost. Jestem przekonany, że uda nam się go zrealizować i zbudujemy w ten sposób fundament pomostu do realizacji wizji Ambition 2030 Nissana – powiedział Guillaume Cartier, prezes Nissana w regionie AMIEO. – Region AMIEO, obejmujący 140 rynków i zamieszkały przez prawie 3,8 mld ludzi, jest ogromny i oferuje równie gigantyczne możliwości. W ramach realizacji nowego planu biznesowego będziemy tam wprowadzać najbardziej ekscytujące i innowacyjne produkty i technologie, jakie dotychczas opracowaliśmy -dodał Cartier.
Indie też strategicznym rynkiem
W Europie w ramach Aliansu Renault/Ampere Nissan chce wprowadzić nowy miejski model elektryczny w miejsce Nissana Micra oraz dwa nowe lekkie pojazdy dostawcze. W Oceanii, we współpracy z Mitsubishi Motors, Nissan zaoferuje nowego 1‑tonowego pickupa. W Indiach Nissan będzie wzmacniał relacje z Renault w ramach Aliansu, aby zwiększyć swoje zdolności produkcyjne, dzięki którym kraj ten stanie się kolejnym obok Wielkiej Brytanii kluczowym centrum eksportu w regionie AMIEO.
Europa centrum inwestycyjnym
Rozszerzenie oferty samochodów elektrycznych jest obecnie planowane we wszystkich podregionach AMIEO, a w Europie Nissan pozostaje liderem wdrażania globalnej strategii elektryfikacji. Firma oczekuje, że do 2026 r. ponad 40% miksu sprzedaży w Europie będą stanowiły samochody w pełni elektryczne, a modele zelektryfikowane – aż 75%. W zakładach w Sunderland w Wielkiej Brytanii firma uruchomi kosztem 3 mld funtów produkcję nowych samochodów elektrycznych.
W okresie objętym planem The Arc Nissan wprowadzi w Europie pięć nowych modeli elektrycznych, w tym LEAF, Juke oraz w pełni elektrycznego następcę wspomnianej Micry. Producent zamierza wykorzystać partnerstwo z Ampere w ramach Aliansu, aby wprowadzić w pełni elektryczny lekki samochód dostawczy Interstar oraz nowy pojazd z tego segmentu oparty na modelu FlexEVan. Pod względem wolumenu sprzedaży firma zamierza poprawić wyniki w Europie o 40%, czyli o ponad 170 000 egzemplarzy do końca okresu objętego planem.