- Urban Cruiser z przednim lub dwuosiowym napędem
- Debiut na polskim rynku zaplanowano na 2026 rok
- Z większą baterią i napędem FWD auto ma pokonać do 426 km
- Miejski SUV jest nieznacznie większy od Yarisa Cross

Urban Cruiser będzie dostępny w trzech wariantach mocowych napędu i z bateriami o dwóch pojemnościach – 49 kWh lub 61 kWh. Napęd będzie przenoszony na przednią oś lub opcjonalnie na wszystkie koła.
Jak podkreśla producent, wymiary zewnętrzne Urban Cruisera są nieznacznie większe od hybrydowego Yarisa Cross, a promień skrętu, który wynosi 5,2 m, pozwala na swobodne manewrowanie w mieście.
Między osiami Urban Cruiser mierzy 2700 mm. Dzięki przesuwanej tylnej kanapie, odległość między pierwszym a drugim rzędem siedzeń wynosi od 690 mm do 850 mm. Całkowita długość wnętrza wynosi 3050 mm. W zależności od położenia tylnej kanapy przestrzeń bagażowa ma od 238 l do 526 l. Auto może holować przyczepy o masie do 750 kg.
Porównanie gabarytów z Yaris Cross:

Przed kierowcą jest wirtualny kokpit z ekranem o przekątnej 10,25 cala, a obok znajduje się 10,1-calowy wyświetlacz systemu multimedialnego.

Podstawowe dane:

Dwie baterie i trzy warianty mocy
Nowa oferta od Toyoty będzie dostępna z bateriami litowo-żelazowo-fosforanowymi. Samochód z baterią o pojemności 49 kWh będzie oferowany wyłącznie z napędem na przednią oś. Akumulator ma 96 ogniw, łączna moc tej wersji wynosi 144 KM/106 kW, a maksymalny moment obrotowy to 193 Nm. Zasięg tego wariantu wynosi 344 km (WLTP).
Model będzie też dostępny z większą baterią o pojemności 61 kWh (120 ogniw). W wersji z napędem na przednie koła (cztery tryby jazdy – Eco, Normal, Sport oraz Pedal) moc wynosi 174 KM/128 kW, a maksymalny moment obrotowy to 193 Nm. W tej odmianie Urban Cruiser ma także największy zasięg, który w cyklu mieszanym WLTP wynosi do 426 km.

Odmiana z większą baterią i napędem na cztery koła (tryby Auto oraz Trail) ma pokonać do 395 km. W tej specyfikacji Urban Cruiser ma dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi o mocy 54 kW. Łączna moc auta to 185 KM/135 kW, a maksymalny moment obrotowy to 307 Nm.
45 minut ładowania
Ładowanie baterii od 10 do 80% z wykorzystaniem stacji szybkiego ładowanie z prądem stałym powinno według producenta zająć do 45 minut. Samochód jest też wyposażony w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, która umożliwi uzupełnienie energii ze stacji typu Toyota HomeCharge w sześć godzin.