Wersję Furgon można zamawiać od wczoraj (25 stycznia) w połączeniu z baterią o pojemności użytkowej 56 kWh lub 113 kWh. Wkrótce jak zapewnia producent pojawi się wersja o mocy 81 kWh. W późniejszym terminie eSprinter będzie ponadto po raz pierwszy dostępny także w wersji podwozie.
– Dzięki swojej wszechstronności, nowej generacji systemów informacyjno-rozrywkowych oraz ulepszonym systemom bezpieczeństwa i wspomagania, Sprinter wciąż jest idealnym rozwiązaniem systemowym dla szerokiego zakresu wymagań związanych z transportem komercyjnym i mobilnością. Nowy eSprinter imponuje wydajnością, zasięgiem i ładownością. W ten sposób podkreśla także ambicje koncernu do pozycji lidera w dziedzinie elektromobilności w segmencie komercyjnym – powiedział Andreas Zygan, szef rozwoju samochodów dostawczych Mercedes-Benz.
eSprinter jak zaznacza producent, wykazał swoją wydajność podczas jazdy testowej: przedprodukcyjny egzemplarz elektrycznego furgonu z akumulatorem o pojemności 113 kWh pokonał trasę o długości 475 km ze Stuttgartu do Monachium i z powrotem na jednym ładowaniu.
Trzy pojemności akumulatorów
Elektrycznie napędzana oś tylna w nowym eSprinterze przynosi korzyści, jeśli chodzi o dostępne długości pojazdu, dopuszczalną masę całkowitą (do 4,25 tony), a także obciążenie przyczepy (do 2 ton) i ładowność (maksymalnie 14 m³). eSprinter jest dostępny w dwóch rodzajach nadwozia i długościach, z wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy szczytowej 100 lub 150 kW. Ten nowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM) charakteryzuje się wysoką sprawnością i udoskonalonym zarządzaniem temperaturą. Klienci mogą wybierać pomiędzy trzema różnymi rozmiarami akumulatorów do nowego eSprintera, w zależności od indywidualnych wymagań pod względem zasięgu i ładowności: o pojemności użytkowej 113 kWh, 81 kWh (dostępny na zamówienie w późniejszym terminie w tym roku) lub 56 kWh. Zasięg na napędzie elektrycznym, obliczony na podstawie symulacji opartej na cyklu WLTP, wyniesie 440 kilometrów. Według symulacji opartych na cyklu WLTP City, w przypadku jazdy po mieście możliwy jest zasięg do 500 kilometrów.
Szybkie ładowanie
eSprintera można ładować zarówno prądem zmiennym (AC), jak i prądem stałym (DC). Pokładowa ładowarka umożliwia ładowanie prądem stałym o mocy do 115 kW (opcjonalnie) na stacji szybkiego ładowania. Oznacza to, że akumulator o pojemności 56 kWh jest ładowany od 10 do 80 procent w około 28 minut przy maksymalnej mocy 115 kW. Akumulator o pojemności użytkowej 113 kWh potrzebuje na to około 42 minut przy maksymalnej mocy 115 kW. Dla eSprintera dostępna jest także usługa cyfrowa Mercedes me Charge4. Daje to klientom dostęp do sieci ładowania w Europie, obejmującej około 600 000 punktów ładowania – w tym europejską sieć szybkiego ładowania IONITY. Ceny nowego eSprintera Furgon z akumulatorem 56 kWh zaczynają się od 276 100 zł netto.
Dane techniczne: Mercedes-Benz eSprinter
Silnik | Silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PMS) 100 kW (moc ciągła 80 kW) / 150 kW (moc ciągła 80 kW) | ||
Pojemność baterii | 56 kWh | 81 kWh | 113 kWh |
Zasięg WLTP,2 | 220 km | 310 km | 440 km |
Standard ładowania | AC / DC | ||
Maks. moc ładowania AC5 | 11 kW | 11 kW | 11 kW |
Min. moc ładowania AC6 | ok. 5:30 h | ok. 8 h | ok. 11 h |
Maks. Moc ładowania DC5 | 115 kW | 115 kW | 115 kW |
Min. moc ładowania DC6 | ok. 28 min | ok. 32 min | ok. 42 min |
System ładowania prądem stałym | 400V | ||
Napęd | Na tylne koła | ||
Maks. moment obrotowy | 400 Nm (min. 30s) | ||
Maks. prędkość | do 120 km/h | ||
Bateria wysokonapięciowa | LFP (litowo-żelazowo-fosforowa – bez użycia kobaltu i niklu) | ||
DMC | Maks. 4,25 t | ||
DMC zestawu | Maks. 5 t | ||
Obciążenie przyczepy | Maks. 2 t | ||
Tryby jazdy | “MR” (Max. Range), “E” (Economic), “C” (Comfort): |