Home Rynek Europa Elektryczny skok Nissana na Europę

Rynek

Elektryczny skok Nissana na Europę

Rynek

Elektryczny skok Nissana na Europę

Biura projektowe Nissana pracują "pełną parą"
Fot. Nissan
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Zgodnie z programem Ambition 2030 Nissan do końca dekady wprowadzi na rynek 27 zelektryfikowanych pojazdów, w tym 19 samochodów w pełni elektrycznych. Jednocześnie producent będzie wdrażać technologię bezkobaltową, pozwalającą ponadto obniżyć o 65% koszty akumulatorów do samochodów elektrycznych. W 2030 r. 100% oferty marki w Europie będą stanowiły samochody elektryczne. Od teraz wszystkie nowe modele japońskiego producenta, które pojawią się na Starym Kontynencie będą wyłącznie elektryczne.

Dotychczas potwierdzono dwa nowe modele elektrycznych Nissanów na rynek europejski. Jednym z nich będzie zupełnie nowy miejski hatchback, który zastąpi Micrę w roli podstawowego modelu w ofercie marki. Drugim będzie produkowany w kompleksie przemysłowym Nissana w Sunderland, w ramach wartego milion funtów projektu EV36Zero.

Tańsze akumulatory zrównają ceny

Akumulatory typu ASSB dzięki skróceniu czasu ładowania do jednej trzeciej sprawią, że samochody elektryczne będą bardziej wydajne i dostępne. Producent spodziewa się, że technologia ASSB pozwoli obniżyć koszt akumulatorów do 75 USD/kWh do roku 2028. Producent zakłada, że w przyszłości koszt ten mógłby spaść do 65 USD/kWh, co umożliwiłoby zrównanie się cen samochodów elektrycznych i napędzanych silnikami benzynowymi.

Europa się elektryfikuje

Jedna trzecia z ponad miliona elektrycznych Nissanów sprzedanych na całym świecie przypada na Europę. Najnowszymi w pełni elektrycznymi modelami na rynku są Nissan ARIYA i dostawczy Townstar. Te modele zapowiadają przejście w Europie na pojazdy w 100% elektryczne, gdzie niezależnie od planowej modernizacji dotychczasowych modeli każdy nowy Nissan będzie już całkowicie elektryczny.

Elektryfikacja europejskiego rynku samochodów elektrycznych postępuje błyskawicznie. W ciągu pięciu lat (2018–2022) sprzedaż pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych zwiększyła się z 5% do 44% całego rynku, przy wzroście z 1% do 12% dla aut z napędem wyłącznie elektrycznym. Obecnie na samochody elektryczne przypada 16% łącznej sprzedaży Nissana w Europie. Udział pojazdów zelektryfikowanych w całym miksie modeli wynosi 50%, ale w ciągu trzech lat powinien wzrosnąć do 98%.

W miarę jak Europa przyspiesza przechodzenie na samochody elektryczne Nissan będzie nadal oferował crossovery z atrakcyjną stylistyką i emocje z jazdy, za które cenią nas klienci. Dzięki przełomowym rozwiązaniom w zakresie technologii akumulatorowej pojazdy elektryczne staną się jeszcze bardziej dostępne, a Nissan będzie nadal propagował samochody na prąd jako najlepszy sposób na zapewnienie bardziej ekologicznej, łatwiejszej i bardziej przystępnej cenowo mobilności – powiedział Guillaume Cartier, prezes oddziału Nissana w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania).

Niedawno Nissan zaprezentował „Concept 20-23”, sportowy, miejski, elektryczny samochód koncepcyjny

Źródło: Nissan
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory