Dotychczas potwierdzono dwa nowe modele elektrycznych Nissanów na rynek europejski. Jednym z nich będzie zupełnie nowy miejski hatchback, który zastąpi Micrę w roli podstawowego modelu w ofercie marki. Drugim będzie produkowany w kompleksie przemysłowym Nissana w Sunderland, w ramach wartego milion funtów projektu EV36Zero.
Tańsze akumulatory zrównają ceny
Akumulatory typu ASSB dzięki skróceniu czasu ładowania do jednej trzeciej sprawią, że samochody elektryczne będą bardziej wydajne i dostępne. Producent spodziewa się, że technologia ASSB pozwoli obniżyć koszt akumulatorów do 75 USD/kWh do roku 2028. Producent zakłada, że w przyszłości koszt ten mógłby spaść do 65 USD/kWh, co umożliwiłoby zrównanie się cen samochodów elektrycznych i napędzanych silnikami benzynowymi.
Europa się elektryfikuje
Jedna trzecia z ponad miliona elektrycznych Nissanów sprzedanych na całym świecie przypada na Europę. Najnowszymi w pełni elektrycznymi modelami na rynku są Nissan ARIYA i dostawczy Townstar. Te modele zapowiadają przejście w Europie na pojazdy w 100% elektryczne, gdzie niezależnie od planowej modernizacji dotychczasowych modeli każdy nowy Nissan będzie już całkowicie elektryczny.
Elektryfikacja europejskiego rynku samochodów elektrycznych postępuje błyskawicznie. W ciągu pięciu lat (2018–2022) sprzedaż pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanych zwiększyła się z 5% do 44% całego rynku, przy wzroście z 1% do 12% dla aut z napędem wyłącznie elektrycznym. Obecnie na samochody elektryczne przypada 16% łącznej sprzedaży Nissana w Europie. Udział pojazdów zelektryfikowanych w całym miksie modeli wynosi 50%, ale w ciągu trzech lat powinien wzrosnąć do 98%.
– W miarę jak Europa przyspiesza przechodzenie na samochody elektryczne Nissan będzie nadal oferował crossovery z atrakcyjną stylistyką i emocje z jazdy, za które cenią nas klienci. Dzięki przełomowym rozwiązaniom w zakresie technologii akumulatorowej pojazdy elektryczne staną się jeszcze bardziej dostępne, a Nissan będzie nadal propagował samochody na prąd jako najlepszy sposób na zapewnienie bardziej ekologicznej, łatwiejszej i bardziej przystępnej cenowo mobilności – powiedział Guillaume Cartier, prezes oddziału Nissana w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania).