BMW i4 to elektryczne, czterodrzwiowe coupe (lub liftback – zależnie od tego, jak mocno ktoś chce być zgodny z oficjalnym nazewnictwem marki). Jego spalinowym odpowiednikiem jest BMW 4 Gran Coupe. i4 z zewnątrz wygląda identycznie – bawarska firma oferuje bowiem takie same modele spalinowe i elektryczne, różniące się typem napędu.

Sprzedażowy hit
W 2024 roku BMW i4 zajęło 10. miejsce wśród najlepiej sprzedających się modeli elektrycznych w Europie. Według danych JATO Dynamics, w 2024 roku zarejestrowano 45 062 egzemplarze tego modelu, co oznacza spadek o 8% w porównaniu z rokiem poprzednim. W poszczególnych miesiącach roku, model zajmował drugie miejsce na rynku EV np. w Wielkiej Brytanii i w Belgii.

Rok 2025 jest jednak dla BMW jeszcze lepszy: w styczniu sprzedaż modelu w Europie wzrosła o 5,4% w porównaniu z tym samym miesiącem poprzedniego roku, osiągając 3 717 sprzedanych egzemplarzy. Wpływ na wzrost miało przede wszystkim wprowadzenie wersji po liftingu.
Warto też przypomnieć, że w lipcu 2024 roku BMW po raz pierwszy przewyższyło Teslę pod względem miesięcznej sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie, osiągając liczbę 14 869 zarejestrowanych pojazdów w porównaniu do 14 561 Tesli.
Konkurencyjne zmiany
Obecnie na rynku debiutuje i4 na nowy rok modelowy. Nie mówimy o pełnym liftingu, ale o wprowadzeniu pewnych zmian, dzięki którym i4 ma stać się jeszcze bardziej konkurencyjne.
Po pierwsze, również bazowa wersja i4 eDrive 35 od lipca 2025 r. skorzysta z komponentów z węglika krzemu w energoelektronice (falownik SiC). Według BMW, ma to zapewnić zasięg większy o 22 km (do 514 km WLTP) i niższe o 4,5% zużycie energii.
Zmiany dotknęły także wersji na samym szczycie gamy. Mowa o i4 M60 xDrive. Taki samochód będzie mieć moc większą o 57 KM – do 601 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h spadnie z 3,9 s do 3,7 s. Taki samochód może ładować się z maksymalną mocą 205 kW.

W przypadku i4 obowiązuje także już teraz (od kwietnia) nowa gwarancja na akumulatory – trwająca przez 8 lat lub 160 000 km. Jeśli pojemność baterii spadnie poniżej 70 procent w okresie obowiązywania gwarancji, BMW bezpłatnie eliminuje nadmierną utratę pojemności.
Do 600 KM
BMW i4 eDrive 35 kosztuje od 248 000 zł. Można więc otrzymać na ten samochód dotacje z programu „NaszEauto”. Ma 286 KM i osiąga 100 km/h w 6 sekund, a maksymalna moc ładowania tego auta to 180 kW. Wymieniona cena to kwota już po zmianach.
Wersja eDrive 40 (340 KM, 5,6 s do setki) kosztuje od 280 000 zł z napędem na tył, zaś czteronapędowy xDrive 40 to wydatek równych 300 000 zł. Topowe M60 xDrive już o mocy 601 KM zostało wycenione na 350 000 zł.
Rywalami BMW i4 są takie auta, jak Tesla Model 3 (to główny konkurent), a także Audi A6 e-tron, VW ID.7, Mercedes EQE oraz Hyundai Ioniq 6. Po zmianach bawarska propozycja może poprawić swoją pozycję na rynku.
PMA