Skip to content
O nas
Instagram Twitter Youtube
Instagram Twitter Youtube
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
  • Aktualności
  • POJAZDY
  • INFRASTRUKTURA
  • Testy i opinie
  • Raporty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • Strefa Wiedzy
MENU
Wszystkie wiadomości

Aktualności

Pojazdy

POJAZDY

Pokaż wszystko
Osobowe
Pokaż wszystko
Audi
BMW
BYD
Citroën
Cupra
Dacia
DS
Ferrari
Fiat
Ford
Honda
Hyundai
Izera
Jaguar
Jeep
KIA
Lexus
Mazda
Mercedes
MINI
Nissan
Opel
Peugeot
Polestar
Porsche
Renault
Seres
Škoda
smart
SsangYoung
Stellantis
Tesla
Toyota
Volkswagen
Volvo
Dostawcze
Pokaż wszystko
Citroën
Fiat
Ford
MAN
Mercedes-Benz
Nissan
Opel
Peugeot
Renault
Toyota
Volkswagen
Transport ciężki
Pokaż wszystko
Daimler Trucks
Nikola
Renault Trucks
Tesla
Volvo Trucks
Autobusy
Pokaż wszystko
MAN
Mercedes-Benz
Solaris
Ursus
Volvo
Yutong
Jednoślady
Infrastruktura

INFRASTRUKTURA

Pokaż wszystko
Operatorzy
Pokaż wszystko
bp
Budimex
E.ON
Elocity
EV+
GO+EAuto
GreenWay Polska
IONITY
Lotos
NOXO.
OMV
Orlen Charge
PGE Nowa Energia
Powerdot
Revnet
Tauron
Producenci
Pokaż wszystko
ABB
Ekoenergetyka
Enelion
Ensto
EVBox
Garo
PRE Edward Biel
Wallbox
Platformy
Pokaż wszystko
Allego
GIREVE
Hubject
Rynek

RYNEK

Pokaż wszystko
Polska
Europa
Świat
Biznes

BIZNES

Pokaż wszystko
Współdzielenie
Floty
Finansowanie
Transport i logistyka
Technologia

TECHNOLOGIA

Pokaż wszystko
Baterie
Wodór
OZE i energetyka
Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy EV

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Pozostałe

Prawo

Ochrona klimatu

Testy

Opinie

Porady

Sport&lifestyle

Strefy Czystego Transportu

Raporty

Infografiki

Wideo

Podcasty

Wywiady

Opinie

PREMIUM

Magazyn Elektromobilni

Biuro Prasowe

Narzędzia i kalkulatory

Mapa elektromobilności

Strefa Wiedzy

PRAWO

WIDEO

OCHRONA KLIMATU

TESTY

OPINIE

PODCASTY

PORADY

SPORT&LIFESTYLE

STREFY CZYSTEGO TRANSPORTU

Home › Rynek › Polska › Elektryczny Maxus wchodzi do Polski

Elektryczny Maxus wchodzi do Polski

Elektryczny Maxus wchodzi do Polski

  • 06/09/2022
Przeczytasz w 5 min
  • 06/09/2022
Przeczytasz w 5 min

Maxus należący do SAIC Motor, to nowa marka w Polsce, ale dobrze znana w Azji. W 2021 sprzedała w Chinach 5,8 mln aut elektrycznych. W Europie działa już na kilku rynkach. Teraz nadszedł czas na oficjalne przedstawicielstwo nad Wisłą. Sieć dealerska, obecnie liczy u nas 16 przedstawicieli. Do końca roku ma być ponad 20 placówek sprzedaży i obsługi serwisowej. W Polsce oferta Maxus obejmuje cztery segmenty, zarówno dla klienta indywidualnego, jak i przedsiębiorcy. Pierwsze samochody użytkowe z norweskiego magazynu dopłyną do Polski w tym miesiącu.

Partner dla koncernów

Maxus jest częścią państwowego giganta SAIC Motor z siedzibą w Szanghaju. SAIC Motor swoją działalność rozpoczął w 1958 i od tego momentu nieustannie pracuje nad udoskonalaniem produktów i wdrażaniu rozwiązań zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Dzięki bogatemu doświadczeniu w opracowywaniu strategii rozwoju i rozszerzania dystrybucji, odegrali istotną rolę przy wprowadzaniu Volkswagena i GM na rynek chiński, dla których to koncernów do dziś są najważniejszym partnerem Państwa Środka. SAIC Motor pozostaje od 5 lat największym chińskim oraz jednym z największych na świecie koncernów motoryzacyjnych zlokalizowanych w Szanghaju.

Producent pojawił się w Europie za sprawą norweskiego partnera RSA w 2018 roku. Skandynawowie w krótkim czasie zbudowali sieć liczącą 125 dealerów. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Danii, Finlandii, Islandii, Grenlandii, na Wyspach Owczych, a od teraz również w Polsce.

W 2021 do klientów w Chinach trafiło 5,8 miliona samochodów a ilość wyeksportowanych osiągnęła 679 tysięcy pojazdów. Na rynku chińskim znajdziemy nie tylko rodzinne SUV-y i auta użytkowe, lecz również pickupy oraz MPV. W Polsce oferta obejmuje dwa pojazdy o charakterze dostawczym, średniej klasy SUV-a i minivana przewidzianego dla sześciu osób. Pod koniec bieżącego roku planowane jest wprowadzenie do sprzedaży pierwszego w Europie w pełni elektrycznego 5-osobowego pickupa, modelu Maxus eT90. Natomiast w przyszłym roku zadebiutuje model MIFA 9 – 6 osobowy samochód MPV klasy wyższej, jak również elektryczna ciężarówka 7,5 ton.

Elektryfikacja przyspiesza

Rynek aut elektrycznych rozwija się w dynamicznym tempie. W pierwszej połowie bieżącego roku w Europie do klientów trafiło ponad 457 tysięcy samochodów bezemisyjnych (dane ACEA), co przełożyło się na 10-procentowy udział w motoryzacyjnym rynku na Starym Kontynencie. W tym samym okresie w Polsce nabywców znalazły 12 207 pojazdy osobowe z napędem elektrycznym. Jeśli zestawimy te wyniki z analogicznym okresem 2021 roku, notujemy wzrost rzędu 45 procent. Ich liczba w naszym kraju zbliża się do 50 tysięcy.

Wraz z rosnącym zainteresowaniem i oczekiwaniami klientów, intensywnie rozwija się potrzebna infrastruktura. Według danych PSPA, pod koniec czerwca bieżącego roku funkcjonowało w Polsce 2232 ogólnodostępnych stacji ładowania. Niemal 30 procent z nich to szybkie ładowarki prądu stałego DC. Najszybsze z nich transferują już 350 kW. Nie musimy się też martwić o zagraniczne podróże. Liczba słupków w Europie wynosi około 200 tysięcy.

Maxus Euniq 6 – SUV klasy średniej

W segmencie SUV-ów klasy średniej firma debiutuje modelem Euniq 6. Wyróżnia się bagażnikiem o pojemności 754 litrów z elektrycznie unoszoną pokrywą. Lista wyposażenia obejmuje również oświetlenie wnętrza Ambient Light z 64 kolorami, indukcyjną ładowarkę do smartfonów, Apple CarPlay i Android Auto, Keyless GO, 6-kierunkową regulację fotela kierowcy oraz czarne, stylowe wnętrze z nowoczesnymi detalami. Ponadto, w zupełnie nowym SUV-ie znajduje się szereg systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy. Jest wyposażony w adaptacyjny tempomat, kamerę parkowania o zasięgu 360 stopni, ostrzeżenie o martwym polu, automatyczny system hamowania awaryjnego, przednie i tylne czujniki parkowania oraz ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala. W standardzie są też podgrzewane fotele, aluminiowe felgi o średnicy 18 cali oraz system awaryjnego hamowania w razie zagrożenia kolizją.

Flagowy SUV ma 473,5 cm długości, 186 szerokości i 173,6 wysokości. Rozstaw osi wynosi 276, zaś prześwit 19 cm. Napęd przekazywany jest na koła przedniej osi. Do napędu oddelegowano silnik elektryczny o mocy 177 KM i 310 Nm. Prędkość maksymalna to 160 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 70 kWh możemy ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC). W pierwszym przypadku, uzupełnianie energii od 0 do 100 procent zajmie 10 godzin, zaś przy korzystaniu z prądu stałego, naładowanie baterii od 30 do 80 proc. potrwa zaledwie 35 minut.
Euniq 6 wprowadza do klasy średniej mnóstwo świeżości i może pochwalić się korzystną relacją ceny do jakości oraz zasięgiem w cyklu miejskim na poziomie 452 kilometrów (WLTP). Cena bogato wyposażonego Maxusa to 224 900 zł. Dodatkowo, dzięki rządowemu programowi „Mój elektryk”, osoby fizyczne mogą liczyć na bonifikatę w wysokości 18 750 zł, zaś dysponenci Karty Dużej Rodziny dopłatą na poziomie 27 tysięcy zł.

Maxus Euniq 5

Elektryczny MPV dysponuje układem foteli 2+2+2. Spełni oczekiwania dużych rodzin chcących przewozić sporo ekwipunku w bagażniku o regularnym kształcie i z niskim progiem załadunkowym. Wyposażenie jest kompletne już w standardowej specyfikacji. Długa lista obejmuje reflektory wykonane w technologii Full LED, automatyczną klimatyzacją, oświetlenie ambientowe wnętrza, elektrycznie otwieraną pokrywę bagażnika, dwuczęściowy, otwierany, panoramiczny dach oraz dwa ekrany o przekątnej 12,3 cala. Zamek centralny jest dotykowy i łączy się ze smartfonami opartymi na systemie Apple CarPlay i Android Auto.

Euniq 5 napędza silnik o mocy 177 KM i 310 Nm. Moment obrotowy trafia na koła przedniej osi za sprawą automatycznej skrzyni biegów. Rodzinny MPV dysponuje litowo-jonowym akumulatorem o pojemności 70 kWh (do 437 km zasięgu w cyklu miejskim). Ładowanie DC od 30 do 80 procent zajmie 35 minut. 6-miejscowy MPV kosztuje 239 900 zł.

Gwarancja fabryczna samochodów osobowych trwa przez 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów. Akumulator wysokiego napięcia objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów na poziomie 200 tysięcy.

Maxus e-Deliver 3

e-Deliver 3 to samochód od podstaw opracowany przez inżynierów Maxusa. To także pierwszy na świecie samochód dostawczy, który od początku do końca został zaprojektowany jako pojazd elektryczny, a nie jest adaptacją istniejących konstrukcji pod napęd bezemisyjny. Dzięki temu udało się zaoszczędzić aż 200 kg na masie samego pojazdu, co pozwoliło uzyskać dużo większą ładowność.

Występuje z przestrzenią ładunkową o pojemności 4,8 lub 6,3 m³ oraz ładownością do 930 kg, z możliwością holowania przyczepy do 1025 kg. Akumulator o mocy 50,23 kWh zapewnia zasięg do 238 km (WLTP mieszany). Do wyboru pozostają wersje o długości 455,5 lub 514,5 cm długości. Szerokość w obu przypadkach wynosi 178 cm. Rozstaw osi krótszej odmiany to 291, a dłuższej 328,5 cm.

Producent przewiduje dwa warianty akumulatora – 35 lub 50,2 kWh. W drugim przypadku, czas uzupełniania energii od 5 do 80 procent wynosi 45 minut (DC). Do dyspozycji mamy dwa tryby jazdy – normalny i ekologiczny. By odciążyć układ hamulcowy, możemy korzystać z efektywnej rekuperacji funkcjonującej na poziomie lekkim, średnim lub mocnym. Maksymalny zasięg w mieście wynosi do 342 kilometrów (WLTP).

Maxus e-Deliver występuje nie tylko jako van, lecz również podwozia z kabiną, co umożliwia zastosowanie pożądanej zabudowy. Podstawowy wariant kosztuje 159 725 zł brutto.

Maxus e-Deliver 9

Największy samochód użytkowy w gamie Maxus występuje w dwóch długościach – 554,5 i 594 cm a rozstaw osi wynosi 336,5 lub 376 cm. To jeden z najbardziej okazałych przedstawicieli segmentu. Tylne, podwójne drzwi otwierają się w zakresie 236 stopni, co w połączeniu z niskim progiem załadunku, ułatwi pakowanie towaru przy użyciu chociażby wózka widłowego. W zależności od wybranej specyfikacji, e-Deliver 9 zmieści 9,7 lub 11 metrów sześciennych (do pięciu europalet). Maksymalna ładowność to 1200 kilogramów, a masa holowanej przyczepy z hamulcem najazdowym to 1,5 tony.

Do dyspozycji mamy trzy pojemności akumulatora – 51,5, 72 lub 88,55 kWh. Wszystkie warianty możemy ładować prądem zmiennym (AC) lub stałym (DC). Czas uzupełniania energii w dwóch pierwszych wersjach od 20 do 80 procent trwa 36, a w topowej specyfikacji 45 minut. Biorąc pod uwagę konkurencję, Maxus oferuje do 353 kilometrów w mieście (WLTP).

Auto w standardzie ma sześć poduszek powietrznych, system monitorujący w trybie ciągłym martwe pole, a także układ ostrzegający przed kolizją i w razie podbramkowej sytuacji, uruchamiający hamulce, by zminimalizować zagrożenie. Ceny e-Deliver 9 zaczynają się od 303 578 zł brutto.
Producent oferuje gwarancję dla samochodów dostawczych trwającą przez 5 lat lub 100 tysięcy kilometrów. Akumulator wysokiego napięcia objęty jest 8-letnią ochroną z limitem kilometrów na poziomie 160 tysięcy.

Sieć dealerska się rozwija

RSA Polska pracuje nad rozbudową sieci dealerskiej, która obecnie liczy 16 przedstawicieli Maxusa w Polsce. Oficjalni partnerzy znajdują się między innymi w Warszawie, Gdańsku, Bielsku-Białej, Łodzi i Katowicach. Do końca roku planuje rozszerzenie sieci do ponad 20 placówek sprzedaży i obsługi serwisowej.

W zakresie obsługi finansowej samochodów dla klientów i finansowania stocków dealerskich nawiązana została długoterminowa współpraca z Santander Consumer Bank.

Pierwsze samochody użytkowe z norweskiego magazynu dopłyną do Polski w sierpniu. SUV i MPV będą dostępne dla klientów na początku czwartego kwartału bieżącego roku. e-Deliver 3 i 9 przeszły szereg wymagających testów i pomyślnie spisały się w przedsiębiorstwach logistycznych na terenie Polski.

Źródło: na podstawie RSA Polska

REKLAMA

Więcej z kategorii

Polska

Polska, Rynek

VOYAH Free

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Polska, Rynek

Licznik Elektromobilności

Czas na elektryfikację drogowego transportu ciężkiego

17/11/2023
Polska, Rynek

Rynek automotive

Pojazdy elektryczne w październiku wróciły na ścieżkę wzrostu

13/11/2023
Polska, Rynek

KPMG/PZPM: Rynek automotive po III kw.

Samochody elektryczne zanotowały największy wzrost procentowy sprzedaży

06/11/2023
elektromobilni, KNM2023, Polska, Rynek

List otwarty: Siódemka dla elektromobilności

Polska ma jedyną szansę, aby stać się europejską potęgą w sektorze nowej mobilności

06/11/2023
Polska, Rynek

Rynek

Elektryczny Voyah z Chin już na ulicach Warszawy

03/11/2023
Polska, Rynek

Licznik Elektromobilności

Liczba szybkich stacji ładowania w Polsce przekroczyła 1 tys.

17/10/2023
elektromobilni, Polska, Rynek

Rynek

Wrześniowa elektromobilna zadyszka

13/10/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Polska, Rynek

Czas na elektryfikację drogowego transportu ciężkiego

17/11/2023
Polska, Rynek

Pojazdy elektryczne w październiku wróciły na ścieżkę wzrostu

13/11/2023
Polska, Rynek

Samochody elektryczne zanotowały największy wzrost procentowy sprzedaży

06/11/2023
elektromobilni, KNM2023, Polska, Rynek

Polska ma jedyną szansę, aby stać się europejską potęgą w sektorze nowej mobilności

06/11/2023
Polska, Rynek

Elektryczny Voyah z Chin już na ulicach Warszawy

03/11/2023

Wybór Redakcji

Europa, Rynek

Samochody elektryczne ze stabilnym udziałem. Norwegowie nie chcą aut napędzanych benzyną.

01/12/2023
Magazyn, Testy

Jak daleko dojedziesz samochodem na wodór?

01/12/2023
Ekoenergetyka, Infrastruktura, Producenci

ORLEN Deutschland zamówił ładowarki Axon Easy 400

01/12/2023
Biznes, Finansowanie

Elektryczne Gitary zachęcą do jazdy elektrykami w najnowszej kampanii TV  

01/12/2023
Polska, Rynek

Luksusowy „Chińczyk” wjechał do Polski  

30/11/2023
Toyota

Prototypowy, elektryczny Hilux pojawił się w Australii

30/11/2023
Rynek

Chiński producent elektryków chce podbić Europę modelem Deepal

29/11/2023
Infrastruktura, Technologia

Ładowarki Habu SE na wyposażeniu samochodów elektrycznych KIA

29/11/2023

Narzędzia
i kalkulatory

Katalog
samochodów
elektrycznych

Mapa stacji
ładowania

Kalkulator
kosztów
ładowania

(stacje)

Porównywarka
taryfowa

(ładowanie
domowe)

Profiler
ładowarki
domowej

Kalkulator
dopłat dla osób
fizycznych

Kalkulator
dopłat dla
przedsiębiorców

Kalkulator
CO₂

Mapa zasięgu
samochodu
elektrycznego

Kalkulator
całkowitych
kosztów
posiadania

Porównywarka
EV

Ranking
EV

Kalkulator czasu
ładowania

Kalkulator
oszczędności
użytkowych

biuro@elektromobilni.pl
+48 507 686 158

Centrum Nowej Mobilności
Fabryczna 5A
00-446 Warszawa
www.pspa.com.pl

Instagram Twitter Youtube
  • Aktualności
  • Pojazdy
  • Infrastruktura
  • Rynek
  • Biznes
  • Technologia
  • Raporty
  • Infografiki
  • Wideo
  • Podcasty
  • Narzędzia i kalkulatory
  • Mapa elektromobilności
  • O nas
  • Biuro prasowe
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Klauzula informacyjna (RODO)
  • Źródła