Cztery elektryki w planach
Ofensywa produktowa Nissana w Europie przewiduje do 2027 roku w ramach swojej strategii elektryfikacji wprowadzenie czterech nowych w pełni elektrycznych modeli: wspomniana MICRA, LEAF, JUKE oraz model z segmentu A.
Giovanny Arroba, wiceprezes Nissan Design Europe podkreślił, że w projekcie Nissana Micra szóstej generacji uhonorowano wszystkie wartości, które dawniej decydowały o jego popularności, a jednocześnie poprzez pełną elektryfikację otworzono nowy rozdział w jego historii.
Pięciodrzwiowa konfiguracja
W kabinie znajduje się ekran 10,1 cala a w centralnej części kokpitu dodatkowy ekran dotykowy – także o przekątnej 10,1 cala. Auto wyposażono w 18-calowe koła. Do dyspozycji jest bagażnik o pojemności 326 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy (składana w układzie 40/60) przestrzeń zwiększa się do 1106 litrów.

Auto posadowione jest na platformie CMF-B EV/Ampr Small, ważące z większą baterią niewiele ponad 1500 kg, dostępne będzie wyłącznie w konfiguracji pięciodrzwiowej mierzy poniżej 4 metrów i szerokości poniżej 1,8 metra.
Rozstaw osi wynoszący 2,54 metra oznacza, że koła znajdują się niemal w narożnikach nadwozia, a to zapewnia trzy korzyści – więcej miejsca w kabinie, dynamiczną sylwetkę na drodze i optymalne połączenie zwrotności ze stabilnością – podkreśla producent.
Parametry:*:
Pojemność akumulatora | 40 kWh | 52 kWh |
Moc maksymalna | 90 kW | 110 kW |
Maksymalny moment obrotowy | 225 Nm | 245 Nm |
Zasięg | 310 km | 408 km |
Masa własna | 1400 kg | 1524 kg |
* Wszystkie dane w trakcie homologacji
Większy akumulator o pojemności 52 kWh pozwala zdaniem producenta pokonać 408 km. Za sprawą ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW (lub 80 kW w przypadku wersji 40 kWh) szybkie ładowanie od 15% do 80% pojemności akumulatora zajmuje 30 minut.
Obie wersje akumulatora są wyposażone w pompę ciepła w standardzie oraz funkcję ogrzewania i chłodzenia. Obie wersje akumulatora będą też dysponowały technologią V2L (Vehicle‑to‑Load), która umożliwi korzystanie z akumulatora jako źródła prądu dla urządzeń zewnętrznych.

Tryby do wyboru
Tryb jazdy „Comfort” (domyślny) oferuje najlepszą równowagę między responsywnością, efektywnością a łatwością kierowania – podkreśla producent. W trybie „Sport” dostępna jest pełna moc i moment obrotowy, a reakcja przepustnicy staje się bardziej dynamiczna.
Jednocześnie zmniejsza się siła wspomagania kierownicy, aby koła reagowały bardziej bezpośrednio. Tryb „Eco” optymalizuje osiągi Nissana Micry, kładąc nacisk na efektywność. Tryb „Perso” umożliwia kierowcy indywidualną konfigurację poszczególnych parametrów.

Na jednym pedale
Nowa odsłona modelu wyposażona jest w system e‑Pedal, dzięki któremu samochodem można kierować przy użyciu tylko jednego pedału – przyspieszenia – a poziom hamowania rekuperacyjnego jest dostosowany tak, by zapewnić łatwe i bezwysiłkowe prowadzenie w większości sytuacji w mieście. Dla większej wygody użytkowników system e‑Pedal umożliwia całkowite zatrzymanie Nissana MICRA.
PM