Home Infrastruktura Producenci Ekoenergetyka Ekoen rezygnuje z Chademo na hubie przy ul. Postępu 14

Ekoen rezygnuje z Chademo

Ekoen rezygnuje z Chademo na hubie przy ul. Postępu 14

Ekoen rezygnuje z Chademo

Ekoen rezygnuje z Chademo na hubie przy ul. Postępu 14

Użytkownicy samochodów wyposażonych w złącze Chademo powinni zweryfikować listę miejsc, gdzie mogą się naładować. Z mapy wypada hub ładowania przy ul. Postępu 14
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Operator stacji ładowania – Ekoen – ogłosił, że na hubie ładowania przy ul. Postępu 14 w Warszawie od 18 marca br. zamyka jeden punkt ładowania. Dotyczy to stacji, gdzie do tej pory działało złącze Chademo. Zostanie ono zastąpione przez kabel z wtyczką CCS2. Cała operacja potrwa dobę.

Hub ładowania przy ul. Postępu 14 zyska kolejny punkt ładowania ze złączem CCS2. Zastąpi on do tej pory wykorzystywane złącze Chademo. Decyzja o modernizacji nie jest przypadkowa. Już teraz pojawiają się kolejki do ładowania w tej lokalizacji. Złącze Chademo ma szereg ograniczeń w tym moc maksymalną (do 80 kW) i jest rzadziej wykorzystywane niż ładowarki z CCS2.

Należy wskazać, że hub ładowania od Ekoen w tym momencie posiada trzy punkty rozpędzające się do 350 kW, jedną 240 kW i jedną 150 kW plus dynamiczny przydział mocy. Przy ustalonej stawce 1,99 zł/kWh elektromobilni kierowcy chętnie odwiedzają tą lokalizacje.

Zmiana jaką wykonuje Ekoen jest praktykowana również przez innych operatorów. Przykładem jest GreenWay, który w raz z modernizacją ładowarek wymienia złącza Chademo na CCS2. W efekcie trasy nad morze czy w góry, które kiedyś były bezproblemowe, dziś znowu wymagają wcześniejszego zaplanowania.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory