E-TECH zastąpi Z.E.

E-TECH zastąpi Z.E.

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Renault Trucks przedstawił nowe założenia w dziedzinie mobilności elektrycznej, wraz z ofertą ukierunkowaną na zapewnienie kompleksowego wsparcia dla swoich klientów, pod nazwą E-Tech. Producent planuje, że do 2030 r. 50% jego sprzedaży to będą pojazdy z napędem elektrycznym, a do 2040 r. 100% sprzedawanych pojazdów będzie neutralnych pod względem emisji CO2.

Ambitne cele

Od kilku lat Renault Trucks oferuje coraz szerszą gamę elektrycznych pojazdów ciężarowych, a wielkość sprzedaży odzwierciedla ten szybki postęp: w 2021 r. dostarczono 249 elektrycznych pojazdów ciężarowych, a 613 zostało zamówionych. Renault Trucks zintensyfikowało swoją strategię i zwiększyło zadania w dziedzinie transformacji napędowej. Producent planuje, że do 2030 r. 50% jego sprzedaży to będą pojazdy z napędem elektrycznym, a do 2040 r. 100% sprzedawanych pojazdów będzie neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

Kompleksowe wsparcie

Firma poinformowała, że rozpoczyna nową erę, wprowadzając ofertę mającą na celu zapewnienie przewoźnikom kompleksowe wsparcie w przejściu na neutralność węglową. Ta nowa oferta pojazdów elektrycznych, nazwana E-Tech i skupiająca się na wszechstronnym wsparciu klientów, zastąpi obecną ofertę pojazdów elektrycznych Z.E. Oferta Renault Trucks E-Tech obejmuje zarówno gamę pojazdów elektrycznych o wysokich osiągach, jak i kompleksowe wsparcie dla klientów w zakresie transformacji energetycznej, od pierwszego zakupu do monitorowania eksploatacji ich elektrycznych pojazdów ciężarowych.

Cztery etapy

Kompleksowe wsparcie, które proponuje producent ciężarówek, będzie składało się z czterech etapów. Faza wstępna, podczas której Renault Trucks zamierza pomagać klientom w opracowaniu planów dekarbonizacji oraz w analizie i określeniu ich potrzeb. Drugi etap polegał będzie na diagnozie, opartej na dokładnej wiedzy o działalności klienta, obejmującej analizę floty i tras oraz analizę instalacji elektrycznych w obiektach. W następnej fazie Renault Trucks stanie się architektem projektu dekarbonizacji i współtworzyć ma wraz z klientem nowy ekosystem mobilności elektrycznej. Rozwiązanie obejmie finansowanie, z uwzględnieniem dotacji lokalnych lub rządowych, definicję i konfigurację kompletnego pojazdu ciężarowego z wyposażeniem i zabudową, urządzenia do ładowania na miejscu, umowy serwisowe, itp. W tej fazie producent przekaże klientowi elektryczny samochód ciężarowy, aby mógł go przetestować w rzeczywistych warunkach pracy. W ostatnim etapie wsparcia, firma pełnić będzie rolę kierownika projektu rozwiązania dekarbonizacji u klienta – zainstaluje urządzenia do ładowania na miejscu i m.in. zorganizuje szkolenia dla kierowców i administratorów floty.

Źródło: na podstawie renault-trucks.pl

Narzędzia
i kalkulatory