Home Infrastruktura Dwie nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych przy S8

Polenergia: Infrastruktura

Dwie nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych przy S8

Polenergia: Infrastruktura

Dwie nowe stacje ładowania samochodów elektrycznych przy S8

Stacje ładowania Polenergia eMobility zasilane są energią elektryczną, która pochodzi z OZE (farmy wiatrowe i fotowoltaiczne) Grupy Polenergia  
Fot. Polenergia
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Polenergia eMobility uruchomiła dwie nowe stacje ładowania. Znajdują się przy trasie S8, w kierunku Wrocław-Warszawa-Białystok. Łącznie mówimy o czterech punktach ładowania 2x CCS2 do 200kW i 2x CCS2 do 300kW.

Zajazd Plan, pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Tomaszowem Mazowieckim – oto lokalizacja nowych stacji ładowania firmy Polenergia eMobility. Dokładny adres brzmi następująco: ul. Studzianki 41, 97-320 Wolbórz. Takie umiejscowienie punktów uzupełniania energii jest przydatne dla kierowców pokonujących np. trasę z Wrocławia do Warszawy, ze stolicy na Górny Śląsk albo podążających dalej na wschód, np. na Białystok.

Moce nowych stacji

Mówimy o dwóch ładowarkach, nie są one jednak – jak można zrozumieć z materiałów udostępnionych przez Polenergię na Facebooku – ustawione po dwóch stronach trasy S8. Wygodny wjazd do Zajazdu Plan mają przede wszystkim kierowcy jadący w stronę Warszawy czy Białegostoku, mający Wrocław „za sobą”.”To wyjątkowo strategiczna lokalizacja – dokładnie pomiędzy Piotrkowem Trybunalskim a Tomaszowem Mazowieckim – której uruchomienie było od dawna wyczekiwane przez kierowców pojazdów elektrycznych” – informuje firma.

Każdy z dwóch sprzętów ma po dwa punkty ładowania – to 2x CCS2 do 200kW i 2x CCS2 do 300kW.

Rozwój sieci oznacza, że Polenergia eMobility ma obecnie 88 stacji. Całkowita liczba punktów ładowania DC wzrosła do 91. Liczba punktów AC oferowanych przez tę firmę to 41.

To niejedyna nowa stacja Polenergii otwarta w ostatnich dniach. 4 maja firma informowała o otwarciu stacji w Bydgoszczy (ul. Lubostrońska 5, 85-010 Bydgoszcz). To dwa punkty CCS2 o mocy do 180 kW.

Uruchomienie tej lokalizacji to odpowiedź na realne potrzeby użytkowników aut elektrycznych, którzy dotąd musieli planować trasę z koniecznością zjechania z drogi ekspresowej,  uwzględniając ograniczoną dostępność szybkich ładowarek w tej części kraju. Naszym celem było zlikwidowanie tej białej plamy na mapie elektromobilności i zaoferowanie realnego wsparcia dla rozwoju transportu zeroemisyjnego w Polsce” – podaje firma.

Do 400 kW

Jak pisaliśmy, Polenergia zarządza także najszybszymi w tej chwili stacjami w Polsce. Chłodzone cieczą ultraszybkie ładowarki o mocy 400 kW latem zeszłego roku stanęły przy Autostradzie Wielkopolskiej na terenie MOP-u Chociszewo. Obecnie to jedyne w Polsce stacje ładowania pojazdów elektrycznych o tak dużej mocy.

Docelowo największa polska prywatna grupa energetyczna postawi ładowarki w ośmiu Miejscach Obsługi Podróżnych dostępnych na tej trasie. Ładowarki Polenergii będą dostępne w ośmiu MOP-ach: Chociszewo, Rogoziniec, Dopiewiec, Konarzewo, Targowa Górka, Chwałszyce, Skarboszewo i Lądek.

Aktualny cennik ładowania (dla użytkowników zarejestrowanych) firmy Polenergia eMobility wygląda następująco. Ceny wzrosły od 1 marca.

-dla stacji DC: 2,48 zł/kWh

-dla stacji AC: 1,78 zł/kWh

Cena na „szybkich” hubach ładowania wzdłuż Autostrady Wielkopolskiej A2 to 2,68 zł/kWh.

PMA

Źródło: Polenergia
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory