Home Rynek Europa Duży popyt czasowo wstrzymał we Francji program subsydiowanego leasingu pojazdów elektrycznych

Rynki

Duży popyt czasowo wstrzymał we Francji program subsydiowanego leasingu pojazdów elektrycznych

Rynki

Duży popyt czasowo wstrzymał we Francji program subsydiowanego leasingu pojazdów elektrycznych

Rząd Francji chroni rynek premiując rodzimych producentów. Na zdjęciu Renault Scenic E-Tech Electric.
Fot. Renault
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Francuski rząd wstrzymał do końca tego roku program subsydiowania osób o niskich dochodach leasingujących samochody elektryczne, po tym, jak popyt znacznie przekroczył początkowe plany. Z programu zostały wykluczone tanie modele pochodzące z Chin.

W ramach programu osoby z rocznym dochodem poniżej 15 400 EUR (16 600 USD) od początku 2024 roku mogą wziąć w leasing pojazd elektryczny za 100 do 150 EUR miesięcznie.

Rząd uruchomił program, aby zwiększyć popyt na pojazdy elektryczne wśród osób, które w przeciwnym razie nie mogłyby sobie na nie pozwolić. Pierwotnie program miał zostać uruchomiony wcześniej, ale został przesunięty na początek tego roku, ponieważ francuscy producenci samochodów nie byli gotowi na wystarczającą liczbę kwalifikujących się pojazdów.

Rząd francuski przeznaczył w budżecie 1,5 mld (1,6 miliarda USD) na zaoferowanie 20 000 umów leasingowych w ramach programu w tym roku, ale po ogromnym popycie poinformował w poniedziałek 12 lutego, że zwiększa tę liczbę do 50 000 w tym roku, zanim wznowi go ponownie w przyszłym roku.

Rząd oferuje również nabywcom samochodów zachętę pieniężną w wysokości od 5 000 do 7 000 EUR, aby wprowadzić więcej pojazdów elektrycznych na drogi, przy całkowitym koszcie 1 mld EUR rocznie.

Aby kwalifikować się do obu programów, pojazdy muszą spełniać limity dotyczące ilości dwutlenku węgla wyprodukowanego podczas ich produkcji i transportu – środek ten ma na celu zapewnienie, że tanie pojazdy wyprodukowane w Chinach nie kwalifikują się.

Lista kwalifikujących się obejmuje 24 modele wyprodukowane przez Stellantis i pięć przez Renault. Kwalifikuje się Tesla Model Y, ale nie Model 3.

Źródło: europe.autonews.com
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory