Home Rynek Świat Chiński rynek w centrum sprzedażowej uwagi

BYD liderem EV

Chiński rynek w centrum sprzedażowej uwagi

BYD liderem EV

Chiński rynek w centrum sprzedażowej uwagi

Udział BYD w chińskim rynku EV w pierwszej połowie 2022r. wyniósł 24,7%
Fot. BYD
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

BYD poinformował, że w 2022 roku sprzedał 1 857 379 lekkich pojazdów napędzanych elektrycznie co oznacza wzrost o 209%. Na rekordową liczbę złożyło się tym 911 140 pojazdów z napędem akumulatorowym (49%) i 946 239 hybrydowych pojazdów elektrycznych typu plug-in (51%).

Całkowita sprzedaż NEV wzrosła o 213% rok do roku, sprzedaż BEV o 184%, a sprzedaż PHEV o 247%. Tym samym chiński koncern został największym sprzedawcą elektryków na świecie. Jednak licząc tylko samochody BEV wciąż pozostaje nim amerykańska Tesla, która w ubiegłym roku wyprodukowała 1 369 611 pojazdów elektrycznych BEV (wzrost o 47% rok do roku) i dostarczyła 1 313 851 (wzrost o 40% rok do roku).

Łącznie z pojazdami użytkowymi, BYD sprzedał 1 863 494 pojazdów elektrycznych w 2022 roku. Producent dominuje przede wszystkim na rodzimym rynku. Według danych China Automobile Association udział BYD w rynku pojazdów z napędem elektrycznym osiągnął 24,7% w pierwszej połowie 2022 r., prowadząc na krajowym rynku nowych pojazdów energetycznych. Również w pierwszej połowie modele BYD zajęły sześć z dziesięciu pierwszych miejsc na chińskiej liście sprzedaży nowych samochodów osobowych napędzanych energią.

Firma wprowadza pojazdy elektryczne oparte na nowej e-Platformie 3.0, a także technologię CTB (Cell-to-Body). Zintegrowana konstrukcja ogniwa z nadwoziem sprawia, że sztywność skrętna pojazdu przekracza 40 000 N·m/° i przyczynia się do dalszego podwyższenia standardu bezpieczeństwa całego pojazdu.

Pojazdy PHEV, produkty DM-i Super Hybrid firmy BYD mają podobne ceny do pojazdów z silnikiem spalinowym tej samej klasy. „Dzięki wyjątkowo niskiemu zużyciu paliwa, cichej, płynnej i doskonałej mocy te modele DM-i przyczyniły się do wzrostu sprzedaży pojazdów BYD z napędem hybrydowym typu plug-in Hybrid Electric” – chwali się producent.

Według danych dostarczonych przez CPCA modele DM-i stanowiły w Chinach ponad 50% udziału w rynku pojazdów hybrydowych typu plug-in Hybrid Electric w pierwszej połowie 2022 roku.

BYD bazując na coraz wyższej jakości swoich pojazdów powoli stara się także „atakować” Europę. Na przykład w październiku ubiegłego roku niemiecka wypożyczalnia samochodów Sixt zapowiedziała, że kupi około 100 000 pojazdów elektrycznych od BYD, zaczynając od SUV-a Atto 3, który w tym samym miesiącu otrzymał upragnioną pięciogwiazdkową ocenę Euro NCAP.

Źródło: greencarcongress.com, BYD

Narzędzia
i kalkulatory