Po Omodzie i Jaecoo, chiński koncern Chery zdecydował się na wprowadzenie na rynek aut pod „flagową” nazwą – czyli właśnie Chery. Początkowo, do Polski trafią dwa modele, dostępne także w odmianach hybrydowych. Ceny? Konkurencja ma powody do niepokoju.
W „stajni” Omoda i Jaecoo
Marki Chery na polskim rynku – a także na innych rynkach europejskich – jeszcze nie było. Nie oznacza to jednak, że nie było tu produktów koncernu Chery. To właśnie do tego motoryzacyjnego giganta należą bowiem marki Omoda i Jaecoo, które radzą sobie na polskim rynku coraz lepiej (w maju 2025 r. Omoda była drugą najpopularniejszą chińską marką w Polsce), wyprzedzając utytułowanych rywali w statystykach.
Niedawno pisaliśmy o planach dotyczących premier tych dwóch firm. Jeśli chodzi o auta elektryczne – będzie wśród nich Jaecoo 5, czyli mniejszy SUV od oferowanej obecnie „Siódemki”, sprzedawany z silnikiem benzynowym, hybrydowym lub właśnie z napędem EV. Oprócz tego, gamę uzupełnią nowe hybrydy plug-in.
To nie koniec nowości
Na rynki europejskie – w tym polski (to u nas odbyła się oficjalna prezentacja marki na tę część świata), trafią też auta sprzedawane po prostu pod marką Chery. Na początku będą to modele Tiggo 7 i Tiggo 8.
Firma zamierza do końca 2026 r. otworzyć 45 salonów w „głównych punktach w Polsce” – a już teraz startuje z kilkunastoma, m.in. w Poznaniu, Bydgoszczy, Szczecinie, Krakowie, Lublinie i Warszawie. W planach na ten rok są jeszcze otwarcia m.in. w Białymstoku, Rzeszowie, Gdańsku czy w aglomeracji śląskiej
Jeśli chodzi o argumenty: modele hybrydowe plug-in są objęte gwarancją na 8 lat/160 000 km na silnik i akumulatory, a pozostała część auta (i wersje spalinowe): na 7 lat/150 000 km. Gwarancja na lakier to 3 lata, a na rdzę/perforację: 12 lat. Gwarancja na części obowiązuje przez 2 lata bez limitu przebiegu.

Ubezpieczenie za 1 zł
Firma oferuje też finansowanie (rata: 1% wartości auta miesięcznie) opracowane we współpracy z Santanderem i pakiety ubezpieczeniowe za 1 zł (w kooperacji z MAK Insurance Group). Sprawdźmy jednak, jakie auta można kupić w nowych salonach Chery.
W ofercie: dwa SUV-y
Tiggo 7 ma 4553 mm długości i 2670 mm rozstawu osi (segment C), a Tiggo 8 4725 mm i 2710 mm rozstawu osi (segment D, siedem miejsc).
Obydwa są dostępne w bazowych wersjach benzynowych 1.5 T-GDI o mocy 147 KM – TIGGO 7 ICE: 1,6T-GDI. Kosztują odpowiednio od 124 900 zł i od 149 900 zł za podstawowe wersje Essential. Napęd wędruje na przednie koła, a w topowej kompletacji dostępne jest AWD. Nas jednak bardziej interesują odmiany hybrydowe.
W przypadku obydwu aut to plug-iny o mocy systemowej 279 KM. Silnik 1.5 T-GDI współpracuje tu z dwiema jednostkami elektrycznymi. Zasięg w trybie elektrycznym to do 90 km (bateria 19,27 kWh brutto). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8-9 s, prędkość maksymalna 180 km/h.
Tak prezentują się ceny aut:
Model | Napęd / Silnik | Wersja wyposażenia | Cena (PLN) |
Chery Tiggo 7 | ICE FWD | Essential | 124 900 zł |
Chery Tiggo 7 | ICE FWD | Comfort | 134 900 zł |
Chery Tiggo 7 | ICE AWD | Prestige | 154 900 zł |
Chery Tiggo 7 | PHEV | Essential | 154 900 zł |
Chery Tiggo 7 | PHEV | Prestige | 164 900 zł |
Chery Tiggo 8 | ICE | Essential | 149 900 zł |
Chery Tiggo 8 | ICE | Prestige | 159 900 zł |
Chery Tiggo 8 | PHEV | Essential | 169 900 zł |
Chery Tiggo 8 | PHEV | Prestige | 179 900 zł |
Wersja wyposażenia Essential ma w standardzie m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, system keyless, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, dwa ekrany i bezprzewodową obsługę systemów Apple CarPlay i AndroidAuto.
Comfort jest bogatszy o kamery 540 stopni, elektrycznie składane lusterka z podgrzewaniem, nagłośnienie Sony z 8 głośnikami, tapicerkę ze skóry ekologicznej, podgrzewane przednie fotele i bezprzewodową ładowarkę do telefonu.
Prestige ma na pokładzie m.in. pamięć ustawień foteli i lusterek, elektrycznie unoszoną klapę bagażnika, przezierny wyświetlacz (HUD), system filtracji i oczyszczania powietrza we wnętrzu, wentylowane przednie siedzenia, panoramiczny szklany dach czy nastrojowe podświetlenie ambientowe w kabinie.
BEV w planach
Marka poinformowała, że nie planuje na ten moment rozszerzenia gamy o model Tiggo 7 w wersji elektrycznej. Odmiany spalinowe i plug-in mogą zagrozić rywalom, z MG HS, BYD Seal U i-DM, Toyotą RAV4 czy Hyundaiem Tucsonem i Kią Sportage na czele.
PMA