Home Pojazdy Osobowe Toyota C-HR z elektrycznym „plusem” zadebiutuje w Polsce za rok

Toyota

C-HR z elektrycznym „plusem” zadebiutuje w Polsce za rok

Toyota

C-HR z elektrycznym „plusem” zadebiutuje w Polsce za rok

Samochód nawiązuje do Toyoty C-HR, ale to odrębny model - podkreśla producent
Fot. Toyota
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Nowa elektryczna Toyota C-HR+ na polskim rynku pojawi się w pierwszym kwartale 2026 roku i jak podkreśla producent, będzie kluczowym modelem w gamie elektrycznych SUV-ów. Oznaczenie „+” odnosi się do cech napędu elektrycznego. Auto postawiono na platformie e-TNGA. Do wyboru będą dwie baterie o pojemnościach 57,7 i 77 kWh. Wersja AWD będzie jednym z najmocniejszych modeli japońskiego producenta w Europie. Jak mocnym? 343 KM rozpędzą auto do „setki” w 5,2 s. Szybkie ładowanie? Tak, z mocą do 150 kW.

Producent zapowiada, że C-HR+ zadebiutuje na wybranych rynkach europejskich pod koniec 2025 roku, a w Polsce w pierwszym kwartale 2026 roku. Razem z modelami Urban Cruiser i bZ4X Toyota C-HR+ tworzy pełną gamę aut elektrycznych w kluczowych segmentach B-SUV, C-SUV i D-SUV. Auto oferuje wybór dwóch baterii oraz napędu na przód lub na cztery koła. Samochód nawiązuje do Toyoty C-HR, ale to odrębny model, który został stworzony z wykorzystaniem architektury modułowej e-TNGA dla samochodów elektrycznych – zaznacza Toyota.

Parametry

Auto ma 4520 mm długości, rozstaw osi wynosi 2750 mm. Pierwszy i drugi rząd siedzeń dzieli 900 mm. Model C-HR+ będzie dostępny z dwoma pojemnościami baterii. Akumulator o pojemności 57,7 kWh (brutto) będzie połączony z napędem na przód, natomiast większa bateria o pojemności 77 kWh będzie dostępna z napędem na przód oraz napędem na wszystkie koła. Maksymalny zasięg w cyklu WLTP wynosi do 600 km (wartość wstępna, dane przed homologacją), w zależności od wersji i układu napędowego. Nie licząc samochodów sportowych z linii GR, Toyota C-HR+ będzie najmocniejszym modelem w europejskiej gamie Toyoty – podkreśla firma.

Samochód z napędem AWD będzie miał 343 KM/252 kW mocy i będzie przyspieszał od 0 do 100 km/h w 5,2 s. Z kolei model z napędem na przód i baterią 57,7 kWh będzie miał 167 KM/123 kW mocy, a samochód z większą, 77 kWh baterią będzie miał 224 KM/165 kW mocy.

Z pompą ciepła

System przygotowania baterii do ładowania zapewni odpowiednie warunki uzupełniania energii w większości warunków. System można uruchomić manualnie lub pracuje automatycznie sparowany z systemem nawigacji. Dzięki pompie ciepła połączonej z układem klimatyzacji, podgrzewanym fotelom, kierownicy i przedniej szybie auto zużywa mniej energii.

Standardem w modelu jest ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, a w wersji Executive auto ma ładowarkę o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) odbywa się z maksymalną mocą do 150 kW.

Fot. Toyota

Źródło: Toyota
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory