BST Edition – najdynamiczniejszy elektryk Polestara

BST Edition – najdynamiczniejszy elektryk Polestara

Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Chińsko-szwedzki producent należący do koncernu Geely wprowadza na rynek specjalną limitowaną edycję modelu Polestar 2. Polestar 2 BST Edition 270 zawiera modyfikacje mechaniczne i konstrukcyjne. Ma większą moc (niemal 480 KM) i jest bardziej „wyczulony” na manewry kierowcy. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na połowę 2022 roku, a dostawy do klientów z Europy, Ameryki Północnej i Chin spodziewane są w czwartym kwartale.

Entuzjazm klientów zwyciężył

Firma produkująca auta BEV postanowiła rozszerzyć swoją ofertę produktów wprowadzając wersję 270 Polestar 2 BST. Ma to być najbardziej dynamiczny samochód elektryczny Polestar jaki został wypuszczony na rynek do tej pory. Jak sugeruje nazwa, zostanie zbudowanych tylko 270 jednostek. Sprzedane zostaną na rynkach.

Ten limitowany model to nasza reakcja na pokazaną koncepcję specjalnie zmodyfikowanej wersji Polestar 2, którą zaprezentowaliśmy na Goodwood Festival of Speed ​​w 2021 r. Entuzjazm i zainteresowanie klientów wpłynął na naszą decyzję o tym, że należy wdrożyć taką wersję do produkcji – powiedział Thomas Ingenlath, dyrektor generalny Polestar.

Duża moc

Samochód produkcyjny zawiera modyfikacje mechaniczne wraz z kluczowymi ulepszeniami projektowymi. W rezultacie powstał elektryk, który zapewnia zdaniem producenta doskonałe wrażenia w trakcie dynamicznej jazdy. Dwa silniki elektryczne i akumulator 78 kWh zostały ulepszone, aby uzyskać maksymalną moc wyjściową 350 kW (476 KM) i 680 Nm momentu obrotowego. Auto ma także zwiększoną responsywność, „czułość” na poczynania kierowcy, tak aby dorównać jego bardziej sportowej dynamice jazdy.

Niższe zawieszenie

Modyfikacje podwozia obejmują obniżone zawieszenie (-25 mm), specjalnie opracowane i unikalne amortyzatory Öhlins z dwukierunkową regulacją z pomocniczymi komorami regulacyjnymi zamontowanymi pod maską, o 20% sztywniejsze sprężyny oraz nowe 21-calowe felgi aluminiowe  (inspirowane tymi z Polestar 1). Opony to 245/35R21 Pirelli P Zero, są opracowane specjalnie dla tego samochodu. Hamulce to standardowe 4-tłoczkowe Brembo.

Rozpoczęcie produkcji planowane jest na połowę 2022 roku, a dostawy spodziewane są od czwartego kwartału. Niebawem Polestar po fuzji z Gores Guggenheim ma wejść na nowojorską giełdę Nasdaq.

Źródło: na podstawie polestar.com, własne

 

Narzędzia
i kalkulatory